شناسه خبر : 65013
شنبه 17 فروردين 1398 , 15:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «پروانه‌ها در شعله‌های آتش» منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «پروانه‌ها در شعله‌های آتش» دومین سری از مجموعه کتا‌ب‌های «ستارگان» شامل خاطرات برادر جانباز و آزاده، احمد خراسانی از هشت سال اسارت چاپ و منتشر شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب «پروانه‌ها در شعله‌های آتش» دومین سری از مجموعه کتا‌ب‌های «ستارگان» شامل خاطرات برادر جانباز و آزاده، احمد خراسانی از هشت سال اسارت چاپ و منتشر شد.
در بخشی از  این کتاب می‌خوانیم: «گاهی اوقات که بهانه چندانی برای اذیت و آزار دسته‌جمعی نداشتند، می‌آمدند و ۱۰، ۱۲ نفر را از هر قاطع جدا می‌کردند و بیرون می‌بردند. دست‌ها را دستبند و چشم‌ها را چشم‌بند می‌زدند، سپس می‌زدند؛ با کابل، با باطون و با لگد!
بعد از این مرحله نوبت به سلول‌های ویژه می‌رسید. سلول‌های ویژه شکنجه، در اطراف یک سالن بزرگ بود که داخل آن را چند سانتیمتر آب پر می‌کردند. داخل سلول‌ها و سالن، نیمکت‌های فلزی بود. به دیوار و سقف‌هایش قلاب‌هایی آویزان بود و سیم‌های برق لختی که با وجود آب، کل مجموعه را ملتهب از برق می‌کرد.
داخل دهان‌مان را با ابر و پارچه پر و سپس برق را وصل می‌کردند. برق را طوری تنظیم کرده بودند که انسان را نمی‌کشت، اما جان آدم را به لب می‌رساند. خلاصه سبد پیشنهادی بعثی‌ها برای پذیرایی از ما، بسیار متنوع و خاص بود. گاهی یکی دو شکنجه از آن سبد نصیب می‌شد، گاهی بیشتر و گاهی تمام سبد!
از جمله شکنجه‌های دیگر نواخت کابل لخت به کف پا بود. گاهی هم برای تفریح بیشتر و زجرکش کردن اسرا، تمام بدن را با آتش سیگار، داغ می‌گذاشتند. سیگار می‌کشیدند و مسخره می‌کردند و...».
اولین شماره از سری کتاب‌های «ستارگان»، کتاب «۱+۵ در میسان» بوده که چاپ و منتشر شده است.
علاقه‌مندان جهت تهیه سری کتاب‌های «ستارگان» و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۷۵۶۴۹۹۰ تماس بگیرند و برای دانلود بخشی‌هایی از کتاب به تارنمای انتشارات شبنما به آدرس www.shabnama۹۶.ir مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، انتشارات شبنما آمادگی دارد در همکاری ویژه با رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم، به‌صورت اختصاصی به نشر مفاهیم ایثار و شهادت بپردازد.
امید طاهرنژاد
انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi