شناسه خبر : 65087
سه شنبه 20 فروردين 1398 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست ۲ هزار ایثارگر آسیب‌دیده سیل برای دریافت تسهیلات از بنیاد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدعلی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 19 فروردین‌ در نشست شورای معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حجم بالای بارندگی در ابتدای سال جاری جای شکرگزاری دارد، اظهار داشت: نزولات آسمانی امسال در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده و هم‌وطنان ما در چند استان با وقوع سیل آسیب‌هایی دیدند که در بین آن‌ها ایثارگران عزیز نیز وجود دارند که خوشبختانه تا امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب، مدیریت دولت و حضور تمام نیروها در صحنه بخشی از خطرات و مشکلات کم و در حد امکان کمک رسانی صورت گرفته است.

معاون رییس جمهور افزود: در نخستین روز بروز سیل ستاد مدیریت بحران در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد؛ زیرا اولویت اصلی ما رسیدگی به امور این عزیزان است و تاکنون معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان‌های گلستان، مازندران، فارس و لرستان سفر کرده‌اند و این بازدیدها در روزهای آینده نیز ادامه دارد. مدیران کل استانی و کارکنان بنیاد در شهرستان‌ها نیز در طی ایام تعطیل نوروز ضمن حضور در محل کار به صورت جدی پیگیر مشکلات ایثارگران سیل زده بودند.

وی ادامه داد: همواره تلاش مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این بوده که با تمام توان برای حل مشکلات ایثارگران عزیز اقدام کنند و در این مواقع نیز ضرورت دارد تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خوشبختانه منازل مسکونی ایثارگران تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارد و تاکنون 2 هزار مورد درخواست دریافت خسارت منزل از سوی ایثارگران دریافت شده که پرونده ۴۰۰ مورد از آن‌ها در شرکت بیمه کوثر تشکیل شده است و مورد بازدید قرار گرفته و در آستانه پرداخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه لازم است صندوق قرض الحسنه شاهد به صورت ویژه تسهیلات قرض الحسنه را برای کمک به ایثارگران عزیز عضو این صندوق در نظر بگیرد، افزود: معاونت بهداشت و درمان و معاونت تعاون و امور اجتماعی نیز برای موضوعات درمانی و اشتغال ایثارگران سیل زده تلاش‌های ویژه‌ای به عمل آورند.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که حجم خسارات وارده در مناطق سیل‌زده بسیار زیاد است و با توجه به مشکلات بودجه‌ای کار بسیار سختی پیش روی دولت و مردم قرار دارد؛ اما خوشبختانه مانند همیشه این بار نیز تمام مسئولان و مردم با اتحاد در حال تلاش هستند. کشور ما در طول سال‌های پس از انقلاب با انواع مشکلات و اتفاقات روبرو بوده اما همواره لطف و نظر خداوند شامل حال ملت و کشور ما بوده و ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردم این مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی در مورد اقدامات بنیاد در سال گذشته خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و سخت‌ترین موضوع بنیاد در سال گذشته مسئله درمان و بیمه مکمل درمانی ایثارگران بود که با چالش‌هایی روبرو شد اما خوشبختانه نهایتاً گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شد و رضایت ایثارگران عزیز تا حد زیادی حاصل شد که از زحمات تمام همکاران در بخش‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکر می‌کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اولویت‌های بنیاد در سال جاری گفت: در ابتدای سال گذشته دو حوزه اشتغال و درمان را به عنوان اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کردم و در سال جاری این دو حوزه همچنان در رأس اولویت‌های ما قرار دارند.

حجت‌الاسلام‌ شهیدی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در امور جاری سازمانی افزود: باید از هزینه‌های بی‌مورد در کارها پرهیز شود و با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری از محصولات تولید داخل بیشتر استفاده شود. همچنین سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد هم باید در کار و تولید فعال باشند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi