شناسه خبر : 65089
سه شنبه 20 فروردين 1398 , 11:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنگنده‌های سعودی ده‌‌‌ها دانش‌آموز یمنی را به خاک و خون کشیدند

ائتلاف سعودی در جنایتی هولناک با حمله به مدارس یمن، 14 تن را شهید و 95 نفر دیگر را زخمی کرد. اکثر قربانیان این حمله وحشیانه دانش‌آموز هستند.

ائتلاف سعودی بار دیگر غیر نظامیان و کودکان یمنی را هدف حملات وحشیانه خود قرار داد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی صبح روز یکشنبه، منطقه «سعوان» در صنعا را هدف قرار دادند که این حمله تلفات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشت. سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفته بمباران روز یکشنبه منازل مسکونی و مدرسه در مرکز پایتخت یمن جان، 14 نفر که بیشتر آنها دانش‌آموز دختر بودند را گرفت و  95 نفر را زخمی کرد. به گفته «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن، این جنایت در روز و در اوج ازدحام مردم در بازارها و حضور دانش‌آموزان در مدارس رخ داده است. وی افزود، هدف از ارتکاب این جنایت، ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان منطقه «سعوان»  بود. وی همچنین به مشکلات روحی و روانی مردم ‌اشاره کرد که ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان در نتیجه این حملات جنون‌آمیز به آن مبتلا شوند.«حسن البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله در همین زمینه در صفحه توئیتر خود نوشت: یکی از بمب‌های این جنگنده‌ها هم به منطقه‌ای در مجاورت مدرسه «الرایه» اصابت کرده است.
آمریکا و انگلیس مقصرند
در همین ارتباط محمد علی الحوثی، رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به این جنایت تازه سعودی‌ها خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی درباره نقش آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در جنایات علیه مردم یمن شد. وی تاکید کرد، جنایتی که به تازگی ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا مرتکب شد، نتیجه حمایت‌ها و سلاح‌های آمریکا و انگلیس است.
«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن هم اعلام کرد، این یک جنایت چندوجهی است، متجاوزان پنجمین سال تجاوزگری خود را با جنایت جدیدی علیه غیرنظامیان افتتاح کردند که با این کار، قوانین بین‌المللی و انسانی و همچنین جان و خون یمنی‌ها را نادیده
گرفتند.
دبیرخانه شهرداری صنعا و شورای محلی پایتخت هم در بیانیه‌ای این جنایت هولناک را محکوم کرد. در این بیانیه بر ادامه بسیج عمومی و سرازیر شدن به جبهه‌های عزت و کرامت تأکید شده است. «
ضیف‌الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع‌رسانی یمن هم تصریح کرد حمله متجاوزان به دانش‌آموزان در سعوان جنایت جنگی است.
احزاب موسوم به لقاء مشترک هم جنایت یکشنبه عربستان متجاوز را محکوم و تأکید کردند این جنایت همدستی جامعه بین‌المللی و سازمان ملل و آشکار شدن نقش همدستی آنها با متجاوزان به‌سبب سکوت در برابر جنایاتشان را نشان داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi