شناسه خبر : 65093
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتصاد مقاومتی را درست اجرا نکردید!

ناشناس - در نظر افراد مرفه هیچ تفاوتی بین بی سواد و دکتر وجود ندارد، بلکه ملاک افراد مرفه فقط پول است. لذا به همین دلیل اینگونه افراد از انسان های شریف جدا می شوند.

 تفاوت مدرک دکتری با ارشد از نظر امتیازات قانون مدیریت خدمات کشور مبلغی بسیار جزیی است اما چنانچه مدرک تحصیلی موجب ارتقای شغلی و کسب پست مدیریت شود وضعیت بسیار متفاوت و افزایش حقوق قابل توجه به دنبال خواهد داشت.

 این روزها مدیران با مصونیت قضایی و سیاسی که به دست آورده اند هر کاری بخواهند می کنند و هیچ یک از ارگان های نظارتی کاری با مدیران ندارند، بنابراین شاهد هستیم که پیش فاکتور را به جای سند قطعی قبول کردند و تمام مدیران صورت جلسه را امضا کردند، سپس دیوان محاسبات نیز بعد از کنترل اسناد همان پیش فاکتور را به جای سند قطعی تایید کرد!

 با این شرایط که عرض شد یک قطره از دریای عظیم بودجه است که در خلاء انجام وظایف دستگاه های نظارتی اینطور به بازی گرفته شده و حق و حقوق مردم و بیت المال پایمال می شود.
این یک مثال ساده از اسناد هزینه رسمی و اداری است که صدها قانون و ضابطه را به دنبال دارد.

لذا چنانچه به بخش خصوصی یا نیمه خصوصی وارد شویم فجایع بودجه بسیاری در جریان است که سرمایه گذاری بخش خصوصی را نابود کرده است. برای مثال تخلفات گسترده و علنی هزاران میلیاردی در مسکن مهر که به طور کلی قانون تعاون توسط ادارات کل تعاون لگد مال شده و موجب ضرر و زیان، شکایات، بلاتکلیفی مردم و متقاضیان گردیده و هیچ یک از دستگاه های نظارتی توجهی به عملکرد خلافِ ادارات تعاون ندارند که به جای بازخواست از ادارات تعاون و تکلیف بر اجرای قانون تعاون مصوب مجلس شورای اسلامی متاسفانه مردم را در مقابل شرکت های تعاونی قرار می دهند، یا شکایات را بایگانی می کنند.

 فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص بخش وسیعی از مشکلات و رونق اقتصاد کشور ناظر بر همین امور و انجام وظایف قانونی ادارات و دستگاه های نظارتی و رفع مصونیت قضایی یا سیاسی مسئولان است که متاسفانه در عمل نادیده انگاشته شده و مسئولان ذیربط در عالم دیگری برای سند سازی و رفع تکلیف خودشان سیر می کنند.

 از تمام دلسوزان کشور تقاضا داریم به موضوعاتی که باعث انحرافِ توجه به موضوع دیگر (حواشی) می گردد، جلوگیری کنند و زمینه  لازم و
توجه به متن و به اصل مشکلات اقتصاد کشور یعنی اجرای کامل و دقیق قوانین و ضوابط و نظارت لازم و کافی و الزامِ اجرا توسط دستگاه های نظارتی، همچنین اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب معطوف گردد.

 شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر فشار بسیار زیادی بر دوش مردم تحمیل کرده که مقاومت را بسیار سخت نموده است زیرا وضعیت مالی مسئولان با کارمندان و کارگران و مردم کوچه و بازار بسیار متفاوت است، در حالی که می توان با بخشی از ملاحظات لازم فشار اقتصادی را کمتر و فرامین رهبر معظم انقلاب را مورد توجه و به طور کامل اجرایی کرد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi