شناسه خبر : 65096
سه شنبه 20 فروردين 1398 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی احمق‌های درجه یک ادای آدم زرنگ‌ها را در می‌آورند


نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، پس از ماه‌ها تهدید و لاف‌زنی، شگرد لورفته فریبکاری را درپیش گرفت.
برایان هوک با انتشار یادداشتی در نیویورک تایمز از لزوم ایجاد روابط دیپلماتیک میان مردم ایران و آمریکا صحبت کرد و مدعی شد: آیا وقت آن نیست که حاکمیت ایران، سیاست شکست‌خورده خود را کنار بگذارد؟
وی در ادامه نوشت: مردم ایالات متحده و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. ما می‌توانیم سفارت جدید آمریکا در تهران را افتتاح کنیم و برای گردشگران، مسافران، تجار و معلمان ویزا صادر کنیم. باید پروازهای مستقیم از تهران به نیویورک یا لس‌آنجلس صورت بگیرد. پیش از انقلاب، آمریکا دومین شریک تجاری ایران بود. این اتفاق باید مجدداً رخ دهد.
اما هدف از این رویکرد را می‌توان لا‌به‌لای خاطرات ویلیام برنز قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا جست‌وجو کرد که می‌نویسد: اواخر دولت بوش طرحی ارائه شد که براساس آن به ایران پیشنهاد می‌شد تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی در بخش حفاظت منافع این کشور در تهران مستقر شوند و در مقابل تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی نیز به واشنگتن بروند.
به گفته برنز، او می‌دانسته ایران چنین پیشنهادی را نمی‌پذیرد اما هدف این طرح به‌دست‌آوردن جایگاه اخلاقی(؟!) بالاتر درمذاکرات و «ایجاد اختلاف در داخل ایران» بود.
از سوی دیگر، برایان هوک در حالی ژست دوستی می‌گیرد که خیانت و بدعهدی دولت متبوع وی در زیرپا گذاشتن یک تعهد بین‌المللی چند جانبه با ایران، کمترین آبرویی برای کاخ‌سفیدنشینان باقی نگذاشته است و از طرف سوم، هوک در  حالی از شراکت تجاری با ایران قبل از انقلاب دم می‌زند که همین حالا رئیس جمهور ابله آمریکا با صراحت می‌گوید از نگاه او، عربستان (بدل رژیم شاه در منطقه) گاو شیردهی است که باید دوشیده شود.
و بالاخره به این مقام آمریکایی باید گفت: گرفتن ژست آدم‌های زیرک در دولتی که رئیس آن به عنوان احمق درجه یک محسوب می‌شود، به سخره گرفتن خود است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi