شناسه خبر : 65120
پنجشنبه 29 فروردين 1398 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد در خصوص ایثارگران سیل زده به مجلس گزارش دهد

رئیس فراکسیون ایثارگران خواستار ارائه گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس از وضعیت جامعه ایثارگری در مناطق سیل زده شد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران خواستار ارائه گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران به مجلس از وضعیت جامعه ایثارگری در مناطق سیل زده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب مخرب در برخی از مناطق کشور و اسیب های وارده به کشورمان از جمله جامعه ایثارگری اظهار داشت: متاسفانه در جریان سیل اخیر بسیتری از استان های کشور دچار آسیب هایی شدند که در این میان استان های گلستان، لرستان و خوزستان بیشترین خسارت ها را متحمل شده اند.

https://static.etemaadonline.ir//Image/c6e1feb6-8888-4ddf-b352-7d123d1db4b8.jpeg

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص وضعیت خاناوده های معظم شهدا و ایثارگران در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در مناطق سیل زده به شدت به دنبال آن هستیم، وضعیت سیلزدگان ایثارگر است که متاسفانه در استان های گلستان، لرستان و خوزستان دچار آسیب هایی شده اند. در این چارچوب امیدواریم بنیادشهید حضور فعال تری در این مناطق داشته باشد و همانطوری که مسئولان در این مناطق حضور دارند، روسای بنیاد شهید  وامور ایثارگران بایستی حضور فعالتری داشته باشند و جانبازان بالای 70 درصد، اعصاب و روان و خانواده معظم شهدا را به مناطق امن منتقل و از دولت برای آنها کمک بخواهند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: ما بی صبرانه منتظر گزارش آقای شهیدی، رئیس بنیاد شهید از وضعیت جامعه ایثارگری و عملکرد بنیاد در مناطق سیل زده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد بنیاد شهید در این مورد باید دقت لازم را داشته باشد و در گزارش خود در خصوص جانبازان بصیر، ویلچری و والدین شهدا، اقداماتی که انجام داده است را برای نمایندگان مجلس تبیین کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران همچنین از طرح سوال از بنیاد شهید در صورت عدم ارائه گزارش در آینده نزدیک خبر داد.

نماینده ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ها و لوایح ایثارگری یادآور شد: الحمدالله قانون بیمه تکمیلی ایثارگران پس از تصویب و تایید شورای نگهبان از سوی مجلس به دولت ارجاع و رئیس جمهور هم آن را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد. بر این اساس، این قانون همت مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران را می طلبد، چرا که در قانون بودجه سالجاری لحاظ شده است.

وی افزود: نکته دیگر در رابطه با طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به ایثارگران است که به شورای نگهبان ارجاع شد، اما آن را در سال گذشته مورد تایید قرار نداد و مجددا از سوی مجلس در روزهای گذشته به شورای نگهبان  ارسال شد و امیدواریم در وضعیتی که آمریکای جهانخوار این گونه با سپاه پاسداران ما برخورد می کند، این شورا با تایید آن، هدیه مناسبی را به رزمندگان ما در سال جاری اهدا خواهد کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: بحث ماموریت آموزشی و چند طرح دیگر در حال حاضر در فراکسیون در حال بررسی است و در اولین فرصت آن را به صحن علنی خواهیم آورد.

http://cdn.icana.ir/d/019/201801104449974978.jpg

اظهارات نماینده کرمانشاه: دولت به قول هایی که داده عمل کند

سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور ایثارگران در کنار سایر دستگاه های دولتی برای کمک و مساعدت به آسیب دیدگان از سیل در منطقه اظهار داشت: در استان کرمانشاه بیش از 72 ساعت بارندگی داشتیم و از توده پر فشار بارانی که از غرب کشور که به منطقه وارد شده و برای برخی از مناطق کشور خسارات و تهدید به بار آورده بود آن را  تبدیل به فرصت کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه از قبل، این آمادگی در منطقه وجود داشت و همه دستگاه های اجرایی به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی سپاه نبی اکرم(ص) ، قرارگاه نجف، لشکر عملیاتی نبی اکرم(ص)، تیپ انصار الرسول و ارتش قهرمان که در قالب قرارگاه منطقه ای ارتش در آنجا حضور داشت و بسیاری از یگانها و هلال احمر که پای کار بودند و قبل از اینکه سیلاب جاری شود اقدامات امنیتی و تامینی را برقرار کردند تا خسارت کمتر شود تقدیر و تشکر کنم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم متذکر شد: با این اوصاف، ما روستاهای زیادی را در استان کرمانشاه داریم که در جریان سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شدید شدند و در خود شهر کرمانشاه نیز منطقه ای بنام "کرناچین" دچار سیل و خسارت شد اما در مجموع  مردم در جاهای امن اسکان داده شدند. بنابر این امیدواریم که دولت بر اساس قول هایی که آقای رییس جمهور و آقای جهانگیری و وزیر کشور به مردم آسیب دیده از سیل دادند بتوانند در اسرع وقت شرایط را عادی کرده که مشکلات افراد بی سر پناه برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت ایثارگران در منطقه غرب کشور خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که وقتی بلای آسمانی مانند سیل در منطقه ای بوجود بیاید همه را با هم در بر می گیرد و متاسفانه در جریان سیل اخیر خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران همانند سایر هموطنان  دچار مشکلاتی شدند و به نوعی درگیر بودند اگر چه با وجود این مشکلات، ایثارگران پای کار بودند و به خانواده های آسیب دیده از سیل کمک می کردند. اگر چه بر اساس آماری که در دست داریم در رابطه با مشکلاتی که ممکن است برای آنها مترتب باشد به لطف خدا نسبت به سایر مناطق کمتر است اما در کل هنوز بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی در مورد وضعیت ایثارگران در مناطق سیلزده  به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
حاج آقا نوروزی سال نو مبارک. موضوع ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان را که قول دادید لطفا فراموش نکنید، فصل نقل و انتقالات نزیک است.
اگر شورای نگهبان از نظر شرعی ایراد بگیرد در قانون اسلام رسیدگی به رزمنده اسلام شرایطی گذاشته نشده از نظر قانون اساسی هم ایراد وارد نیست می ماند قانون لابی گری پس رزمندگان بروید با خیال آسوده بازنشسته شوید اینها اگر می خواستند کاری برای رزمندگان بکنند سالها پیش باید انجام می دادند اینها این قانون را توپ درست می کنند مجلس به شورای نگهبان پاس می دهد شورای نگهبان به مجلس ما رزمندگان هم فقط تماشا و تشویق می کنیم
حاج آقا نوروزی آقای نوبخت را تهدید به برکناری کنید تا قانون حداقل حقوق جانبازان معسر و مضطر را در اولین ماه اجرا کند یا در کمیته امداد بخشی ایجاد شود به عنوان جانبازان فاقد شغل معسر مضطر که حتما آقای فتاح به ما عنایت میکند
باسلام حاج آقا رزمندگان اکثر طی این دوماه بهمن واسفند بازنشسته کردن کی استفساریه شورای نگهبان برسی میکنه حکم بازنشستگی ما آمد اخه خدا رو خوش میاد این همه ما را منتظر نگهداشنین ایا این عدالته شامل یک سری شود وبتوانن ۳۵ سال خدمت کنن وبعضی راهم بخاطر ایراد بیخودی بازنشسته ودلواپس وماها منتطر ایا حق مارزمندگان این بوده
جنوب و غرب کشور دارای بیشترین تعداد جانبازان و شهدا است و بخصوص والدین شهدا و جانبازان ویلچری نیاز به مراقبت بیشتری دارند
انجمن های ایثارگری باید در این زمینه فعال شوند
و رسانه های ایثارگری در حوزه اطلاع رسانی، مشارکت عمومی را جلب کنند
سلام حاج اقا استفساریه رزمندگان قرا بود روز پدر عیدی به رزمندگان بدهید چرا خبری به رزمندگان نمی دهید جان به لبمان کردین حق رزمندگان این همرزمان شهدا وسپاه این نبود
باسلام وتشکر از حاج آقا نوروزی رزمندگان بسیجی این همرزمان شهدا وسپاه تنها امیدشان به شما بزرگوار است ممنون که اطلاع رسانی نمودین واز شورای نگهبان استدعا داریم مارزمندگان بسیجی یار دیرن سپاه بودیم وهستیم پس حرمت مارزمندگان را نگه دارن وحقمارزپندگان بوده تا تکلیف مشخص نشده بازنشستمون نمی کردن بعد تصویب این بی عدالتی درحق ما نکنن وما را باز گروانن .با تشکر
از اعضای شورای نگهبان استدعا داریم استفساریه رزمندگان بسیجی این همرزمان شهدا وسپاه که قبلا مورد تعیید قرار گرفته بوده را برسی وبخاطر طول کشیدن استفساریه اکتر رزمندگان طی ماهای بهمن واسفند بازنشسته کردن را باز گردانید واین طلم وبی عدالتی در حق رزمندگان بسیجی شایسته نیست
با سلام اقای دکتر نوروزی
با سیل اخیر اکثر شرکت های بیمه وضعیت خوبی ندارند بیمه دی هم کلا تعطیل شده و حتی داروخانه های تهران هم دیگر لغو قرارداد کرده اند .
وقت ان است مجلس جلسه انی تشکیل بدهد .
بودجه کشور باید اصلاح شود .
بودجه های دینی و فرهنگی و کمک به این کشور و ان کشور و ... باید قطع شود .
الان اقای دکتر نوروزی مردم غذا و دارو و درمان نیاز دارند
باور کنید، تا قبل از اینکه هزاران نفر دیگر از جانبازان شهید شوند
سلام از مسئولین محترم واز آقای روحانی استدعا داریم یمقطع بالاتر رزمندگان بسیجی برای بار دوم مورد تایید شورا ومجلس قرار گرفته ولی اکثر رزمندگان طی سه ماگذشته بازنشسته کردن مایل به ادامه خدمت ۳۵ سال بودن این ظلم وتبعیض وناعدالتی درحق ما همرزمان شهدا روا ندارید وما را باز گردانن وگرنه ظلمی قابل بخشش نمی باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi