شناسه خبر : 65129
چهارشنبه 21 فروردين 1398 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تیر خلاص آمریکا به ادعای حامیان FATF

بالاخره موضوع پذیرش یا رد لوایح مرتبط با FATF تعیین تکلیف شد اما نه در مجمع تشخیص که در کاخ سفید!

به گزارش رجانیوز، جدال و بحث بین غرب‌گرایان حامی لوایح استعماری و منتقدان ماه‌ها به طول انجامید اما کاخ سفید اینبار آب پاکی را روی دست غرب گرایان ریخت.
 بعد از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا مردم ایران را «ملت تروریست» معرفی کرد حالا با اضافه کردن سپاه پاسداران به لیست گروه‌های تروریستی فرزندان ملت را نیز تروریست خواند و ثابت کرد با هر کس که ضامن امنیت ملی ایران باشد دشمنی دارد.
از آنجا که یکی از مهم‌ترین مسائل اصلی در پذیرش خواسته‌های FATF تعریف تروریسم بود آمریکا با اقدام اخیر خود صحنه را شفاف کرد و نشان داد که مدافعان امنیت ایران را هم تروریسم می‌داند و در پی ضربه زدن به آن از طریق گروه استعماری FATF هستند. به نظر می‌رسد این اتفاق عملا باعث خالی شدن دست غرب گرایان و رد شدن قطعی لوایح استعماری شده است. چرا که آنها مدعی بودند که نیروهای مقاومت و در راس آن ایران در تعریف آمریکا از تروریسم قرار ندارد!
 هر چند آنها تروریستی خواندن سپاه قدس در سال 2007 توسط آمریکا را بیان نمی‌کردند و حاضر به دیدن دشمنی آنها با مولفه‌های قدرت‌ساز ایران نبودند اما رئیس‌جمهور آمریکا سیاست آمریکا برای ایران را عریان کرد.
در این میان یک روزنامه اصلاح‌طلب نیز به‌اشتباه غرب‌گرایان در اعتماد دوباره به غرب و تلاش برای تصویب FATF اعتراف کرد.
یک روزنامه اصلاح‌طلب هم در کانال تلگرامی خود ضمن اعتراف به اینکه فاتحه FATF خوانده شده نوشت: مدت‌ها بود که برخی تضاد دیدگاه‌ها بر سر تصویب یا رد لوایح باقی مانده و مربوط به FATF وجود داشت که با این اقدام جدید آمریکا و تروریست خواندن سپاه باید پایان تلخ این لوایح را اعلام کرد.
 روزنامه قانون که نتوانسته ناراحتی خود از عدم تصویب لوایح استعماری را مخفی کند و آن را «پایان تلخ این لوایح» نامیده، می‌نویسد: «زیرا قبل از این اقدام شائبه‌هایی بر سر مصادیق تشخیص تروریستی بودن یا نبودن گروه‌ها وجود داشت و بیشتر مخالفان معتقد بودند که در صورت تصویب CFT طرف‌های غربی می‌توانند با مصادیق مختلف گروه‌ها را تروریستی بخوانند و نگران حماس و حزب‌الله‌ بودند. اما امروز که سپاه را آمریکا تروریستی خواند مشخص است که در ادامه نیز اعتمادی به این کشور وجود ندارد و در صورت تصویب مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند و این مشت نشانه خروارهایی است که در آینده می‌تواند مسئله‌ساز شود. آمریکا با این اقدام مهر تاییدی بر ادعاهای مخالفان FATF زد».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi