شناسه خبر : 65139
شنبه 24 فروردين 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل معاون تعاون بنیاد از جانبازان در ایلام

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ویژه برنامه بزرگداشت روز جانباز در ایلام گفت: جانبازان همواره به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و به صورت فعال، پویا و بانشاط در جامعه تلاش می‌کنند.
تجلیل معاون تعاون بنیاد از جانبازان در ایلام/جانبازان سرمایه‌های اجتماعی جامعه اسلامی هستند
محمود پاکدل در مراسم «سلوک صابران» که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در سالن اجتماعات کانون فنی و حرفه‌ای شهر ایلام برگزار شد گفت: دشمنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، ناجوانمردانه، علیه مردم و رزمندگان این مرز و بوم از انواع سلاح‌ها و بمب‌هایی استفاده کردند که حتی خود نیز از درمان آن عاجز هستند و این سند خواری و زبونی دشمن است.
محمود پاکدل گفت: انقلاب ملت ایران ادامه دهنده راه عاشورا و کربلا است و ایثارگران برای حفظ این انقلاب، عاشورا و کربلا را تکرار کردند و در این مسیر رزمندگان جوان و نوجوان از حضرت قاسم بن الحسن تبعیت کردند.
پاکدل با اشاره به خدمات بنیاد به جامعه ایثارگری گفت: بنیاد شهید و امور ایثار گران با تحت پوشش قرار دادن بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، خدماتی در چارچوب قوانین مختلف ارائه می‌دهد و اشتغال و درمان دو موضوع مهم ابلاغی برای سال 98 در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران خواهد بود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان ایلام به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با جانبازان گرانقدر «فائق مرادخانی» و «اسفندیار تکدارانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی با حضور در مجتمع رفاهی زاگرس شهر ایلام با «اسفندیار تکدارانی» جانباز گرانقدر 70 درصد دفاع مقدس که در جریان سیل اخیر خسارت‌های بسیاری بر وی وارد شده بود دیدار کرد.
پاکدل در این دیدار ضمن عرض تبریک روز جانباز اظهار داشت: مسئولین باید به خاطر کسب توفیق دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران شکرگزار خداوند باشند چرا که حضور در کنار ایثارگران توفیقی است که از سوی خداوند متعال عطا می‌شود. جانبازان در دوران دفاع مقدس علمدار سپاه اسلام بودند و همواره در هر شرایطی نسبت به حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب مجدانه تلاش کرده‌اند.
وی  همچنین با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص رسیدگی بهتر به جانبازان معزز قطع نخاع و اسکان موقت آنها  در سیل اخیر،  از برگزاری جلسات متعدد با انجمن جانبازان نخاعی کشور خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان این انجمن در استان‌ها برگزار شد برخی کمبودها در رسیدگی به این جانبازان عزیز بررسی شده است و برای رفع آن اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
وی یادآور شد: در حال حاضر در 9 استان تعداد 13 آسایشگاه ویژه جانبازان قطع نخاع وجود دارد که در موسسه ایثار برخی از استان‌ها نیز اتاق‌هایی مناسب حال این جانبازان عزیز در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ویژه رهبر معظم انقلاب به همه جانبازان معزز استان ایلام و تبریک اعیاد شعبانیه، از جانبازان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام نام برد و اظهار داشت: جانبازان حق بسیاری بر گردن مردم و نظام دارند و همه مردم با هر نوع بینش و دیدگاهی وامدار این قشر سربلند هستند و ادای دین به آنها کار بسیار دشواری است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با استاندار ایلام با تشریح پیش بینی‌های صورت گرفته جهت تأمین هر چه بیشتر آرامش خاطر در خصوص وقوع حوادث غیر مترقبه اظهار داشت: پس از وقوع نخستین سیل با دستور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رییس بنیاد رسیدگی و بررسی وضعیت ایثارگران آسیب دیده در اولویت قرار گرفت.
محمود پاکدل با اشاره به سیل اخیر در کشور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای شروع بارندگی‌ها و وقوع سیل در کشور با برگزاری نشست‌های مختلف پیگیر مشکلات ایثارگران بوده و در این راستا زمینه پرداخت خسارت به خانواده‌های سیل زده ایثارگر را فراهم کرده است.
سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: خون شهیدان و صبر خانواده‌های این عزیزان عزت، اقتدار و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است. ترویج فرهنگ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران کوچک‌ترین سپاس از این قشر با بصیرت است و می‌طلبد همه افراد جامعه پیرو واقعی راه شهدا باشند.
انتهای پیام/

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi