شناسه خبر : 65149
چهارشنبه 21 فروردين 1398 , 15:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقارن معنادار روز پاسدار و سالگرد شهادت صیاد شیرازی

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم بیستمین سالگرد امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی ضمن تبریک روز پاسدار و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار ولادت جانباز کربلا حضرت عباس (ع) و روز جانباز یک تقارن معنادار و ارشمند است.

وی افزود: خدا را شاکریم که امسال نیز توفیق تجلیل از ایثارگران و سربازان مخلص ولایت و یادواره شهید صیاد شیرازی و 110 شهید نیروهای مسلح و آئین سالانه پاسداشت فرهنگ شهیدانی که فی سبیل‌الله از دنیا دل کندند و چفیه بستند تا به فرمان ولایت لبیک بگویند را داریم.

جعفری فرهنگ ایثار و شهادت را از پایه های فرهنگ اسلامی دانست که بقای اسلام ناب در این فرهنگ عجین است، ادامه داد: تابلوی زیبای جهاد در سپهر سالام از خیبر مولا علی (ع) تا کربلای امام حسین (ع) تا حماسه هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام عظیم الشان (ره) و امروز با حماسه آفرینی جریان مقاومت و مدافعان حرم به رهبری حضرت خامنه ای (مدالظله العالی) نشان میدهد شهادت موج آفرین بن بست شکن و راه مردان خداست که عصاره صفات کریمه است.

وی اظهار داشت: از شهید صیاد شیرازی نقل شده است که معتقد بود معیار ما در تمام کارها اشاره ولایت است. امروز صیاد شیرازی و 110 شهید شاخص نیروهای مسلح و همه ایثارگران نمادها و عمارها و الگوهای عملی در قول، دل و عمل هستند.

جعفری عنوان کرد: حضرت امام (ره) دست شهید صیاد شیرازی و فرمانده محترم سپاه را در دستان مبارک گرفت و فرمودند: «ید واحده باشید.»، امروز که گزافه گویی سران نادان آمریکا را شاهدیم کلید پیروزی، همان ید واحده است. مثل همیشه دل ها و گام هایمان را در مدار ولایت تنظیم کنیم تا آمریکا نتواند هیچ غلطی کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر خود می بالد که حسب تدبیر ریاست کل نیروهای مسلح برای دومین بار میزبان پیشکسوتان ایثار و مقاومت و مرکزی برای نکوداشت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi