شناسه خبر : 65153
چهارشنبه 21 فروردين 1398 , 15:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار نمایندگان رهبری با ایثارگران در روز جانباز

جانباز

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک روز جانباز، برنامه های بنیاد شهید به مناسبت این روز را تشریح کرد.

به گزارش تهران ۲۴، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک ولادت حضرت عباس (ع) و تبریک روز جانباز گفت: روز جانبازان فرصتی برای تکریم و تقدیر از جانبازان و ایثارگرانی است که با از خودگذشتگی از وطن خود دفاع کردند. طی سال‌های اخیر تکریم جانبازان توسط دستگاه‌ها، بنیاد شهید و مردم به امری مرسوم تبدیل شده است.

کاویانی راد در خصوص برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه برای این روز دیدار هیئت‌های نمایندگان رهبری، ولی فقیه و ائمه جمعه با جانبازان است که در سراسر کشور انجام می‌شود. به علاوه هیئت‌های ویژه بنیاد شهید نیز با حضور در منزل جانبازان با آنان دیدار می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های تجلیل و تکریم از جانبازان و ایثارگران سراسر کشور نیز از دیگر برنامه‌ها بوده که طی دیروز و امروز در حال برگزاری است. البته با توجه به وقوع سیل در کشور، اولویت بنیاد شهید در برگزاری مراسم‌های تجلیل، ساماندهی هزینه‌ها و به جای آن کمک به مناطق سیل زده بوده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برگزاری سفرها و اردوهای سیاحتی برای جانبازان و خانواده آن‌ها را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و عنوان کرد: این اردوها با توجه به شرایط هر منطقه و مکان‌های گردشگری مرتبط شهرها انجام می‌شود.

کاویانی راد سخنرانی و خاطره گویی جانبازان در مدارس را از دیگر رویدادهای روز جانباز خواند و تصریح کرد: در این روز جانبازان در محافل مختلف به سخنرانی پرداخته و جانبازان می‌توانند در قالب پیام آوران ایثار در مدارس و مراکز آموزشی به خاطره گویی و آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس پردازند.

وی تکریم از کارکنان جانباز و ایثارگر دستگاه‌ها را از دیگر اقدامات این روز خواند که توسط نهادهای مختلف انجام می‌شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۹۸ راستای تحقق گام دوم انقلاب

کاویانی راد در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: هر ساله و به غیر از روز جانباز مجموعه برنامه‌های ثابتی در این راستا عملیاتی می‌شود که در سال ۹۸ این رویدادها با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و جهت‌گیری به سمت آن محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های ثابت این سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در بحث آموزشی، ارتقای تحصیلی ایثارگران و خانواده‌های آنها و حمایت از آنان مد نظر بنیاد است. در حال حاضر نیز بیش از ۱۶۰ هزار دانشجوی ایثارگر و به همین تعداد، دانش‌آموز ایثارگر داریم. تجلیل و تکریم از نخبگان و استعدادهای درخشان علمی ایثارگران و ارائه خدمات قانونی و حمایتی از آنان نیز از دیگر امور در این زمینه است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حدود ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور به منظور توسعه فرهنگ ایثار داریم. برگزاری اردو و سفرهای سیاحتی و اعزام کاروان‌های ویژه جانبازان به حج تمتع نیز در این راستا در حال انجام است.

کاویانی‌راد در خصوص توسعه ورزش همگانی در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز گفت: ورزش‌های همگانی و جشنواره‌های ورزشی ایثارگران به ویژه برای سالمندان و جانبازان بالای ۷۰ درصد همواره انجام می‌شود. سفرهای سیاحتی برای گروه‌های خاص از جمله جانبازان اعصاب و روان، جانبازان بالای ۷۰ درصد، همسران جانبازان و زوج‌های جوان نیز از دیگر رویدادهای مدنظر در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۲۱ موزه آثار شهدا با رویکرد فرهنگی و به منظور نمایش یاد و خاطره شهیدان و جانبازان در کشور وجود دارد. برگزاری نمایشگاه، جشنواره‌های ادبی، نمایشگاه کتاب و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز از دیگر برنامه‌های ثابت در راستای اشاعه فرهنگ ایثار در سطح کشور است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران انتشار چهار نشریه در سطوح مختلف را از دیگر امور مدنظر برای ترویج فرهنگ ایثار برشمرد و عنوان کرد: این نشریه‌ها به صورت ماهانه و با محتوی فرهنگی در راستای تحقق این هدف مذکور منتشر می‌شود. جمع‌آوری و ثبت خاطرات جانبازان به ویژه به صورت شفاهی و انتشار خاطرات و وصیت‌های شهدا نیز تقریباً در تمامی استان‌ها انجام شده است. تولید مستند، فیلم کوتاه و آثار هنری نیز به منظور ترویج ایثار اجتماعی و ترمیم و توسعه زیرساخت‌های فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر مسائلی است که هرساله انجام شده و امسال نیز با متناسب با رویکرد گام دوم انقلاب عملی خواهد شد.

منبع: مهر

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi