شناسه خبر : 65155
چهارشنبه 21 فروردين 1398 , 16:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محافظ امام خمینی (ره) آسمانی شد

جانباز و آزاده سرافراز سردار سیدعلی‌اکبر مصطفوی، محافظ شخصی امام خمینی(ره) و یار دیرینه شهید چمران آسمانی شد.

محافظ امام خمینی (ره) آسمانی شد+عکس

روح سردار سیدعلی‌اکبر مصطفوی شامگاه 20ام فروردین‌ماه پس از ماه‌ها تحمل رنج و درد بیماری به دیدار امام(ره) و یاران شهیدش شتافت.

سردار سیدعلی اکبر مصطفوی در آبان سال 1323 در روستایی از توابع نیشابور به دنیا آمد. پدرش روحانی مجتهد مبارزی بود که با رژیم سفاک پهلوی مبارزه می‌کرد.  پس از اتمام دوره سربازی به عنوان سرباز نمونه به گارد جاویدان سلطنتی معرفی و استخدام شد و توانست در چندین مسابقه تیراندازی و کشتی در داخل و خارج ایران رتبه کسب کند.  او بعد از سر دادن شجاعانه سرود «خمینی ای امام» در داخل آمادگاه کاخ نیاوران توانست به کمک دوستانش از ارتش فرار کند و به نیروهای انقلابی در مدرسه علوی بپیوندد. 

از همان روزهای آغازین انقلاب به دلیل مهارت‌های بالایش در تیراندازی و حفاظت، چندین بار به عنوان فرمانده نیروهای محافظ حضرت امام انتخاب شد و مسئولیت آموزش تمامی محافظین رهبر بر عهده‌اش بود. چندی بعد، با بالا گرفتن ناامنی‌ها در کردستان، به دستور شهید محمد منتظری و بخاطر تخصصش در جنگ پارتیزانی راهی کردستان شد و در چندین عملیات درون‌ و برون مرزی، علی‌الخصوص آزادسازی مریوان و فتح پاوه توانست با کمترین تعداد شهید و جانباز، پیروز میدان باشد. 

و بالاخره در شهریور سال 59، با آغاز جنگ تحمیلی اسیر دشمن شد و ده سال را در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعث با هویت جعلی، صبورانه و فداکارانه در کنار حاج آقای ابوترابی گذراند. پس از بازگشت به ایران به پاس خدمات بی‌بدیلیش در دوران اسارت، آزاده ممتاز نام گرفت.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi