شناسه خبر : 65172
پنجشنبه 22 فروردين 1398 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تولیدات هنرمندان کردستانی به هدف ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان: تولیدات هنرمندان کردستانی با محوریت ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هنرمندان تولیدات فاخری را در حوزه معرفی شهدا و فرهنگ شهادت‌طلبی داشته باشند و ارشاد اسلامی استان نیز از این تولیدات حمایت‌ می‌کند.

تولیدات هنرمندان کردستانی با محوریت ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی صبح امروز در اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان که در مجتمع هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فضای هنری ما از برکات خون شهداست و هنر هنرمندان ما که در راستای ترویج شهداست جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطر هفت شهید هنرمند استان افزود: شهید غلامرضا نریمان، شهید فریدون نعمتی، شهید پیمان ویسی، شهید فارس خالدی، شهید ارکان قدیمی، شهید سعید توفیقی و شهید مصلح مرادی از جمله شهدای هنرمندان کردستان هستند که در این اجلاسیه از خانواده گرانقدر آنان قدردانی می‌شود.

وی از مسوولان استان که در راستای برگزاری این همایش ارشاد اسلامی را همراهی کردند، قدردانی و بیان کرد: تلفیق این مراسم با هفته هنر انقلابی از مزایای برگزاری این همایش است که گامی برای ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: انتظار می‌رود هنرمندان تولیدات فاخری را در حوزه معرفی شهدا و فرهنگ شهادت طلبی داشته باشند و ارشاد اسلامی استان نیز حمایت‌هایی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام خواهد داد.

قلعه‌شاخانی بیان کرد: این اجلاسیه از سلسله برنامه‌های کنگره 5400 شهید کردستان است که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شده است.

در این مراسم تجلیل از زنده یاد رحیم دبیحی، زنده یاد امیر سهیلی، بهروز نورانی‌پور، مهرداد یوسفی، اسماعیل احمدی، صابر دل بینا، کاوه خدامرادی، امجدویسی، شیلان آویهنگی، محمد سامان صولی و مسعود مرادی نیز به عنوان هنرمندان مروج و مبلغ هنر انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید هنرمند پیمان ویسی و کتاب هنر مردان خدا و فیلم مستند زندگینامه شهداء هنرمند از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است که با حضور هنرمندان، خانواده‌های شهید و مسوولان برگزار می‌گیرد.

اجرای تواشیح گروه حبل‌المتین و نمایش هنرمندان استان از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود، انجام شد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi