شناسه خبر : 65192
جمعه 23 فروردين 1398 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار شهردار تهران با جمعی از جانبازان دفاع مقدس

شهردار تهران

شهردار تهران به مناسبت روز جانباز با جمعی از جانبازان دفاع مقدس دیدار کرد.

به گزارش تهران 24، مراسم تقدیر از جانبازان با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد.

رضا کمالی مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران در ابتدا ضمن تبریک این روز گفت: فرصت مناسبی است که از ۳۰ سال جانبازی و ایثارگری جانبازان  که در کنار آن مدافعان حرم نیز حضور داشتند حمایت و تجلیل کنیم که آرش وار از مرز‌های کشور دفاع و آرامش را به کشور هدیه کردند.

وی ادامه داد: از شهردار خواهش می‌کنم که آیین نامه‌هایی که هنوز اجرایی نشده مثل بکارگیری فرزند جانبازان و ایثارگران است حمایت شود و آنها را اجرایی کند.

در ادامه جانبازان شروع به صحبت تعریف خاطره کردند،

یکی از جانبازان از علاقه خود نسبت به حضور در جنوب کشور و از سختی این سفر گفت: در عملیات شرکت می‌کردیم و بعد از چند روز گفتند عملیات خیبر در حال آغاز هست که من به اندیمشک رفتم.

وی ادامه داد: ما به لشکر امام حسین ملحق شدیم و گفتیم صبح ما را بیدار کنید وقتی بیدار شدم دیدم همه رفتند و من تنها ماندم که پرسیدم همه گفتند بچه‌ها عملیات رفتند و من تنها برای شرکت در عملیات شروع به حرکت کردم که سردار عرب را پیدا کردم که به من گفت اگر شهید شوی به این شکل که پلاک نداری هیچ اطلاعاتی از تو به خانوادت نخواهد رسید.

این جانباز دفاع مقدس گفت: من ترسیدم و خواستم  با آمبولانسی به عقب برگردم، اما هنگامی که رفتم داخل آمبولانس یک خمپاره بر روی آمبولانس فرود آمد و آمبولانس منفجر شد که من تنها توانستم در تاریکی شب تنها در خاک خود را خاموش کنم.

وی ادامه داد: به علت اینکه ۵۲ ساعت در سردخانه بودم و جراحت زیاد من موجب شده بود از هوش بروم من را به عنوان شهید در سردخانه قرار بدهند.

وی ادامه داد: لحظات آخر دوستان و مادرم آمده بودند که جنازه من را تحویل بگیرند دیدن پلاستک کشیده شده بر روی من بخار کرده و آنجا می‌فهمند که من زنده هستم. من در طول مدت ۵۲ ساعت که در سردخانه بود این رویا را می‌دیدم که در یک تونل هستم که در این تونل جریان هوایی قرارداشت که می‌خواست من را با خود بکشد، اما من مقاومت می‌کردم. بعد از زنده شدم رویای خود را برای یک محقق دین تعریف کردم که او گفت اون هاله نور شهید‌هایی بودند که در آن حادثه جان باخته بودند در این خواستند تو را ببرند.

در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران ضمن تبریک این روز اظهار کرد: جانبازان و عزیزانی که در حال حاضر در کشور وجود دارند جزء افرادی هستند که امنیت این کشور مدیون آنها است.

حناچی ادامه داد: شهیدانی که تقدیم راه انقلاب شدند عزت و آبروی امروز نظام هستند؛ شهیدانی که امروز از آنها یاد می‌کنیم مثل ابراهیم هادی که امروز از آن بسیار شنیده می شود جزء افتخارات شهیدان دفاع مقدس هستند و ما عزیزانی را داریم که در تمام طول جنگ در جبهه حضور داشتند و در حال حاضر دیگر چشم از جهان فرو بستند.

حناچی ادامه داد : جز عشق نمی توانست این عزیزان را در دمای ۵۰ درجه تابستان در جنوب و در سرمای غرب  آن ها را پای نظام نگه ندارد و  امروز هم شاهد این هستیم که پیوند به طوری است که تا نظام هست نام شهیدان و جانبازان  هم با انقلاب هست.

در پایان شهردار تهران با حضور در بین جانبازان گپ و گفت با آن ها پرداخت و به دغدغه های آن برای دقایقی گوش دادو به آنها در جهت رفع مشکلاتشان قول‌هایی داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi