شناسه خبر : 65208
شنبه 24 فروردين 1398 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در خوزستان و لرستان؛

مدافعان حرم از عراق، افغانستان و پاکستان به یاری سیل‌زدگان آمدند

 
در پی دعوت فرمانده محبوب مدافعان حرم، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی برای کمک به سیل زدگان، رزمندگان مدافع حرم از حشدالشعبی عراق تا لشکر فاطمیون افغانستان در قالب موکبهای خدمت رسانی و اردوهای جهادی به مناطق سیل زده کشورمان شتافته‌اند.

پس از وقوع سیل در خوزستان، سردار قاسم سلیمانی در برخی از مناطق سیل‌زده این استان حضور یافت و در سخنانش با دعوت از مشتاقان مدافع حرم به خوزستان عنوان کرد که کمک به حادثه‌دیدگان سیل اخیر یک دفاع از حرم است. در پی سخنان فرمانده محبوب مدافعان حرم، بسیجیان و رزمندگان فاطمیون با برپایی یک اردوی جهادی عازم کمک‌رسانی به سیل زدگان استان لرستان شدند.
همچنین پس از بیانیه سردار سلیمانی برای کمک به مردم سیل‌زده، گروه‌ها و طیف‌های عراقی به منظور حمایت و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده کشورمان اعلام آمادگی کردند.
بیش از ۲۰ موکب عراقی با محوریت حشدالشعبی عراق از مرزهای ایلام و خوزستان وارد کشور شده‌اند. این موکب‌ها با ۴۰ دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی عراق به ویژه کالاهای اساسی وارد کشور شده که مهم‌ترین مأموریت آنها خدمات‌دهی و توزیع کمک‌های مردمی و امدادرسانی به سیل‌زدگان است.
نکته جالب توجه اینکه شعار نوشته شده روی کامیون‌های رزمندگان حشد‌الشعبی عراقی «حب الحسین یجمعنا» است. یعنی مهم نیست که تو ایرانی باشی یا عراقی،عرب هستی یا عجم،سیاه هستی یا سفید، عشق حسین (علیه‌السلام) ما را به دور هم جمع می‌کند.
واحد مهندسی و لجستیک حشد‌الشعبی در خدمت سیل‌زدگان
همچنین واحد مهندسی و لجستیک سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد‌الشعبی) برای کمک به مهار سیلاب‌ها عازم مناطق مرزی ایران و عراق شده است.
الحشد‌الشعبی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که واحد مهندسی و لجستیک این سازمان شامل دهها لودر و‌گریدر و ماشین‌های راهسازی دیگر پنجشنبه شب برای هدایت و مهار صحیح سیلاب و جلوگیری از ورود آن به مناطق شهری عازم مناطق مرزی ایران با عراق شده است.
در این اطلاعیه آمده است که این واحد با هماهنگی مقامات ایرانی و عراقی وارد خاک ایران شده تا مناطق مرزی دو کشور و شهر العماره مرکز استان میسان را از سیلاب گرفتگی نجات دهد.
سازمان بسیج مردمی عراق روز چهارشنبه نیز یک محموله حاوی کمک‌های مردم جنوب عراق به سیل‌زدگان ایرانی را جمع‌آوری و با هماهنگی سرکنسولگری ایران در بصره به مناطق سیل‌زده ایران ارسال کرد.
همچنین در ادامه کمک و همبستگی عراقیها با مردم سیل زده در ایران ، یکی از موکبهای شهر بصره با استقرار در روستایی نزدیک اهواز روزانه برای 1500 نفر غذا طبخ می‌کند.
در این موکب که 20 نفر از شهروندان عراقی مشغول به خدمت رسانی به سیل زدگان هستند در روستای شریعتی از توابع شهر حمیدیه نزدیک اهواز در استان خوزستان ، برای سیل‌زدگان غذای گرم آماده و منتقل می‌شود.  
کمپین کمک به سیل‌زدگان ایران از فلسطین تا تونس
همچنین کمپین «اهل وفا» جهت کمک به سیل زدگان ایرانی در ۶ کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس از دیروز طی مراسمی در شهر غزه آغاز به کار کرده است.
قرار است که کمک‌های مردمی این کشورها به مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح در ایران تحویل داده شده و در مناطق سیل زده گلستان و لرستان توزیع شود.
بر اساس این گزارش، کمک‌های جمع‌آوری شده و پیام همبستگی ملت‌های مقاوم منطقه توسط داوطلبین مرکز بین‌المللی عدالت برای صلح به مناطق سیل‌زده خواهد رفت. مراسم افتتاحیه این پویش مردمی روز پنجشنبه در شهر غزه فلسطین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم شرکت‌کنندگان بر همبستگی و همدردی مردم قهرمان فلسطین با مردم صبور و مقاوم ایران در میانه‌ خسارات و تلفات ناشی از سیل‌های اخیر تأکید کردند.
آنها همچنین خواستار تقویت روح محبت و صمیمیت بین دو ملت ایران و فلسطین و نمایاندن ایستادگی فلسطینیان در کنار مردم ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه اقتصادی ایالات متحده آمریکا شده و رسما شروع بکار این پویش جهانی را اعلام نمودند.
برگزار کنندگان این کمپین که متشکل از ۶ کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس می‌باشند، به عنوان اولین اقدام جهت کمک و همبستگی با ملت ایران در حوادث اخیر، مراسمی را در شهر غزه برگزار کردند که در آن اقشار مختلف از جمله شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، رزمندگان مقاومت فلسطینی و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi