شناسه خبر : 65217
شنبه 24 فروردين 1398 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلوتر از امام حرکت نکنید عقب هم نیفتید

به یاد شهید غلامرضا آقاخانی

شهید غلامرضا آقاخانی مهرماه سال 1337 متولد شد.

او دوران کودکی را در شهرستان شهرضای اصفهان گذرانید و با شنیدن سیره ائمه اطهار (ع) به پیروی از آنان پرداخت.تحصیلات را در شهرضا و اصفهان گذراند. در زمان اوج‌گیری انقلاب در صف سربازان امام خمینی (ره) قرار گرفت و هم‌صدا با مردم غیور کشور فریاد عدالت خواهی و استقلال سرداد. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سنگر مقدس علم و دانش به عنوان معلم مشغول به انجام وظیفه گشت و ضمن آن در دانشگاه در رشته معماری مشغول به تحصیل شد.

دیری نپایید که شروع حملات ددمنشانه کفار بعثی او را بر آن داشت که به سنگر جهاد بپیوندد و بدین ترتیب در اسفند ماه سال ۱۳۵۹ به جمع رزمندگان اسلام پیوست. خطوط پدافندی محمدیه و سلیمانیه اولین جایگاه خدمتی وی بود. آقاخانی پس از گذراندن دوره آموزشی به منطقه غرب روانه شده و در آنجا مسئولیت مخابرات سپاه سنندج را به عهده گرفت. او در طول سال‌های دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی از جمله بیت المقدس، رمضان، والفجر، خیبر و بدر به عنوان فرمانده گردان، مسئول مخابرات و ...حضور یافت و خاک شلمچه، جزیره مجنون، خرمشهر، و .... را عرصه دلاوری‌های خود ساخت.

سرانجام این سردار رشید سپاه ایران اسلامی در جریان عملیات بدر در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ در سن ۲۶ سالگی سر پر شورش را به بی‌رحمی گلوله های دشمن سپرد و روح ملکوتی‌اش در آسمان دجله به پرواز درآمد.

بخشی از وصیت نامه شهید:
حمایت از امام (ره) امروز حمایت از پیامبر(ص) می باشد و زمان، زمان امتحان بزرگ الهی است و جنگ ما امروز محکی است برای شناخت مدعیان و معتقدان واقعی به اسلام و غربال نمودن آن عزیزان و مسئولان گرامی! شما که بازوانتان بوسه‌گاه امام امت است (خطاب به بسیجیان) مواظب باشید امام عزیز تنها نماند یاری کنید او را هرچند یاری کردن امام مستلزم تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها باشد.... جلوتر از امام (ره) حرکت نکنید عقب هم نیفتید، پشت سر امام باشید تا گوشتان سخنان او را بشنود...

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi