شناسه خبر : 65248
شنبه 24 فروردين 1398 , 17:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازخوانی خاطرات بانوان ایثارگر فارس در «پگاه خاطره»

گروه فرهنگی ـ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، نخستین محفل ادبی بانوان ایثارگر فارس با عنوان «پگاه خاطره» در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، نخستین محفل ادبی بانوان ایثارگر فارس با عنوان «پگاه خاطره» به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی امروز، ۲۴ فروردین‌ماه جاری در تالار آزادی شیراز برگزار شد.
محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت، از هبوط آدم بر زمین تا تنهایی آدم در آن لحظات فرود آمدن چیزی که سکینه و آرامش بخش حیات انسانی شد، وجود مبارک زن بود.
وی، کشتگاه تربیت اخلاق و بصیرت انسان را زن دانست و ادامه داد: زنان بر رتبه والای اهمیت قرار دارند و از وقتی خورشید انقلاب از افق فیضیه طلوع می‌کند، زنان دوشادوش مردان در تمام لحظات مبارزه و حرکت انقلابی حضور داشتند و پیوسته این حرکت را تقویت کردند.
کرم‌اللهی، کم‌گویی و خموشی از جامعه زنان را ناشی از عدم گفتن حدیث نفس دانست و گفت: زنان باید مجال گفتن داشته باشند و باید زمینه انتقال تجربیات آنان به نسل جوان فراهم شود.
دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی فارس، نقش محافل بانوان را در این زمینه مهم برشمرد و افزود: کارگزاران فرهنگی هم کم کاری کردند و باید همه با هم داشته‌های بانوان ایثارگر را جلوه‌گر سازیم.
وی با بیان اینکه بانوان ایثارگر چراغ‌های روشنی هستند که مسیر نسل فردا را روشن می‌کنند، افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی زمان مرور این مباحث است.
حمیدرضا گرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم گفت: نقش بانوان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل است.
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی مرهون از خودگذشتگی و ایثارگری‌های خانواده‌ها به ویژه مادران و همسران شهدا و جانبازان است که باید نقش آنان را تبیین کنیم.
بنا بر این گزارش، در این محفل بانوان، جانباز، ایثارگر، همسران و مادران شهدای دفاع مقدس حضور داشتند که طبق اعلام مشاور امور بانوان حوزه هنری فارس، خاطرات بانوان ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi