شناسه خبر : 65258
یکشنبه 25 فروردين 1398 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقام سابق آمریکایی:

با تصمیم ترامپ نیروهای ما دیگر امنیت ندارند


معاون سابق وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد تصمیم دولت ترامپ درباره سپاه پاسداران می‌تواند عواقب وخیمی برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.
جیسون بلا زاکیس معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریستی نامیدن سپاه گفت این مسئله می‌تواند قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس را ترغیب کند که به شبه نظامیان شیعه تحت کنترل سپاه اجازه اقدامی تلافی‌جویانه علیه نیروهای آمریکایی در عراق را دهد.
به گزارش رویترز، وی که بر روند تروریستی نامیدن سازمانهای خارجی نظارت داشته افزود: در نظر گرفتن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی، به دلایل سیاسی داخلی انجام شده که ممکن است تبعات مرگباری برای نیروهای آمریکایی داشته باشد.
مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تصور می‌کنم از شدت مهار سخت وی (سلیمانی) بر شبه نظامیان شیعه، کاسته خواهد شد و ممکن است وی از این نیروها بخواهد علیه دارایی‌های آمریکا در مناطقی چون منطقه سبز بغداد اقدام کنند.
به گفته مقام‌های سابق آمریکا، دولت‌های پیشین آمریکا نامیدن کل سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را مورد توجه قرار داده بودند، اما به این نتیجه رسیدند که این اقدام برای نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر، بسیار خطرناک است.
در همین حال، جارت بلانت تحلیلگر اندیشکده بنیاد کارنگی برای صلح گفت: خطر تروریست خواندن سپاه پاسداران بیشتر از امتیازات آن است و این اقدام گرچه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند اما این محدودیت‌ها نیز اندک است.
تارنمای اَکسیوس به نقل «جارت بلانت» نوشت: با توجه به اینکه بیشتر کشورها و شرکت‌هایی که نگران تحریم‌های آمریکا هستند تاکنون بازار ایران را ترک کرده‌اند، بعید است که این اقدام تأثیری در ایجاد ناامیدی و دلسردی در شرکت‌های تجاری در سطح بین‌المللی داشته باشد.

اینستاگرام
سلام از قدیم گفتند هر چیزی صاحب و دلسوز نیاز داره چون اگر چیزی بی صاحب باشد خیلی زود نابود میشود. اصلا آمریکا برای مذاکره با طالبان و جلوگیری از حمله آنها به نیروهای آمریکایی ادعای تروریستی سپاه را مطرح کرده لذا چنانچه دستگاه دیپلماسی مانع شده بود اینگونه نمیشد.
حالا سپاه گروه تروریستی معرفی شد و از سوی دیگر سپاه ناچار است برای جلوگیری از هرگونه حمله به نظامیان آمریکایی هزینه کند که دستگاه تبلیغاتی غرب سوء استفاده نکند بنابراین بی اعتناعی عده ای از مسئولان یا بهتر بگوییم عدم کفایت و درایت سیاسی باعث شده برای بزرگترین قدرت و حفاظت از حکومت و مسئولان چنین مشکلی بروز کند که خیلی راحت میتوانست مانع شود خلاصه باید تاکید کنیم با این وضعیت باید کلاهمان را محکم نگه داریم باد نبرد و بگوییم هر چیزی صاحب میخواهد در غیر این صورت نابود میشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi