شناسه خبر : 65285
چهارشنبه 28 فروردين 1398 , 12:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده درباره بیمه ایثارگران

آیا اطلاع دارید که بنیادشهید و امورایثارگران تا کنون لیست عزیزان مشمول اصلاحیه ماده۱۳ را به بیمه دی تحویل نداده است و این قانون اجرایی نشده است؟...

محمدرضا حفصی کردستانی جانباز ۴۵% -  حاج آقا نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی! جنابعالی و تعدادی از نمایندگان محترم ایثارگر بیشترین سعی و تلاش را برای اصلاح ماده۱۳قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران مبذول داشتید؛ اجرکم عندالله.

- اما آیا اطلاع دارید که بنیاد شهید و امورایثارگران تا کنون لیست عزیزان مشمول اصلاحیه ماده۱۳ را به بیمه دی تحویل نداده است و این قانون اجرایی نشده است؟

- آیا استحضار دارید که از مهرماه سال۹۷ تاکنون شرکت بیمه دی هیچ هزینه ای به جامعه تحت پوشش، وفق ماده ۱۳ قانون جامع ایثارگران پرداخت نکرده است و اکثر مراکز درمانی و داروخانه ها و آزمایشگاه های طرف قرارداد شرکت بیمه دی بعلت عدم پرداخت مطالبات از سوی شرکت بیمه دی، یک طرفه فسخ قرار داد کرده اند؟

- قانون گذار و حاکمیت در ماده۱۲ و۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت ۱۰۰درصد هزینه های درمانی و بهداشتی خانواده معزز شهدا و جانبازان و افرادتحت تکفل را بر عهده دولت قرار داده است و حسب اصلاح به عمل آمده، انجام بیمه تکمیلی و تامین هزینه های بهداشتی و درمانی برای شاغلین و بازنشستگان دستگاهای اجرایی مشمول قانون یادشده در دستگاه های اجرایی و غیر شاغلین به عهده بنیادشهید و امور ایثارگران گذاشته شده است، حال در تفسیر، هیچ جایی در قوانین تفاوتی بین جانباز و افراد تحت تکفل در قوانین مشاهده نمی گردد؛ در صورتی که در بخشنامه های داخلی شرکت بیمه دی تفاوت های بسیاری در عملکرد ملموس و تبعیض مشاهده می گردد که متاسفانه تاکنون هیچ دستگاه نظارتی به آن توجه نکرده است زیرا تفاوتی در پرداخت سرانه بیمه تکمیلی نیست و باید یک الگو و معیار برای جانباز و افراد تحت تکفل به استثنای مجروحیت) یکسان ملاک قرارگیرد و اگر تاکنون این گونه اقدام شده است خلاف رویه قانونی بوده است.

- مورد دیگر تفاوت های فاحش و آشکار در خصوص بیمه تکمیلی خانواده معزز شهدا و جانبازان و افراد تحت تکفل شاغلین نیروهای مسلح (شرکت بیمه کوثر) با شرکت بیمه دی که از شرکت های اقماری بانک دی می باشد قابل مشاهده است و نباید اینگونه تبعیضی در نحوه پرداخت و معیارهای درمانی باشد. شرکت بیمه کوثر تقریبا به روز و به نسبت شرکت بیمه دی از لحاظ کمی و کیفی بهتر عمل نموده و همیشه در مراودات با عزیزان جانباز نیروهای مسلح، کمترین گلایه و نقصی از روند درمانی و بهداشتی شنیده شده است.

- به عنوان مدیر جمعیت شاهدوایثارگران استان کردستان تقاضامندم در خصوص موارد یادشده بررسی نموده و اگر به این نتیجه رسیدید و آگاهی کسب کردید به روند درمانی و بهداشتی هر دو گروه بیمه کوثر و بیمه دی و کسب رضایت هر دو گروه هدف توجه فرمایید و از دستگاه های نظارتی تقاضا دارم این تبعیض و برداشت غلط از قانون را در بنیاد شهید و امورایثارگران خاتمه داده و خدمات رسانی درمانی به شکل برابر با شرکت بیمه کوثر مشمولین نیروهای مسلح را سرلوحه امورات قرار دهند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
باسلام آفرین به بیمه کوثر پس بیمه ما رزمندگان کی باید ردیف بشه خدا عمرمان تمام شد
از مرداد ماه 97 بیمه دی بندرعباس هیچگونه هزینه های درمانی جانبازان پرداخت

نکرده است. با پزشکان متخصص هم قرارداد ندارند و هیچکس هم جوابگو نیست.
با اینهمه دزدی برادر!!! شمادرفکراجرای قانون هستید؟!
باسلام،درعجبم‌باهمه‌اعتراض‌وشکایت‌و‌گلایه‌های‌حضوری‌ ومکاتبه‌ای‌با‌بنیا‌د‌،نهاد‌ ریاست‌جمهوری‌ و....یک‌نفر‌پیدا‌ نمیشود‌که‌این‌بیمه‌د‌ی‌را‌زیرسوال‌ببرد؟ مگر‌این‌بیمه‌ خیلی‌گنده‌تراز‌بیمه‌ ایران‌یا‌بیمه‌آسیا،ویادیگربیمه‌ها‌ست....،یک نفر‌هست‌که‌جواب‌ من‌وامثال‌من‌وشما‌را‌بدهد؟، برای‌گرفتن‌‌عکس ها‌ وسکن‌وگزارش‌مراجعه‌کردم‌وتصدی‌ مربوطه‌میگوید‌ببخشید،نتوانستیم‌ قراردادمان‌رابا‌بیمه‌ دی‌تمدید کنیم، وشماوجه‌‌اسکنها‌راباید،نقدبپردازید‌ بمبلغ‌۸/۱۶۰/۰۰۰هزارریال‌رابر‌هشتصدوشانزده‌هزارتومان،وبعد‌باپوزخند‌درب‌خروج‌ را‌نشانم‌داد،‌خاک‌برفرقش‌نشیند‌انکه‌ خاک‌ برفرقم‌نهاد‌.....تاته‌این‌ماجرا‌راخودتان‌حدس‌بزنید‌....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi