شناسه خبر : 65288
دوشنبه 26 فروردين 1398 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران خسارت دیده در سیل چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟

سیل اخیر کشور با درگیر کردن اکثر استان‌ها، تعداد زیادی از خانه های استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان آسیب دید و مشاغل تعداد زیادی از مردم که وابسته به کشاورزی و دام پروری بود از بین رفت، حجم خسارت ها و ادامه بارندگی ها باعث شده است که کمک رسانی‌ها و بازگشت دوباره مردم سیل زده به شرایط مطلوب زندگی کمی طولانی و زمانبر شود.

http://defapress.ir/files/fa/news/1398/1/26/691094_390.jpg

وزارتخانه ها، نهادها و ارگان ها و نیروهای جهادی و مردمی پس از حادثه سیل به صورت مستقیم و غیر مستقیم به میدان آمدند و برای کمک به مردم وارد عمل شدند، این کمک ها چه به صورت عمومی برای همه مردم سیل زده و چه به صورت خصوصی برای بخشی از آنان می تواند خانواده ها را برای برگشتن به زندگی عادی کمک کند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی بحث ایثارگران و خانواده های آنان نیز به عنوان یک نهاد دولتی به میدان آمده است تا بتواند کمی از آلام هموطنان سیل زده ایثارگر بکاهد و آنان را تا ایجاد شرایط معقولی برای زندگی یاری کند. به همین منظور بنیاد شهید اقدام به اعطای وام و جبران خسارت منازل خسارت دیده کرده است.

با توجه به اینکه منازل مسکونی ایثارگران تحت پوشش بیمه کوثر قرار دارد در نتیجه خسارت وارده ناشی از سیل اخیر، پس از کارشناسی منازل مبالغ خسارت به خانواده ها پرداخت می شود. به گفته سید منصور میرمرادی رئیس ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران مبلغ این خسارت تا سقف 35 میلیون تومان تعیین شده است. از این رو خانواده های ایثارگرانی که منازل مسکونی و اثاثیه آنان در سیل اخیر آسیب دیده و دچار خسارت شده اند می توانند با دفاتر مراجعه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و یا شعب بیمه کوثر درخواست جبران خسارت کنند.

تاکنون ۲ هزار خانه درخواست دریافت خسارت کرده‌اند

طبق گفته سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون 2 هزار خانه درخواست دریافت خسارت کرده‌اند.

علاوه بر این به هر یک از خانواده های ایثارگرانی که عضو صندوق قرض الحسنه شاهد هستند و تاکنون وامی از این صندوق دریافت نکرده‌اند مبلغ 20 میلیون تومان وام بدون بهره داده می شود و اعضایی که وام دریافت کرده اند مبلغ 10 میلیون تومان وام می‌توانند دریافت کنند.

اعطای وام اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران

همچنین به ایثارگران خسارت دیده وام اشتغال و کارآفرینی نیز اعطا می‌شود. به گفته میرمرادی ایثارگرانی که قبلاً از صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران وام دریافت کرده‌اند و در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند برای راه‌اندازی مجدد کسب‌وکار خود می‌توانند درخواست وام مجدد ارائه کنند و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای این منظور مبلغ 100 میلیارد تومان را برای استان‌های سیل‌زده پیش‌بینی کرده است. همچنین ایثارگرانی که در سیل آسیب دیده‌اند و قبلاً وام اشتغال از صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند طرح‌های اشتغالی خود را ارائه و از وام صندوق مذکور استفاده کنند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi