شناسه خبر : 65315
سه شنبه 27 فروردين 1398 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تأمین نیازهای درمانی ایثارگران سیل‌زده خوزستان

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شرایط بهداشتی استان خوزستان اظهار داشت: طی سفری که به شهرها و مناطق مختلف داشتیم خوشبختانه مشکل درمانی و بیماری عفونی و مسری خاصی مشاهده نشد و اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری‌ها انجام شده است، هرچند خطر بروز این بیماری‌ها با توجه به گرم‌تر شدن هوا وجود دارد و باید همچنان اقدامات پیشگیرانه برای این مسئله انجام شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نیازهای درمانی ایثارگران اظهار داشت: وسایل توان‌بخشی، تشک‌های مخصوص و دستگاه‌های کمک تنفسی به صورت تنخواه در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان قرار گرفته تا ایثارگرانی که این‌گونه وسایل را به دلیل سیل از دست داده‌اند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سید منصور میرمرادی نیز در گفت‌وگویی خبری گفت: ما در ابتدای امر تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های بنیاد برای اسکان ایثارگران آسیب‌دیده در سیل استفاده کنیم. ضمن اینکه تمام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارند و از تمام ایثارگران آسیب‌دیده در هر نقطه‌ای از کشور تقاضا داریم به یکی از ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا نمایندگی‌های بیمه کوثر مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای برآورد خسارت و واریز مبلغ بیمه صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای موضوع اشتغال ایثارگرانی که در مناطق سیل‌زده دچار مشکل هستند نیز مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به این عزیزان ارائه شود و تمام ایثارگرانی که تاکنون از وام اشتغال استفاده کرده‌ و دچار خسارت شده اند و یا آن دسته که از این وام استفاده نکرده‌اند می‌توانند برای دریافت وام اشتغال اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت خسارت‌ها و آسیب‌ها گفت: بیشتر خسارت‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی و محل های کسب و کار ایثارگران بوده و تعداد منازل آسیب دیده ایثارگران زیاد نیست، بنابراین می‌توان با استفاده از ظرفیت های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نسبت به حل مشکلات ایثارگران آسیب دیده از سیل اقدام کرد.

 سید منصور میرمرادی در این دیدار با تشریح اقدامات ستاد مدیریت بحران بنیاد گفت: تمام ایثارگران دارای بیمه حوادث غیرمترقبه هستند و از خدمات آن تا سقف 35 میلیون تومان بهره مند می شوند و این مبالغ در اختیار ایثارگران معززی که دچار خسارت شده است قرار می گیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایت تلاش را برای کمک به ایثارگران انجام می دهد و امیدوارم مشکلات پیش آمده برای ایثارگران آسیب دیده در سیل به سرعت حل شود.

گفتنی است، اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به استان خوزستان با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کردند و سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس ستاد مدیریت بحران بنیاد در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد برای رسیدگی به ایثارگران آسیب‌دیده در سیل پرداخت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi