شناسه خبر : 65363
چهارشنبه 28 فروردين 1398 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمید به‌ جای مردم به‌ روی فرماندهان طاغوتی خود آتش گشود!

شهید «حمید حسنی‌کیا» سال ۱۳۳۳ در محله «جماران» تهران به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای شجاع و مبارز چشم تربیت شد و تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مدرسه‌های محله «جماران» پشت سر گذاشت.

«حمید» همچنین دوره راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه «شاپور» در محله «تجریش» طی کرد و پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور، توانست در رشته «معدن» دانشگاه شاهرود قبول شود؛ پس از اخذ مدرک فوق دیپلم به خدمت سربازی رفت و پس از طی یک سال از خدمت سربازی، تحرکات انقلاب اسلامی علیه رژیم باطل شاهنشاهی شدت گرفت و او را به همراه سایر سربازان جهت سرکوبی صدای مردم به خیابان‌های تبریز فرستاده شدند.

شهیدی که به‌جای مردم به‌روی فرماندهان طاغوتی خود آتش گشود

در همین راستا به فرماندهان ارتش طاغوتی به آن‌ها دستور شلیک به روی مردم دادند؛ اما در این هنگام «حمید» بر خلاف دستور فرماندهان، به سمت آن‌ها شلیک کرد و طاغوتی‌ها هم با دیدن این صحنه، او را به شهادت رساندند.

از خصوصیات اخلاقی «حمید» این بود که در انجام فرائض دینی و اسلامی کوتاهی نمی‌کرد و فردی صالح و صادق بود؛ اخلاق نیک و پسندیده وی را همه آشنایان و دوستان می‌شناختند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi