شناسه خبر : 65375
شنبه 31 فروردين 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست فراکسیون ایثارگران با رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس که جمعی از نمایندگان جانباز و از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار شنیع آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: لازم است این وحدت و یکپارچگی که در کشور ایجاد شده حفظ شده و از اختلافات دوری شود.
 

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه، 27 فروردین ماه) با اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس که جمعی از نمایندگان جانباز و از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر لاریجانی در این دیدار که به مناسبت روز گرامیداشت جانباز صورت گرفت، مجلس را برخاسته از بطن مردم دانست و گفت: گاهی صحبت‌هایی درباره برخی نمایندگان می شود که تأسف می خورم چرا که آنها افراد فداکاری هستند و عموم بافت مجلس به این شکل است که نمایندگان از خانواده جانبازان، شهدا و یا آزادگان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه حضور نمایندگان جانباز و ایثارگر را افتخاری برای مجلس و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: نمایندگان مردم از این طایفه اند که ظرفیت قابل احترام و تحسین برانگیز است لذا شما رکن مهمی در مجلس هستید.

 

دیدار دکتر لاریجانی با نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس

 

وی در ادامه با اشاره به قوانین خوبی که برای ایثارگران در مجلس دهم به تصویب رسید، ابراز داشت: همکاران نماینده نسبت به موضوعات حوزه ایثارگران حساس هستند، به امور این قشر توجه دارند و پیگیر مشکلات آنها در قوه مقننه هستند از این رو باید مراقبت کنند اگر اشکالی در حوزه اجرا وجود دارد، این مشکلات نیز برطرف شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور تأکید کرد: لازم است برای حل مشکلات و حفظ نظام جمهوری اسلامی ابتدا به جمع بندی درباره مسائل رسید و راهکارهایی برای آنها تعیین کرد به خصوص که در شرایط فعلی دشمنی آمریکا بارزتر شده و باید ارزیابی و تحلیل واحد و محاسبات روشن تری صورت گیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه تصریح کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند وحدت بیشتر است به خصوص که بعد از رفتار شنیع آمریکا علیه سپاه، یکپارچگی در داخل ایجاد شد و این وحدت به وجود آمده باید حفظ شود.

 

دیدار دکتر لاریجانی با نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است اختلافات در کشور کنار گذاشته شده و به سرنوشت کشور توجه شود که نیاز به وفاق مردم دارد و شما می توانید به عنوان علمدار این وفاق در مجلس و در کشور باشید.

نوروزی: با ایثارگران به گونه‌ای رفتار شود تا راه و روش آنها همواره ادامه پیدا کند

حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه در مجلس دهم و در جریان تصویب برنامه ششم توسعه بحث مقطع تحصیلی و مصوبات دیگری درباره ایثارگران داشتیم، عنوان کرد: امیدواریم این توجه به افرادی که در شرایط حساس جنگی بر خود واجب دانستند از خاک میهن دفاع کنند، صورت گیرد و به گونه ای با آنها رفتار شود تا راه و روش آنها همواره ادامه پیدا کند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است نامه نگاری هایی درباره برنامه ششم توسعه و مصوبات آن صورت گیرد و وزارتخانه ها به 50 حکم وارده توجه جدی کنند، اظهار داشت: مصوبه مقطع تحصیلی رزمندگان در گذشته تصویب شده بود اما استفساریه ای داشت که فردا در شورای نگهبان مطرح می شود که امیدواریم توصیه ای شود تا این موضوع هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

جعفرزاده ایمن آبادی: قوانین حوزه ایثارگری که اجرای آن مسکوت مانده پیگیری شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس نیز با بیان اینکه از لحاظ تقنینی نیازهای جامعه ایثارگری در 4 دهه مورد غفلت بود، گفت: این مشکلات در مجلس دهم به خوبی بررسی و پیگیری شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مواردی که در حوزه ایثارگری نیازمند قانون بودیم، قانون نویسی شد اما مواردی مسکوت مانده مثل افرادی که مدت رزمندگی بالا و مجروحیت پایین داشتند اما هیچ تسهیلاتی به آنها طی این سالها تعلق نگرفت و اکنون که تبدیل به قانون شده در برخی موارد اجرا نمی شود که باعث ناراحتی در جامعه ایثارگری شده لذا خواهشمندیم در این زمینه نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

 

دیدار دکتر لاریجانی با نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس

 

ناصری نژاد: مجلس به موضوع سیل به صورت قدرتمند ورود کند

مجید ناصری نژاد دیگر عضو این فراکسیون درباره نگرانی های موجود گفت: حفظ نظام و انقلاب بسیار مهم است و گرانی عیان شده لذا لازم است در خصوص بحث سیل به گونه ای عمل شود و مجلس به گونه ای محکم ورود کند که پایه های نظام مستحکم باقی مانده و مشکلات برطرف شود.

قاضی پور: تأمین دارو برای جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در مناطق سیل‌زده اولویت باشد

نادر قاضی پور عضو این فراکسیون تأکید کرد: لازم است در مناطق سیل زده به مشکلات جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی که نیازمند دارو هستند، توجه ویژه شده و به آنها کمک شود.

حضرتی: برای حل مشکل فاصله طبقاتی و سایر مشکلات کشور آسیب شناسی صورت گیرد

الیاس حضرتی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم نیز با بیان اینکه مردم در زمان جنگ هرچه داشتند را در این زمان دادند، گفت: برخی خانواده ها حتی تمامی پسران خود را در راه کشور از دست دادند اما همچنان مشکلاتی وجود دارد در حالی که چنین روحیه ای نباید کمرنگ شود از این رو لازم است آسیب شناسی صورت گیرد تا متوجه ایرادات کار بشویم تا شاهد چنین فاصله طبقاتی در کشور در حال حاضر نباشیم.

 

دیدار دکتر لاریجانی با نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس

 

کریمی: بنیاد شهید خسارات وارده به خانواده جانبازان و ایثارگران ناشی از سیل را برآورد کند

علی اکبر کریمی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه این فراکسیون در مجلس بسیار پرتعداد و فعال است، گفت: تا کنون 25 هزار نامه از خانواده شهدا و ایثارگران دریافت کرده ایم و تلاش داشتیم تا گام هایی برای آنها برداریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه ای به بنیاد شهید داده ایم تا خسارات وارده به خانواده های جانبازان به صورت دقیق برآورد شود تا بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم همچنین لازم است هرچه سریع تر وضعیت مدیریت این بنیاد به علت کسالت مدیریت فعلی تعیین تکلیف شود.

خجسته: وضعیت مدیریت بنیاد شهید تعیین تکلیف شود

امیر خجسته نیز در این دیدار با اشاره به کسالت رئیس بنیاد شهید خواستار تعیین تکلیف مدیریت در این بنیاد و خروج آن از سردرگمی شد.

به گزارش خانه ملت، در پایان این دیدار دکتر لاریجانی با اهدای لوح به نمایندگان جانباز و نمایندگانی که فرزند شهید بودند تقدیر به عمل آورد./

به نقل از خانه ملت

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi