شناسه خبر : 65384
چهارشنبه 28 فروردين 1398 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمک های گروه جهادی شهید بقایی به سیل زدگان خوزستانی

گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد .

فاش نیوز - گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز  تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد .
به گزارش همکار ما از اهواز، گروهی ازجوانان متخصص و دلسوز  تحت نام "گروه جهادی شهید بقایی" از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دنبال وقوع سیل در مناطقی از استان خوزستان اقدام به برگزاری اردو جهادی نمود و مشغول خدمات رسانی به سیل زده ها شد . گزارش فعالیتهای آنها به شرح زیر است : 
در ۱۲ فروردین در منطقه سوسنگرد حضور به عمل آورده و مشعول فعالیت های عمرانی شدند . 
در ۱۳ فروردین درمنطقه الهایی فعالیت های درمانی و در منطقه سوسنگرد فعالیت های عمرانی از جمله احداث سیل بند نمودند . 
در ۱۴ فروردین در منطقه الهایی ۷۵ بیمار ودر منطقه هویزه ۶۰ بیمار ویزیت شدند . همچنین روز بعد ، در ۱۵ فروردین باز در منطقه‌ الهایی فعالیت های درمانی صورت گرفت و ۱۶۰ بیمار ویزیت شدند.
در ۱۶ فروردین در منطقه الهایی فعالیت های درمانی توسط Gp، متخصص اطفال، متخصص قلب و...صورت گرفت و ۲۰۰ بیمار ویزیت شدند. و همچنین فعالیت های  بهداشتی(آموزش بهداشت چادر به چادر در سه مدرسه محل اسکان )و فعالیت های فرهنگی(جلسه ختم سوره یس و آموزش قرآن) هم صورت گرفت.
در ۱۷ فروردین در منطقه الهایی فعالیت های درمانی(ویزیت ۱۶۰ بیمار) و فعالیت های فرهنگی از جمله جام فوتبال، آموزش قرآن ونمایش عروسکی انجام دادند .
در ۱۸ فروردین عازم ۷ کیلومتری نیشکر (محل اسکان سیل زدگان چم العبید) شدند و فعالیت های درمانی از جمله ویزیت بیماران وپخش دارو وهمچنین فعالیت های فرهنگی نمودند . 
در ۱۹ فروردین در حمیدیه حضور به عمل آورده ،در اردوگاه ثامن الحجج فعالیت های فرهنگی و درمانی صورت گرفت و در روستای علاونه فای بیش از ۲۰۰ بیمار به صورت چادر به چادر توسط ماما و Gpویزیت شدند و همچنین داروهای مورد نیاز بیماران بدستشان رسید . 
در ۲۰ فروردین با همکاری بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه ای اهواز در روستاهای الحلاف، چم العبید، دغاغله، مروانه و چب سه توسط متخصص اطفال، پرستار اکسترن و Gp فعالیت های درمانی صورت گرفت .
در ۲۱ فروردین در منطقه حمیدیه وسوسنگردحضور به عمل آمد ودر گوریه(کمپ شماره یک محل اسکان اهالی شعیبیه) فعالیت های درمانی(ویزیت ۱۶۰ بیمار)وفعالیت های فرهنگی صورت گرفت.
در ۲۲ فروردین ۲ تیم درمانی به صورت مجزار در روستاهای سیدخلف و خلیفه حیدر خدمات درمانی شامل پزشک عمومی، اکسترن، ماما، پرستار و بهیار به ۱۳۰ بیمار ارائه شد و هم چنین توزیع دارو صورت گرفت. هم چنین ارائه ی خدمات درمانی به سیل زدگان ساکن در تپه های الله اکبر از مناطق محاصره در آب سوسنگرد( کوله_سلامت) صورت پذیرفت. در کنار خدمات درمانی، خدمات فرهنگی(مثل بازی با کودکان، نقاشی، کاردستی و آموزش های دینی) نیز ارائه شد .
در ۲۴ فروردین در مناطق حمیدیه و شبیشه به صورت همزمان حضور یافه و به ارائه خدمات درمانی و فرهنگی پرداختند. تیم درمانی در محل اسکان سیل زدگان در مدرسه ی شیخ عیسی طرفی حمیدیه و همچنین در اردوگاه ثامن الائمه ی حمیدیه و روستای شبیشه ، شامل پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، اکسترن، ماما و پرستار بودند که جمعا به ویزیت ۴۵۰ بیمار و پخش دارو و اقلام بهداشتی و شوینده پرداختند.
 در روز ۲۵ فروردین در سه بخش از منطقه حمیدیه و به صورت همزمان حضور یافته و به ارائه خدمات درمانی و فرهنگی پرداختند . تیم درمانی در محل اسکان سیل زدگان در اردوگاه ثامن الائمه و اردوگاه جوادالائمه ی حمیدیه، شامل دو پزشک عمومی، ماما و پرستار بودند که به ویزیت رایگان بیماران و پخش دارو مبادرت نمودند .  همچنین در روستای خسرج با کوله سلامت، ویزیت چادر به چادر صورت گرفت. در بخش فرهنگی هم برادران به بازی و سرگرم کردن بچه های روستای خسرج پرداختند و اهدای جوایز صورت گرفت.
همچنین علاوه بر فعالیت های درمانی و فرهنگی و آموزشی، در بخش عمرانی در تاریخ ۱۲ فروردین  به مدت ۲ روز در قالب یک گروه ۱۰ نفره و همچنین در تاریخ ۱۹ فرودین به مدت یک روز، یک گروه ۱۵ نفره به ساخت سیل بند پرداختند.
لازم به ذکر است تصاویری که ذیل این گزارش امده و حکایت زیبایی دارد  از حماسه آفرینی این جوانان متخصص ، انقلابی ، مومن و گمنام  گروه پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز ، توسط یکی از جهادگران گروه پزشکی در اختیار همکار ما در اهواز قرار گرفته است .
کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب
با تشکر از فاش نیوز بخاطر نشر اخبار مربوط به خوزستان شهید پرور مظلوم .
لازم است یادآوری کنم گروه جهادی شهید بقایی متشکل از دانشجویان بسیجی دانشگاه جندی شاپور اهواز است . از آنجا که خود دانشگاه هم یک گروه جهادی دیگر دارد این مطلب را توضیح دادم .
#گروه جهادی شهید بقایی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز#

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi