شناسه خبر : 65389
پنجشنبه 29 فروردين 1398 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«به رنگ کودکی»

معرفی کتاب؛

«به رنگ کودکی»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «به رنگ کودکی» شامل خاطرات «جواد صحرایی» رزمنده نونهال سال‌های دفاع مقدس است که به قلم حسن و حسین شیردل تالیف شده است. نویسندگان ضمن تدوین و ثبت این خاطرات، تبعات روانی جنگ، آسیب دیدگان جنگ و فضای پرالتهاب و معنوی جنگ را به تصویر کشیده‌اند.

این کتاب در 128 صفحه تنظیم شده است. «کفش‌های گمشده خانم امانی»، «پیکان سفید رنگ»، «مانور هفت تپه»، «شط علی ـ سال 1364»، «سال 1365 ـ فاو» و «شلمچه ـ سال 1366» از فصل‌های این کتاب است.

قسمتی از متن کتاب

«به خاطر شغل پدر سال 1361 به آمل کوچ کردیم، با اینکه چند ماه از واقعه ششم بهمن آمل گذشته بود و بساط مهاجمان از شهر برچیده شده بود؛ ولی هنوز کم و بیش به شکل پراکنده در شهر هزارسنگر حضور داشتند، خانه ای اجاره کردیم، صاحب خانه از زندانی های وابسته به گروه به اصطلاح مجاهدین خلق بود، همسر جوان این آقا، یک سالی که آنجا بودیم بیشتر وقتها در خانه تنها بود، رابطه عاطفی خوبی با خانواده ما داشت.

دادستان آن وقت، حاج آقا اصغری از آشناها و همشهری های ما بود، یادم هست وقتی به خانه اشان می رفتیم محافظ هایی با اسلحه یوزی از خانه دادستان محافظت می کردند، خانمش هر وقت به منزل ما می آمد از ترس صاحب خانه ما نصف عمر می شد، کلی احتیاط می کرد، یکی 2 سالی از سابقه بابا در اداره اطلاعات می گذشت، من سال 1354 در «علی شاه عوض» معروف به سعید آباد واقع در شهریار تهران به دنیا آمدم، صاحب خانه ما از مأمورهای شهربانی وقت تهران بود، همسر صاحب خانه، امرالله ( داماد خانواده)، توران، اعظم، اکرم و مجید (فرزندان خانواده) و علی لیلا ونسرین (نوه‌ها) همه مرا دوست داشتند، نام جعفر را هم آنها روی من گذاشتند، اوج دوستی آنها با خانواده‌امان در خاطره‌ای که مادرم تعریف می کند شنیدنی است:

عصر روزی که قرار بود مأمورها به منزل ما در سعید آباد بریزند، آقای احمد نیک پسند که در شهربانی کار می کرد و از ماجرا باخبر بود، زودتر از سر کار آمد و تند و تند نوارها، اعلامیه های امام خمینی و کتاب ها را در باغچه حیاطشان دفن کرد، مأمورها که آمدند چیزی پیدا نکردند و دست از پا درازتر برگشتند، یک قلم از آنها کافی بود دخل ما را بیاورند، فردا خودش دست به کار شد و هر چه را زیر خاک دفن کرده بود در کیسه ریخت و فرستادش رستم کلا.»

«به رنگ کودکی» در 128 صفحه مصور به قلم «حسن» و «حسین شیردل» تالیف و توسط انتشارات «سوره مهر» در 2 هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi