شناسه خبر : 65392
پنجشنبه 29 فروردين 1398 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۹ فروردین عید ارتش و ملت

یادداشت/ محمدکاظم تارخ

روز ۲۹ فروردین­ روزی است که یکی از سرمایه­‌های اصلی و بزرگ ملت قهرمان ایران حفظ و پایدار ماند. این روز برای ایران عزیز و مردم اصیل و شریف ما عید گشت و سبب خوشحالی و شعف شد.

یادداشت امیر محمدکاظم تارخ به مناسبت روز ارتش/// 29 فروردین عید ارتش و ملت

گروه استان‌های دفاع‌پرس – امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدکاظم تارخ»؛ روز 29 فروردین­ از ایام الله است. روزی است که یکی از سرمایه­‌های اصلی و بزرگ ملت قهرمان ایران حفظ و پایدار ماند. این روز برای ایران عزیز و مردم اصیل و شریف ما عید گشت و سبب خوشحالی و شعف شد.

روز 29 فروردین سالروز تولد مهمترین بازوی دفاعی این سرزمین یعنی ارتش جمهوری اسلامی است. روزی که توسط پیر جماران آن قائد و پیشوای دوراندیش و دانا در تاریخ این کشور برجسته شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی نظام ستم­شاهی، دشمنان و کسانی که تاب دیدن ارتش را در نظام اسلامی نمی‌دیدند و به زعم خویش نبود ارتش را زمینه شکست انقلاب تلقی می­‌کردند دست به توطئه زدند و به اشکال مختلف ارتش را مورد هجمه خود قرار دادند. احزاب، سازمان­‌ها و گروه­‌های سیاسی که هم وابسته به غرب بودند و هم به شرق، از هیچ اقدامی در تضعیف ارتش فروگذار نکردند. خیلی از این اقدامات از سوی افراد مغرض و کینه­‌توز انجام گرفت.

گروه‌­ها و احزاب چپ­‌گرا که وابسته به کرملین بودند و از طریق آنجا حمایت می­‌شدند ابتدا با هجمه با پادگان­‌ها به غارت سلاح‌­ها و تجهیزات آنها خصوصاً در مناطق کردنشین پرداختند. افراطی­‌های مذهبی چون فرقان دست به ترور زدند و گروه‌­های راست‌گرا نیز بر شعله انحلال ارتش می­‌دمیدند. حتی برخی از دوستان انقلاب هم با نادانی خویش در نطق­‌های خود حتی از تریبون رسمی انحلال ارتش را سر می‌­دادند. در همین اوضاع و احوال بود که ناگاه ناخدای بزرگ با برافراشتن بادبان کشتی، ارتش را از امواج رهانید و به ساحل ملت رسانید.

ارتش که از ملت بود و با مردم بود و مردمی بود و از مؤلفه‌­های مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی به حسای می آمد، ماند. ارتش ماند تا ملت قهرمان این سرزمین خدایی شعار «ارتش فدای ملت» را عینیت بخشد. ارتش ماند تا در جبهه­‌های عزت و شرف از همه دارایی­‌های ملت خویش پاسداری کند و آبروی میهن اسلامی را حفظ کند.

یقینا روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش از احکام منحصر به فرد امام راحل بود. امامی که در پس پرده زمان وقایعی را می‌­دیدند که خیلی­‌ها در تصورشان نمی‌­آمد. ارتش با نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ذخیره‌­ای شد برای روزهای خوف و خطر. ارتش ماند تا دشمن بعثی را در آوردگاه‌­های «ثامن­‌الائمه(ع)»، «طریق­‌القدس»، «فتح‌­المبین»، «بیت المقدس» به خاک مذلت کشاند.

تقدیم 49 هزار و هشتصد و پنجاه شهید آسمانی، سند حقانیت بیعت جاودانه ارتش با ملت و امام و اسلام است.

ارتش با حضوری مردانه و با صلابت هم در مناطق قومی در مقابله با ضد انقلاب وابسته و هم در جنگ تحمیلی هشت ساله در راستای وظایف و مسئولیت­‌های خویش لحظه­‌ای درنگ نکرد.

ارتش سال­‌ها در حفظ و حراست مرز­های جنوب و غرب کشور عهده‌­دار این مسئولیت بود و چندین سال نیز در مرزهای شرقی در مقابل اشرار و گروه طالبان از حریم اسلامی دفاع کرد، چه در زمین، چه در هوا و چه در دریا از حدود و قصور این سرزمین خدایی.

در چهلمین سال تولد ارتش خدا و کلمه طیبه در سراسر این سرزمین ارتش بی ادعا در خدمت به مردم و در مأموریت­‌های مردم‌یاری چهره زیبای خویش را به هم وطنان سیل‌­زده نشان داد.

در ترکمن صحرا، مازنداران، لرستان و خوزستان فرزندان ارتشی این ملت برای خدمت به مردم خویش چه صحنه­‌های زیبایی از عشق به مردم را نشان دادند و با کمک و یاری به مردم استان‌­های سیل‌­زده و در سال قبل زلزله‌­زده سرپل ذهاب نشان دادند که این ارتش در بیعت خود هنوز استوار است و به شعارهای روزهای انقلاب و همراهی با مردم در تظاهرات سال 1357 همچنان پایبند و وفادار است و خود را فدایی ملت خویش می‌­داند.

40 سال است از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می­‌گذرد و ارتش ولایی گام­‌های بلندی را در جهت ارتقا آمادگی رزمی و بالندگی بر می دارد. ارتش سربلند از جنگ هشت ساله و مناطق قومی با بهره­‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و جنگ­‌های خلیج فارس با گذر از خوداتکایی به خودکفایی رسیده و گام­‌های بلندی در این راستا برداشته است.

امروز نیازمندی­‌های دفاعی ارتش ایران بدست جوانان خلاق و مبتکر و اندیشه و افکار بلند صاحب نظران تهیه می­‌شود. نگاهی به تانک پیشرفته «ذوالفقار» و نفربر صیاد و بُراق، موشک­‌های زمین به هوا، زمین به دریا، ناوچه جماران، زیردریایی طارق، هواپیمای آذرخش و پرستو و موشک­‌های استراتژیکی شهاب 3 و ... از جمله توانایی­‌های دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح است.

آمادگی ارتش به ویژه نیروی زمینی قهرمان که در تمامی مناطق کشور استقرار دارد لحظه­‌ای مورد غفلت قرار نمی­‌گیرد.

بمناسبت روز ارتش که روز گرامیداشت حماسه آفرینی­‌های نیروی زمینی نیز است فرزندان ملت گوشه‌­ای از توان دفاعی خود را به میادین سان و رژه در شهرها خواهند آورد تا با این کار دوستان و ولی نعمتان خود را دلگرم و ناامیدی و ناکامی دشمنان را سبب ساز شوند.

مردم استان­‌های خراسان که با تقدیم 23 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و صدها شهید حرم جایگاه خاصی در کشور ما دارند، میزبان یگان­‌های تابعه لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع)، تیپ­‌های 177، 277، 377 و 38 زرهی، گروه 44 مهندسی، هوانیروز، مرکز آموزش بیرجند، تیپ 130، نیروی هوایی و پدافند هوایی هستند و این روزها به کارکنان و خانواده­‌های آنان روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک می‌­گویند.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi