شناسه خبر : 65406
شنبه 31 فروردين 1398 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسانی که می‌خواهند بین ارتش و ملت جدایی بیاندازند «ضدانقلاب» هستند

امام خمینی (ره) خطاب به ارتشی‌ها فرموده‌اند: کسانی که می‌خواهند بین شما و ملت جدایی بیاندازند، آن‌ها از اسلام نیستند؛ بلکه آن‌ها ضدانقلاب هستند. امروز شما لشکر اسلام هستید، ارتش اسلام هستید. احترام شما جوانان برومند بر همه ما لازم است. ملت باید از شما پشتیبانی کند و شما از ملت [پشتیبانی کنید].

یکی از نکات مهمی که امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور ویژه‌ای به آن اهمیت می‌دادند، حضور و تقویت ارتش در ادامه راه انقلاب بود؛ چراکه کم نبودند نیروهای متدین و انقلابی که در بدنه ارتش علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کردند که می‌توان در همین راستا به قهرمانانی همچون شهید «یوسف کلاهدوز»، شهید «موسی نامجو»، شهید «علی صیاد شیرازی»، شهید «حسن اقارب‌پرست»، امیر سرتیپ «محمدرضا رحیمی» و... اشاره کرد.

امام خمینی (ره) بسیار بر موضوع اتحاد میان مردم و ارتش تأکید داشتند تا جایی که ارتش اسلامی را در آغوش مردم و از خود مردم می‌دانستند و بر این نکته تأکید داشتند که ارتشی‌ها باید از ایران، از اسلام و از ملت پشتیبانی کنند، و نیز ملت باید از آن‌ها پشتیبانی کند.

ایشان همچنین با تأکید بر این‌که کسانی که می‌خواهند بین ارتش و ملت جدایی بیاندازند «ضدانقلاب» هستند، بر ضرورت  احترام به ارتشی‌ها تأکید کرده و فرموده‌اند «احترام شما جوانان برومند بر همه ما لازم است؛ ملت باید از شما پشتیبانی کند و شما از ملت [پشتیبانی کنید]».

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اساس استقلال مملکت را بر ارتش می‌دانستند و نسبت به این که جدا بودن ارتش از ملت و دولت از ملت و رژیم‌ها از ملت موجب تزلزل رژیم‌ها می‌شود، هشدار داده‌اند.

ایشان همچنین ارتش را یک نیروی اسلامی و «ارتش اسلام» عنوان کرده و با مقایسه آن با ارتش تحت فرمان پیامبر اسلام (ص) در صدر اسلام، فرموده‌اند: «ارتش در زمان رسول خدا و در زمان اصحاب رسول خدا برای ملت بوده است و ملت برای ارتش. الآن هم باید همان نقشه باشد. ارتش برای ملت و ملت برای ارتش، و هر دو فدای اسلام. همه ما فدای اسلام هستیم و همه ما برای هم هستیم، پشتیبان هم هستیم و فدایی اسلام هستیم».

بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانی دیگر درباره اسلامی بودن ارتش، بیان کردند: «من سفارش می‌کنم به افسرها، افسر‌های ارشد و دیگر افسر‌ها که مراعات اسلامی خودشان را بکنند؛ با زیردستان همان کنند که پیغمبر اسلام با زیردستان می‌فرمود: و امیر المومنین (سلام‌الله علیه). الآن شما در آغوش اسلام هستید و برادر با همه مسلمین، و همه در آغوش اسلام هستیم؛ و باید وظایف اسلامی را عمل کنیم. همچو نباشد که فقط اسم جمهوری اسلام باشد، اسم ارتش اسلام باشد، ولی معنا و محتوا آن طور نباشد».

امام خمینی (ره) در طول عمر پربرکت خود، اتحاد میان نیروهای ارتش را نیز مورد اهمیت دانسته و در این‌باره، با اشاره به آیه «وَ اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً و لَا تَفَرَّقُوا»، تأکید کردند که «ما همه باید با هم باشیم. نیروهای ما همه باید واحد باشد: نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی، ملت، همه از هم هستند. قوای انتظامی با قوای ملی یک قوّت است. همه باید مُعْتَصِم بحبل الله باشند؛ با اعتصام بحبل الله پیشرفت کردیم و خواهیم کرد».

موضوع ضرورت رعایت «سلسه  مراتب» مسئله دیگری است که امام خمینی (ره) به آن تأکید ویژه‌ای داشتند و در همین راستا فرموده‌اند «من از درجه‌داران، افسران و سربازان ارتش تقاضا دارم که حفظ نظام را بکنند و سلسله مراتب را حفظ کنند که اگر سلسله مراتب حفظ نشود، ارتش رو به ضعف می‌رود، و اگر خدای نخواسته ارتش ما رو به ضعف برود کشور ضعیف خواهد شد، اسلام ضعیف خواهد شد؛ سلسله مراتب را حفظ کنید».

بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران همچنین ارتشی‌ها را به ضرورت مسئولیت‌پذیری و خدمت به کشور و مردم توصیه کرده و فرموده‌اند: «همه ما موظفیم به اینکه هر کدام به اندازه‌ای که ازمان کار می‌آید به همان اندازه کار بکنیم. محول نکنید شما به ما و ما به شما...». ایشان همچنین در جای دیگری نیز تأکید کرده‌اند: «امروز روز خدمت است. امروز هیچ یک از شما نمی‌توانید از زیر بار مسئولیت خارج شوید. یک مسئولیت وجدانی است، دینی است، الهی است؛ ملی است».

همچنین امام خمینی (ره) با تأکید بر این‌که «اگر ارتش اصلاح شود، استقلال کشور حفظ می‌شود»، ارتشی‌ها را بر ضرورت تصفیه ارتش از افراد ناصالح، نالایق و فاسد توصیه کرده و فرموده‌اند «تصفیه ارتش از مسائل بسیار مهم است. با تصفیه ارتش، حفظ استقلال کشور می‌شود؛ و شما موظفید به اینکه استقلال کشورتان را حفظ کنید؛ و موظفید به این‌که ان‌شاءالله تصفیه بکنید افرادی که می‌دانید که نالایق هستند؛ می‌دانید که فاسد هستند؛ می‌دانید که مفسده جو هستند. این‌ها را از خودتان، از بین خودتان، خارج کنید».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi