شناسه خبر : 65414
شنبه 31 فروردين 1398 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کره‌شمالی:

با فرد نابالغی مثل «مایک پمپئو» مذاکره نمی‌کنیم

پس ازآزمایش موشک هدایت‌شونده در حضور کیم جونگ اون؛ کره‌شمالی: با فرد نابالغی مثل «مایک پمپئو» مذاکره نمی‌کنیم
کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که یک فرد نابالغی مثل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات اتمی بین کره و آمریکا حضور دارد در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

کیم جونگ- اون و دونالد ترامپ تا کنون دوبار با یکدیگر با هدف حل و فصل برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ دیدار کرده‌اند. اولین دیدار در ژوئن سال 2018 میلادی در سنگاپور و دومین دیدار اواخر فوریه سال جاری میلادی در ویتنام انجام شد اما تا کنون گفت‌وگوها در جریان این دو دیدار همچنین نشست‌های مذاکره‌کنندگان کره‌ای و آمریکایی نتوانسته است گره‌ای از این مشکل بگشاید. آمریکا اصرار دارد که پیونگ‌یانگ باید برنامه هسته‌ای خود را رها کند و در مقابل کره شمالی نیز خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور است. کره شمالی برای باز کردن این گره روز پنج‌شنبه رسما اعلام کرد که پمپئو نباید در مذاکرات حضور داشته باشد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از «کوان یونگ گان» یکی از مقامات رسمی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که کره شمالی دیگر در مذاکرات اتمی که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا، حضور داشته باشد، شرکت نخواهد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از این مقام کره شمالی گزارش کرد، پیونگ‌یانگ خواستار حضور فردی در مذاکرات اتمی است که «در برقراری ارتباط دقیق و بالغ باشد». این مقام وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرد اگر آمریکا آن «دلیل ریشه‌ای» را که پیونگ‌یانگ را به سمت ساخت تسلیحات اتمی برد، رفع نکند، آینده شبه‌جزیره کره غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. وی در مورد دلیل ریشه‌ای توضیحی نداده، اما به نظر می‌رسد منظور او حضور نظامیان آمریکایی در منطقه شرق آسیا باشد. پیونگ‌یانگ پیش از این بارها از کره‌جنوبی خواسته به حضور نظامیان آمریکایی در شبه جزیره پایان دهد.کوان یونگ گان در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که پیش از این نیز یک مقام ارشد کره شمالی در اظهاراتی، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مقصر شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا معرفی کرده بود.«چو سان هوی»، معاون وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرده بود که جان بولتون و مایک پمپئو به دلیل «خصومت‌ها و بی‌اعتمادی‌های موجود از قبل [در حصول توافق] مانع ایجاد کردند.»
آزمایش یک موشک تاکتیکی
همزمان کره شمالی روز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید آزمایش کرده است. براساس خبرگزاری مرکزی کره«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ناظر آزمایش این سلاح تاکتیکی بوده است.  به دنبال انتشار این خبر، رویترز در گزارشی نوشت، این سلاح کوتاه برد است و بیشتر تاکتیکی است تا استراتژیکی و بیشتر برای صحنه‌های جنگ تا صحنه‌های بین‌الملل استفاده می‌شود. یاد آور می‌شود این آزمایش موشکی اولین اقدام آزمایشی کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ که در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، علنی می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi