شناسه خبر : 65430
دوشنبه 02 ارديبهشت 1398 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معامله دو سر برد سید حسین!

روحش شاد، سید حسین را می گویم. جانباز شهید «سید حسین آملی» را اولین بار در سال ۶۴ در مجتمع توانبخشی ساری دیدمش؛ به تازگی یک عمل جراحی روی نخاعش را در بیمارستان مدائن تهران، با هزینه شخصی انجام داده بود و برای بازتوانی بدنش آمده بود فیزیوتراپی.

مرتضی قنبری وفا -  روحش شاد، سید حسین را می گویم. جانباز شهید «سید حسین آملی» را اولین بار در سال 64 در مجتمع توانبخشی ساری دیدمش؛ به تازگی یک عمل جراحی روی نخاعش را در بیمارستان مدائن تهران، با هزینه شخصی انجام داده بود و برای بازتوانی بدنش آمده بود فیزیوتراپی. برادر کوچکترش ویلچرش را هل می داد و به حرکت در می آورد، چون سید حسین از گردن قطع نخاعی بود. او از جمله جانبازانی بود که درز و ترک تمام دیوار و سقف آسایشگاه را ازبر کرده بود!

Image result for ‫سید حسین آملی‬‎

راستی با وجود هزینه سنگین، عمل جراحی روی نخاعش که بنیاد شهید آن زمان، هرگز راضی به تقبل هزینه اش نشد، با شکست روبرو شد. ولی سید حسین چهره اش همچنان آرام بود و خود را به این خاطر ملامت نمی کرد و کاملا" با خودش کنار آمده بود که یا جانباز نخاعی از گردن، یا هیچ؛ و سر معامله با معبودش دبه در نمی آورد، چون این معامله دو سر برد بود.

خداوندا! سر معامله با خودت چقدر سفت و سخت می گیری که جای هیچ حرف و حدیثی نمی ماند.

برادرش، همانی که ویلچر سید حسین را می چرخاند چند صباحی بعد شهید شد. برای اولین دیدار فقط نام خانوادگی اش را فهمیدم و نام برادر شهیدش را هیچگاه نتوانستم بفهمم. حالا حسرت می خورم که چرا همان روز اولی که دیدمش نام کوچکش را نپرسیدم.

چند سال بعدش، شاید حدود 10 یا 12 سال بعد، سید حسین را در آسایشگاه جانبازان نخاعی دیدم. در آن ایام برای گذراندن زمان گوبلن کار می کرد. جالب این بود که بنده ، دورا دور ، او و برادرش را از همان برخورد اولمان در سال 64 می شناختم. اما سید حسین بنده را هیچگاه به یاد نیاورد و من را نمی شناخت.

حالا دیگر در این دنیا فرصتی برای دیدن روی سید حسین و برادر شهیدش ندارم و فقط به آینده و آخرت دل بسته ام، تا فرصت دیدنشان برایم مجددا" فراهم شود.

برای شادی روح و روان این دو برادر شهید "صلوات"
 

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام حاج مرتضی . در حیرتم از مردم پست ،،، این طایفه زنده کش مرده پرست ...

تا هست به ذلت بکشندش بجفا ..... تا مرو به عزت ببرندش سر دست ....

حاج مرتضی اومدم ودیدم و با حالی خیلی بد برگشتم . دلم سوخت و سوخت و سوخت ...
حق اولاد پیغمبر این اندک مردم نبود. حقش لا اقل پنج هزار نفر آدم دارای آدمیت بود .
مردی که بیش از سی سال روی تخت اینطور ایثارگرانه زمین گیر شده بود . برای این ملت قدر نشناس فراموش کار که برای یک خواننده انقدر جیق و فریاد میزنند که غش میکنند نباید دلسوزی میکرد .
مردم یادشون رفته امثال سید زمین گیر شدند که اونا راست راست تو خیابونا راه برن و تو عروسیا انقدر قر بدن تا دیسک کمر بگیرن ... یادشون رفته آب و نون رزمنده ها دوروز یا سه روز بدستشون نمیرسید تا اونا سیر بخوابن . لعنت به بی انصافی برخی .
خداییش این پاداش ایثار بچه ها نبود .
الانه یه فوتبالیست پاش پیچ بخوره هزار نفر جلو بیمارستان جمع میش واسش شعار میدن پول میدن عکسشو پخش میکنن ازش بت میسازن جوری گندش میکنن که انگاری یه تنه به لرزیل هفده تا گل زده ...
لعن به این روزگار نامرد ... که کوتاهی بنیاد باعث شد امثال سید فراموش بشن .
امام راحل "خدا مى‏ داند که راه و رسم شهادت کور شدنى نیست و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‏ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفاى آزادگان خواهد بود.

این عزیزان وعاشقان زندگی اشان هم صبورانه بود وعروجشان هم مظلومانه .
کس بی کسان خداست .
بایستی این غفلت وآسیب فرهنگی ریشه یابی شود .
وآن باورهای عارفانه ,وارزشی دهه 60 ها ,بازاموزی و واحد درسی شود .
ایثار گران بایستی مجدد در جامعه برای نسل جدید تعریف ومعارفه شوند .فرهنگ سازی شود بیشتر ,وخیلی زود فاصله گرفتیم ,وگرنه هویت وبنیاد اعتقادی ایثارگران وفلسفه ایثار وشهادت به دست نامحرمان سهوا"ویا به عمد سست خواهد شد . ولا بالی گری و حرکات ناموزون وغیر متعالی جایگزین خواهد شد .
خانواده ایثار بایستی مدا فع حقوق معنوی وارزشهای ماندگار شهداو ایثارگران باشند تا جلوی سونامی تهاجم فرنگی آنان را که مانند سیل ویرانگر است را حنثی کننند .وگرنه محکوم به فراموشی ویا مجرم معرفی خوهیم شد .عملاگقدر ایثار گران رابدانیم و به جمله بالا ی امام رحمت الله نزدیک شویم تا این قریبان فی سبیل الله ,غریب نمانند .
که البته پاداشو اجرشان با باریتعالی است.
ملت شعار
تاریخ کوفه وکوفیان صدر اسلام ,در هر مکان وزمانی ,ممکن است تکرارشود.بایستی عبرت گرفت .
وپیشگیری قبل از درمان همان که در متن بالا گفتم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi