شناسه خبر : 65434
دوشنبه 02 ارديبهشت 1398 , 08:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسنگران دیروز، همراهان امروز

همسنگران رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس امروز به یاری ایرانیانی که در مناطق سیل‌زده گرفتار شده‌اند، شتافته‌اند؛ این اقدام حامل پیامی بزرگ است که می‌تواند نظم جهانی را تغییر دهد. 

همسنگران دیروز، همراهان امروز

سیروس فتح‌اله‌اتی‌کندی؛ هنوز مردم برخی از استان‌های کشور در شوک خرابی‌ها و تلفات ناشی از سیل بودند که رسانه‌های معاند فارسی زبان به صورت زنجیره‌ای به همسایگان ایران حمله کردند و مدعی شدند که این کشور‌ها نسبت به سیلی که خانه و کاشانه هموطنان ما رو با خودبرده، بی‌توجه هستند؛ اما دیری نپایید که سیل مهربانی و کمک‌رسانی این کشور‌ها به راه افتاد؛ اینجا بود که خط خبری این رسانه‌ها تغییر یافت و به نوعی دیگر به امدادرسانان همسایه تاختند. این رسانه‌ها به همراه جیره‌خواران خود در داخل، امدادرسان‌های دوست را به بعثی‌های رژیم صدام تشبیه کردند و حتی خواهان مبارزه علیه آن‌ها شدند.

البته این ادبیات تفرقه‌انداز رسانه‌های معاند و اپوزسیون‌های بی‌خرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه بی‌سابقه است و نه اولین بار است که چنین هجمه رسانه‌ای را علیه مردم کشورمان آغاز می‌کنند. زیرا همین رسانه‌ها در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین نیز دست به تفرقه زدند و تلاش کردند در آن ایام، بذر نفاق را بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها بکارند؛ اما این اقدام آن‌ها با واکنش خیلی تندی از سوی ایرانی‌ها و عراقی مواجه شد. علاوه بر این، این رسانه‌ها مدام در خبرها، گزارش‌ها و تحلیل‌های خود به ایرانی القا می‌کنند که نظام پول شما را در کشور‌های منطقه هزینه می‌کند و به عراقی‌ها نیز می‌گویند که ایرانی‌ها هم پول شما را غارت می‌کنند.

این دیالوگ که ایران به جای توسعه زیرساخت‌ها پول شهروندان خود را در کشور‌های منطقه هزینه می‌کند! دیالوگ همیشگی و البته بی‌اساس رسانه‌های معاند است؛ این دیالوگ در زمان بروز هر حادثه‌ای، خوراک این رسانه‌ها می‌شود؛ زلزله می‌شود، از همین سیاست استفاده می‌کنند، برف و باران می‌شود، باز از همین دیالوگ بهره می‌برند.

به عنوان مثال برخی از وطن‌فروشان و به اصطلاح اپوزسیون نظام که در اتاق خبر شبکه سعودی «العربیه»، حضور دارند و در آنجا نوکری خاندان کودک‌کش آل سعود را می‌کنند، در مطلبی با عنوان «حضور نیرو‌های حشد الشعبی عراق در اهواز برای سرکوب یا امدادرسانی است؟» مدعی شد که «آنان (مردم اهواز) نگران هستند که مبادا نیرو‌های حشد الشعبی عراقی که می‌گویند برای امدادرسانی به اهواز آمده در واقع برای سرکوب مردمی که تصمیم گرفته‌اند سیل‌بند‌ها را شکسته و آب را به هور جاری کنند، آمده باشند.»

این درحالی است که سازمان حشد الشعبی اعلام کرده که واحد مهندسی و لجستیکی این سازمان برای انحراف مسیر سیل و حمایت از مناطق عراق در برابر سیل از جمله شهر «العماره»، مرکز استان «میسان» وارد ایران شده و این کار با هماهنگی بین تهران و بغداد صورت گرفته؛ لذا تاکنون توانستند 100 شهر، شهرستان، ناحیه و روستا را از خطر سیلاب نجات داده و ساکنان در معرض خطر سیلاب را به مکان امنی منتقل کنند.

البته مردم در مناطق سیل زده که خود شاهد کمک‌های نیرو‌های مردمی کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و ... بودند و فریب این پروپاگاندا و دست و پا زدن‌های دشمنان را نخوردند و با کمک آن‌ها و امدادرسانان کشورمان از سایر استان‌ها به مهار سیل و ایجاد سیل بند‌ها ادامه دادند و می‌دهند.

استقبال مردم در مناطق سیل‌زده از امدادرسانان خارجی نیز نشان می‌دهد که ضدانقلاب‌ها و برانداز‌های متوهم و مزدور استکبار در توطئه‌ها و دروغ‌های خود علیه کشورمان شکست خورده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بعد از 40 سال به محبوبیت باورنکردنی رسیده که مستضعفین منطقه، در شهر‌های خود از لبنان و سوریه و عراق گرفته تا یمن و کشمیر و فلسطین در تکاپو هستند تا به اندازه توان خود، هم دردیشان را با ایرانی‌هایی که در سیل گرفتار شدند، نشان دهند. این اقدام حامل پیامی بزرگ است؛ پیامی که می‌تواند پس از اینکه نظم منطقه‌ای را به سود محور مقاومت تثبیت کرد، نظم جهانی را هم تغییر دهد.

در پایان باید به این نشانه‌های این پیروزی اشاره کرد و آن هم این استکه «ابومهدی المهندس» نائب رئیس حشد الشعبی و «هادی العامری» فرمانده سازمان بدر که در دوران دفاع مقدس در سپاه «بدر» دوشادوش رزمندگان ایرانی علیه صدام مبارزه می‌کردند و در نبرد با تروریست‌ها نیز با ایرانی‌ها همسنگر بودند، امروز در کنار سردار سلیمانی به یاری ایرانیانی که در مناطق سیل‌زده گرفتار شده‌اند، شتافته‌اند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi