شناسه خبر : 65474
دوشنبه 02 ارديبهشت 1398 , 16:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتفاقی که علیرضا را «طیب» فاطمیون کرد

«علیرضا اکبری» شهید مدافع حرم فاطمیون است که پیکرش هفته گذشته پس از چهار سال انتظار به کشور بازگشت. علیرضا از افغانستانی‌‎های مدافع حرم و متولد سال 72 بود که در سال 93 به سوریه رفت و پس از یک سال حضور در منطقه اردیبهشت‌ماه سال 94 در عملیات بصرالحریر به شهادت رسید، عملیاتی که طی آن تعداد زیادی از نیروهای فاطمیون و رزمندگان شاخصی چون حاج حسین بادپا، هادی کجباف به شهادت رسیدند.

یکی از همرزمان شهید اکبری در توصیف وی گفت: علیرضا از قدیمی‌های فاطمیون بود که 24 فروردین سال 93 وارد سوریه شد. ایشان یک سبقه و عقبه‌ای دارد که مربوط به دوره قبل از ورودش به فاطمیون و بعد از آن می‌شود که براساس آن می‌توان به او لقب «طیب» فاطمیون داد. تقریبا یک سال در منطقه حضور داشت. تصویری از او در کنار شهید حکیم و شهید فدایی هست که پشت‌شان کوه‌های جولان قرار دارد و تصویر در منطقه دیرالعدس گرفته شده است.

اتفاقی که علیرضا را «طیب» فاطمیون کرد

وی در ادامه توضیح داد: سال 93 یک‌روز در حال عوض کردن پست بودیم و باید پست گروه را جابه‌جا می‌کردیم که در حین تعویض به علیرضا گفتم مراقب سمت چپ باش، خطر از این سمت زیاد است. من را کناری کشید و حرفی زد که خیلی تکانم داد، گفت من در این مدت خیلی کارها کردم ولی اینجا یک خبرهای دیگری است، صفای دیگری است و ‌آدم‌های دیگری حضور دارند.

این همرزم شهید با اشاره به خصوصیات رفتاری و اخلاقی شهید اکبری بیان کرد: علیرضا انسان بسیار لوتی، به شدت شوخ طبع و در عین حال جدی و ورزشکار بود. از نظر نظامی آمادگی‌ِ که باید همیشه نیروها داشته باشند را داشت. بچه‌ها به نوعی در کار، ایشان را الگوی خود قرار داده بودند، برای من این موضوع جالب بود چون هرکسی نمی‌تواند در فاطمیون الگو شود ولی این شهید در مدت کمی که به فاطمیون پیوست تیمی را جمع کرد که همیشه با این تیم همراه بود.

اتفاقی که علیرضا را «طیب» فاطمیون کرد

وی ادامه داد: شهید ابوحامد، «شهید اکبری» را شناسایی کرد و تشخیص داد که بعدها می‌تواند به درد فاطمیون بخورد. با دادن کارهای کوچک شروع کرد و مدتی بعد جزو نیروهای اطلاعات عملیات شد. شهید ابوحامد برای او برنامه‌های زیادی داشت ولی سال 94 که اولین بار به منطقه آمد به عملیات بصرالحریر خورد، قرار نبود به جنوب سوریه بیاید ولی گفت عملیات است و ما را هم حلب نمی‌برید اجازه بدهید در عملیات شرکت کنیم بعد از آن به حلب برویم. چون برای حلب ماشین نبود باید چند روزی صبر می‌کردند تا ماشین بیاید و با بقیه بچه‌ها راهی حلب شود، ولی بر حسب عشق و علاقه‌ای که داشت علیرغم اینکه وظیفه‌اش نبود به بصرالحریر رفت. عملیاتی که می‌گویند کربلای فاطمیون است و تعداد زیادی مفقودالاثر دادیم. شب، عملیات شروع شد و نیروهای ما تا ساعت 9 صبح پیروز بودند، بسیاری از نیروهای زبده فاطمیون در این عملیات حضور داشتند، ساعت 9 صبح ورق بر گشت و ضعف‌های عملیاتی باعث شد شکست بخوریم و شهدایی چون شهید محمد مهدی مالامیری، هادی کجباف، حاج حسین بادپا در این منطقه به شهادت برسند.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi