شناسه خبر : 65479
سه شنبه 03 ارديبهشت 1398 , 08:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش رزمندگان دفاع مقدس در مقابله با سیل خوزستان

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شایعات پخش شده در فضای مجازی در مورد سیل خوزستان به برخی از این ابهامات ایجاد شده درباره جاده اهواز- خرمشهر پاسخ داد.

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شایعات پخش شده در فضای مجازی در مورد سیل خوزستان گفت: راه آهن سراسری اهواز به خرمشهر از زمان رژیم پهلوی راه‌اندازی شده است. این بنا همواره در معرض سیل بوده است. در سال 1302 سیل مهیبی در خوزستان آمده و بر اثر آن نزدیک 3 هزار نفر از بین رفته‌اند. سیل دیگری در دهه 40 و یک سیل در سال 58 یعنی قبل از وقوع جنگ تحمیلی در این منطقه اتفاق افتاده است. بنابراین این منطقه اساساً مستعد سیل است.

وی افزود: این منطقه آبرفتی و جلگه‌ای است و متاثر از سه رودخانه مهم کرخه، کارون و مارون است. این مناطق مستعد آبگیری است. خصوصاً در غرب کارون که به هور نزدیک است و زمین متعلق به هور اصطلاحا از نظر نظامی یعنی سنگ وسط آب. این یعنی محل توقف نیست. در این منطقه ریل راه آهن یا جاده باید سطح خیلی بلندتری داشته باشد اما متاسفانه نتوانستند در این مدت در حاشیه اینجا استحکامات به وجود بیاورند.

سردار باقرزاده با اشاره به نقش رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برای حفظ برخی استحکامات گفت: کانال غدیر در زمان جنگ با اهداف دفاعی توسط رزمندگان احداث شد. اگر این کانال به عنوان کانال تخلیه آب امروز وجود نداشت و عمل نمی‌کرد، تاکنون کل جاده اهواز-خرمشهر به زیر آب رفته بود. ضمناً شبکه‌بندی آب نیز محصول کار رزمندگان است که اگر آن موقع این کار را انجام نمی‌دادند، الان معلوم نبود چه بر سر این شهر می‌آمد.

فیلم سخنان سردار باقرزاده در مورد وضعیت جاده اهواز-خرمشهرو پاسخ به شبهات برخی از ضد انقلابیون در رابطه با وضعیت سیل در این منطقه در ادامه می‌آید:

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi