شناسه خبر : 65485
سه شنبه 03 ارديبهشت 1398 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش دشمنان اسلام در تفرقه‌افکنی میان مسلمانان

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است آمریکا از طریق آشوب در سریلانکا به‌دنبال گسترش اختلافات دینی در جهان اسلام است.

نقش دشمنان اسلام در تفرقه افکنی میان مسلمانان

حجت‌الاسلام صادق گلزاده کارشناس مسائل بین‌الملل در تحلیل حادثه تروریستی سریلانکا گفت: معتقدم دشمن در این ماجرا چندین هدف را به‌صورت همزمان نشان گرفته است؛ اول اینکه باید بدانیم دست اسرائیل و آمریکا در این ماجرا قهراً دخیل است تا تقصیر را متوجه مسلمانان کنند، به این صورت که این ماجرا را مابه‌ازای حادثه تروریستی مسلمانان در نیوزیلند نشان دهند.

وی جذب جمعیتی از بوداییان تندروی سریلانکا برای در فشار گذاردن مسلمانان را دومین هدف این حادثه تروریستی معرفی کرد و گفت: دومین هدف دشمن در این ماجرا آن است که از آنجایی که اکثریت جمعیت این کشور را بوداییان شکل می‌دهند، به‌نظر می‌رسد گروه‌های تندروی تکفیری به‌سردمداری آمریکا و اسرائیل قصد جذب اقلیتی از بوداییان این کشور را داشته باشند تا بر آتش درگیری‌های این منطقه بیش از گذشته بدمند. سوم اینکه هدف دیگر دشمن، هجمه به‌سمت کشور هند است؛ یعنی از آنجایی که سریلانکا قطعه جداشده از هند است، با این نگاه قصد دارند جنگ فرقه‌ای را درون هند نیز بکشانند تا جمعیت مسیحیت این منطقه را با بوداییان یا مسلمانان آنجا درگیر کنند.

گلزاده ادامه داد: در صورت کلی تصورم آن است که دشمنان برای ملتهب نگه داشتن منطقه، روی به سریلانکا آوردند و از آنجایی که در این کشور از ادیان و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند، گمان می‌کنند به ظرفیت بالایی برای اختلاف‌افکنی بین این ادیان و بعد جهان اسلام دست یافتند؛ لذا به‌شدت به‌دنبال ایجاد جنگ داخلی‌اند؛ ضمن آنکه این نوع مسائل مسبوق به سابق است و در گذشته شاهد به‌آتش کشاندن مساجد مسلمانان در این کشور بودیم. پس از آتش‌سوزی مساجد مسلمانان بنده به این کشور سفر کردم و از نزدیک شاهد مسائل و حواشی بودم؛ الحمدلله مسلمانان شیعه و سنی همدلی  فراوانی با یکدیگر داشتند و نسبت به توطئه‌های دشمن دارای بصیرت بالایی بودند. سریلانکا کشوری است که اولین انجمن اسلامیِ حمایت از انقلاب اسلامی در دنیا را ایجاد کرد و حتی برخی سران سیاسی و فرهنگی ما در آن زمان دیدارهایی با سران اسلامی این کشور داشتند، بنابراین یک سابقه دلبستگی به ایران دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا همچون انگلیسِ سابق از سیاست "تفرقه بینداز حکومت کن" استفاده می‌کنند، افزود: آن‌ها برای ملتهب نگه داشتن منطقه اگر جایی هم زمین بخورند، به نقطه دیگری عزیمت می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند. دولتمردان سریلانکا و مسئولان دینی سریلانکا باید مراقبت توطئه‌های دشمن باشند؛ به این صورت که ردّپای اسرائیل و آمریکا که به‌صورت پنهانی عامل اصلی این جریانات هستند، کنترل شود و عوامل حادثه را به‌سزای اعمال‌شان برسانند.

گلزاده با اشاره به اینکه در این حادثه خطر متوجه دولت مرکزی سریلانکا نشده است، گفت: زیرا همان طور که اشاره شد، جمعیت حداکثری را بوداییان شکل می‌دهند و مسیحیان در آنجا مانند مسلمانان در اقلیتند.

وی با تأکید بر اینکه جریان وابسته به لابی صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را در تحقق اهداف خصمانه خود به‌کار می‌گیرد، گفت: ما نباید جای دشمن را با پیاده‌نظام دشمن اشتباه بگیریم. یکی از ایرادات تحلیل‌های ما عدم توجه به این مسئله است یعنی گاهی دشمن اصلی را فراموش می‌کنیم. به‌عنوان مثال عربستان در قامت هماوردی با کشور ما نیست بلکه پیاده‌نظام دشمن و یا به‌تعبیر خود سردمداران آمریکا، گاو شیرده آنهاست. باز تأکید می‌کنم ما عامل اکثر جنگ‌ها و ناامنی‌های دنیا را آمریکا و اسرائیل می‌دانیم؛ هر جا که درگیری و اختلاف باشد، پای این‌ها در میان است. حضور نحس آن‌ها در منطقه آسیا و ایجاد گروه خبیث داعش و تأمین منابع مالی و نظامی آن‌ها توسط آمریکا نشانی بر این واقعیت است.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi