شناسه خبر : 65493
سه شنبه 03 ارديبهشت 1398 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاتم! به نگه داشتن تخت خالی خاتمه بدهید!

مرتضی قنبری وفا- مدتی پیش برای انجام چکاب دوره ای به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مراجعه کردم.

 پزشک محترم معالجم دستور بستری را صادر کرد و هنگامی که به پذیرش مراجعه کردیم به ما اعلام کردند که تخت خالی موجود نیست و هنگامی که به اطرافم توجه کردم متوجه شدم که بنده تنها نیستم و افرد زیادی از جمله جانبازان و خانواده محترم شهدا نیز مشکل مرا دارند.

به شماره یکی از آشنایان زنگ زدم و از او راهنمایی خواستم، او از من خواست همانجا بمانم تا او سر برسد. بعد از ساعتی آشنای ما سر رسید و مدارک ما را گرفت و رفت پذیرش، شاید باورتان نشود ولی در عرض نیم ساعت بنده را بستری کردند. حدود یک هفته بستری بودم و از حق نگذریم چه از خدمات کمی و کیفی بیمارستان سنگ تمام گذاشت، اشتباه نکنید، نه برای من نوعی، بلکه برای تمام بیماران.

 حالا حرف من این است بیمارستانی با این درجات کیفیت و خدمات رسانی که همه بیماران انتخاب اولشان بیمارستان خاتم است، چرا در واحد پذیرش سلیقه ای عمل می کنند؟ دو شب آخری که بستری بودم در اتاق دو تخته ما یک تخت تا صبح خالی بود و فردایش یک پدر و مادر شهید بزرگوار را آوردند و پدر شهید بیمارو بستری شد و مادر شهید همراه بیمار بود.

  آن دو عزیز می فرمودند که از شب گذشته در محوطه بیمارستان به صبح رساندند که برای آن عزیزان با توجه به کهولت سن و بیماری پدر شهید در سرمای زمستان بسیار مشقت بار بود با ذکر این مسئله که آنان از کاشان به تهران آمده بودند و شب تا صبح را با آن شرایط به سربرده  بودند جای تاسف و تالم فراوان داشت.

 هنگامی که به آنان گفتم این تخت از شب گذشته خالی بوده است، حیرت کردند و برای آنان باور پذیر نبود و وقتی به پرسنل بخش اعتراض کردند که چطور با وجود تخت خالی آنان پذیرش و بستری نشدند، پرسنل آنجا گفتند ما کاره ای نیستیم و این مورد در اختیارات آنان نبوده و مسئولیت با پذیرش است.

 شب آخر در محوطه بیمارستان با فردی آشنا شدم که فرزند شهید بود و یک ساک مسافرتی پر از دارو و اسپری به همراه داشت و می گفت دستور بستری گرفته ولی تخت خالی موجود نیست (همان داستان تکراری).

در آخر از مسئولان محترم و مدیریت بیمارستان خاتم درخواست دارم به این شیوه پذیرش خاتمه داده و بیش از این موجبات رنجش بیماران نیاز به بستری را ندهد، چه بسا این رویه موجب اتفاقات غیر قابل انتظار و جبران شود.

 درست است که بنده یک ساعته بستری و درمان شدم اما دیدن رنج اون جمیعت بلاتکلیف، بیمار و ایثارگر قابل تحمل نبود و تصمیم گرفتم با این چند خط، یک گلایه بسیار دوستانه از مدیریت بیمارستان خاتم الانبیا(ص) کرده و آنان نیز یک تصمیم ارزنده اتخاذ کنند تا کمتر شاهد این قضایا باشیم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام کافیست فکر کنید پدر و مادر شهید بعلت پارتی بازی مجبور شدند شب زمستان را در محوطه بیمارستان سر کنند در حالیکه شما در تخت گرم و نرم خوابیدی اما میتوانستی به بیمارستان دیگری مراجعه کنید.
خلاصه علیرغم اینکه بسیاری از مردم ایران هرگز مرتکب خلاف شرع و حق کشی نمیشوند و میدانیم حفظ شرافت انسانی بسیار مشکل و کمرنگ شده اما این حرکت از ایثارگر بعید است زیرا تفکر ایثارگری یعنی مقدم داشتن حق و آسایش و امنیت دیگران بر خود که متاسفانه بسیار رنگ باخته و خریداری به جز خداوند متعال ندارد.
برادر من اگر بنده هدف حرفهای شما هستم ، باید عرض کنم به بیراهه رفتید.
شما حتی نام خود را درج نکردید.!!
آخر چه کسی در برابر من نشسته و مطلبم را میخواند؟
بنده اگر مطلبی ارسال می دارم هم نام کاملم قید میشود هم عکسم درج میشود.!
فقط می توانم به شما توصیه کنم که مطلب بالا را دوباره بخوانید و اگر قابل فهم نبود! دوباره بخوانید در غیر اینصورت فقط میتوانم اشاره کنم که برای شما متاسفم و ...
نوشته بنده ، شما را از مرحله پرت کرد که منظور من چه بوده و برداشت شما چه بوده؟!!
امیدوارم این چند خط شما را به مسیر، برداشت درست برساند و درک فهم نماید ، چون مطلب شما هیچ پایه و اساس منطق شناخت را در خود نداشت.
برای مثال : من چگونه میتوانستم در آن شب سرد به بیمارستانی دیگری بروم ، آخر این چه حرفی است که میگوئید؟ تو را بخدا منطق داشته باشید!!!
بقیه حرف های شما چند پهلو بود ، مانند خمپاره ای که پس از انفجار به هزاران سو پرتاب میشود و نمیشود فهمید مخاطب خاص شما کیست؟
در آخر برای شما عزت نفس و برای خودم صبوری را از خداوند متعال خواستارم!!!
سلام بزرگوار، به گمانم نوشته اقای قنبری را خوب نخواندید . ایشان صبح روز بعد متوجه شدند که ایثارگرانی دیگر شب در نوبت مانده اند و در اولین فرصت این مطلب را نوشته اند.
خاتم می توانسته تخت های خالی را به سایر ایثارگران بدهد و کم کاری کرده . مقصر مسئولینی هستند که از کنار ان همه ایثارگر عبور کردند ولی تخت های خالی را اختصاص نداده اند .
سلام و سپاس از شما یاوران ایثارگران
برادر عزیزم (هموطن) ، ضمن عرض سلام باید اذعان کنم که هنگامی که خود ما ، ایثارگران و خانواده های آنان را به بوته فراموشی بسپاریم دیگر از غریبه ها چه توقعی باید داشت؟
بنده عرض کردم بواسطه داشتن آشنا خیلی سریع پذیرش شدم ، ولی خدا شاهده دمی از مشکلاتی که دیگران ، که در اتتظار بستری بودند غافل نبودم..
ای کاش میتوانستم همیشه کاری کنم تا کمی از مشکلات عزیزان ایثارگر را کم کنم.
البته اهل شعار و داد وقال نیستم و در حوزه کاری بنده یا مربوط به آن ، ایثارگری را می دیدم که در اداره ما کاری دارد با تمام وجود از خودم مایه می گذاشتم تا روال کار اداری اون بنده خدا زودتر انجام بپذیرد که جالبه بدانید از سوی رئیس امور اداری محل کارم بعنوان دخالت در حوزه کاری دیگران توبیخ شفاهی هم شدم ولی هرگز تاثیری در اراده من در یاری دادن به دیگر ایثارگران خللی پیش نیامد که هیچ ، مصمم تر شدم.
یک مثال است که کمی جابجا کردم تا به اینجا برسم: (اگر ایثارگران خودشان گوشت هم را بخورند استخوان خودشان را دور نمی اندازند) و منظورم اینست در ابتدا خود ما باید مرهمی باشیم بر زخمهای خودمان.
(هموطن عزیز) شما از مخاطبان قدیم سایت فاش نیوز هستی و قلم رسائی هم داری مفتخر خواهم شد با شما ارتباط نزدیکتری برقرار کنم . دوستی با شما برایم ارزشمند و گرانمایه است .به امید دیدار
سلام برادر گرامی جناب آقای قنبری وفا
کاملا درست می فرمایید همه ما از یک خانواده هستیم و باید از همدیگر حمایت کنیم . من هم همیشه مطالب ارزشمند و شجاعانه جنابعالی را دنبال می کنم و اکثر آنها را در وبلاگم که از سال 92 ایجاد کردم ( رزمندگان و جانبازان زیر25%) در قسمت پیوندهای روزانه ثبت می کنم و اینکه یک جانباز 70% از قشر ما ایثارگران گمنام دفاع می کند باعث دلگرمی است .
از اواخر سال 87 با فاش نیوز آشنا شدم و با حمایت این سایت و همه مصاحبه ها و مطالب سایر دوستان و جنابعالی و پیگیری های مستمر خبرنگار پارلمانی فاش، توانستیم موفقیت های امید بخشی در این حوزه بدست بیاوریم که در قانون برنامه ششم به تصویب رسید و همیشه از دوستان فاش نیوز و همه مخاطبان متشکرم.
کاش میشد جنابعالی در تلگرام یک انجمن ایجاد کنید با عنوان "یاران ایثارگران" و از ایثارگرانی که اهل فعالیت و پیگیری مستمر هستند، دعوت کنید عضو شوند تا همه در کنار هم با تبادل نظر و همفکری بتوانیم هر مانعی را از جلوی راه ایثارگران برداریم .
با تشکر از لطف و حسن نظر جنابعالی
هموطن
آقا قنبری با سلام
به ما جواب سلام هم نمی دهند چه برسد بند پ باشیم. می دانید ما برای بستری شدن در خاتم دو هفته باید دور بگردیم .
شما را نیم ساعته پذیرش می کنند.
شما را بخدا پارتی ما شوید شاید در یک هفته ای شانس بستری شدن را پیدا کنیم.
آخر ما کجا پارتی پیدا کنیم.
من با شما ابدا" مشکل ندارم . مشکل من پذیرش بیمارستان خاتم است که 5 سال یک بار هم نمی توانیم بستری شویم .
چه برسد به چکاب دوره ای و منظم .
البته حق مسلم جانبازان درصد بالا است که پالایش سلامتی شوند .
اما من جانباز 30 درصد هستم که حتی داروهایم را با هزینه شخصی خودم تهیه می کنم.
قبلا" بیمه ایران خیلی بهتر بود و با بیمه دی تمام حساب و کتاب ها بهم ریخت هزینه درمان به دوش خودمان آفتاد.
آقای قنبری تاکید میکنم که حق شما خیلی بیشتر است اما تبعیض ها جانبازان را به جان خودشان انداخت و شد تفرقه بنداز و حکومت کن.
اما هر شخص یا هر مقامی در روز محشر باید جوابگوی این همه ظلم و ستم که در حق ما کردند باشن و همینجا با تمام وجود می گویم من از حق خودم و خانواده پریشان خاطرم هرگز کوتاه نخواهم آمد
آقای قنبری سرتان را به درد آورم و پوزش می خواهم
مطلب شما داغ ما را تازه کرد
جناب قنبری وفا
لطفا" بفرمایید که آیا بیمارستان خاتم با درخواست جکاپ همه والدین شهدا و نیز جانبازان خصوصا" جانبازان ۷۰٪ موافقت می کند یا خیر؟
و در صورت امکان شماره تماسی اعلام بفرمایید که اگر جانباز یا پدر و مادر شهیدی برای بستری شدن نیاز به پارتی بازی از طرف آشنای شما داشتند بتوانند از شما کمک بگیرند.
آقای بهلول ، با عرض سلام
در جواب سئوال اول شما عرض می کنم ، جواب این سئوال خارج از اختیارات بنده است و با عرض پوزش جوابی ندارم و آنچه می توانم بگویم آن است که بنده در فواصل دوره ای به بیمارستان مراجعه کرده و بابت مانده سلامتی خود آزمایش و عکس میگیرم و چکاپ میکنم.
در ادامه سخنان شما که به "متلک" نزدیکتر است باید بگویم هیچکس نمیتواند از سوی تمام جانبازان و خانواده محترم شهدا برای چکاب پارتی بازی کند.
آقای بهلول ، شما بهتر است اصل ماجرا را واکاوی کنید ، هنگامی که سیستم نظام پروسه بستری شدن در بیمارستان خاتم به این نحو است ناگزیر به دست انداختن به هر شیوه ای برای بستری شدن می باشید دیگر اینکه چگونه بستری شوید در اصل تفاوتی نمی کند.
برای نیش و کنایه زدن همیشه میشود به موضوعی برای بهانه جویی است ، اما مگر بنده جرم یا گناهی کبیره انجام دادم؟
شما زورتان به خاتم نمی رسد و از ترس اینکه مبادا شما را اصلا" بستری نکنند و یا با شما لج بیافتند می ترسید به پذیرش بیمارستان خاتم اعتراض کنید و بنده را مورد الطاف خود قرار دادید.
اگر واقعا" نمی ترسید بروید خاتم و ببینید چقدر تخت خالی موجود و چند بیمار در نوبت انتظار هستند و آنجا به این شیوه اعتراض کنید.
بنده آنقدر شهامت داشتم که این اعتراضیه را با نام خودم چاپ کنم و تمام پی آن را ، به بدنم بمالم.
آیا آقای (بهلول) شهامت شما فقط در حد استفاده از نام مستعار است
لذا از شما می خواهم شعار حمایت از خانواده های ایثارگر را بس کنید و خاموش بمانید و بگذارید ایثارگران واقعی ، با نام واقعی از جانبازان عزیز و خانواده محترم شهدا از خود مایه بگذارند و همچنان شما را به سکوت دعوت می کنم
آقای قنبری وفا
سلام
در کنار توصیه به خودداری از خالی نگهداشتن تختهای بیمارستان برای از ما بهتران،واجب است که توصیه کنید بنیاد و بیمارستان خاتم از هر گونه پارتی بازی برای بستری کردن بیماران خودداری کند.
آقا ابراهیم با سلام.
آنچه که از دست بنده بر می آید برای عمل به فرایشات جنابعالی ، فرو گذار نخواهم کرد.
با احترام و به دیده منت
سلام بر آقای قنبری وفا
لطفا" با توجه به چکاپ های مستمری که داشته اید بفرمائید که به نظر شما جانبازان ۷۰٪ برای درخواست چکاپ بهتر است که به کدام پزشک بیمارستان خاتم مراجعه کنند؟
برادر بزرگوارم آقای صادقی عزیز با عرض سلام و ارادت
بنده برای چکاپ های دوره ای به آقای دکتر( مهدی رفیعی) و خانم دکتر( لاله حاکمی برآبادی) که هردو پزشک متخصص بیماری های داخلی در درمانگاه بیمارستان خاتم الانبیا(ص) هستند مراجعه و پس از اینکه برگ بستری می گرفتم ، این دو پزشک محترم با پزشکانی که در حوزه های دیگرتخصص دارند مانند : متخصص ریه ، مجاری ادراری و قلب و یا ... درخواست مشاوره می دانند و آنان نیز برای بنده آزمایش ، سونو گرافی و سی تی اسکن تجویز می کردند و بنده را ویزیت تخصصی می نمودند و این پروسه درمان یکهفته تا ده روز زمان می برده است.
لازم به ذکر است که در درمانگاه فوق تخصصی ( بیمارستان خاتم ) پزشکان حاذق زیادی وجود دارند که بنده با این دو پزشک مراجعه می نمایم و اینکه بخواهید به پزشکان دیگر مراجعه کنید ، اختیار با خودتان است.
امیدوارم جواب مورد نیاز خود را دریافت نموده باشید. خدانگهدار شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi