شناسه خبر : 65495
سه شنبه 03 ارديبهشت 1398 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش فعالیت ‌های بنیاد شهید در سال ۹۷ به رئیس جمهور ارائه شد

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۷ ارایه کرد.

فاش‌نیوز - روز سه شنبه ایرنا از بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری، اشتغال و درمان ایثارگران را به عنوان اولویت‌ های اصلی بنیادشهید برای سال 1398 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 24 هزار و 942 شغل برای ایثارگران ایجاد شد که 14هزار و 71 نفر از این افراد در دستگاه‌ های دولتی و خصوصی استخدام و 10هزار و 871 نفر نیز از طریق طرح‌ های خوداشتغالی مشغول به کار شده‌ اند که نسبت به سال 1396 با 70 درصد رشد رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال (رونق تولید) در سال جاری نیز باید توجه به زیرساخت ‌های اشتغال از قبیل مشاوره شغلی جهت شرکت‌ های تولیدی و افراد جویای کار، آموزش و تشویق آنها به سمت اجرای طرح های خوداشتغالی، کارآفرینی و توانمندسازی ایثارگران با بهره گیری از ظرفیت های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری درخصوص حوزه درمان گفت: این حوزه نیز به دلیل افزایش سن ایثارگران به‌ خصوص والدین شهدا، نیاز به توجه ویژه‌ ای دارد و طب سالمندی و نگهداری عزتمند از ایثارگران در دوران سالمندی، باید در برنامه ‌ریزی ‌های اصلی و بلندمدت حوزه درمان لحاظ شود. در این حوزه، مساله بیمه تکمیلی درمان اهمیت بسیار زیادی دارد که بنیاد شهید با انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی، پوشش کامل درمانی این عزیزان را فراهم کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در موضوع وام مسکن در سال گذشته، 50 هزار نفر از ایثارگران با معرفی به بانک‌های عامل از تسهیلات مسکن بهره‌مند شده‌اند.

حسن روحانی رییس جمهوری نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌ های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1397 گفت: دولت بر خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید دارد و امیدواریم در سال جاری، موانع و مشکلات موجود در مسیر خدمات‌رسانی بهتر به ایثارگران در حوزه های درمان و آموزش بر طرف شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi