شناسه خبر : 65531
چهارشنبه 04 ارديبهشت 1398 , 14:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهم نامه مابین بنیاد با نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رونمایی از سامانه شاهد الکترونیک برگزار شد.

فاش نیوز - نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رونمایی از سامانه شاهد الکترونیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، امضای تفاهم نامه مابین بنیادشهید و امورایثارگران با نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز منعقد شد.

این تفاهم نامه که همزمان با آغاز به کار سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معنقد شد در 10 ماده به تصویب طرفین رسید که اساس این تعهدات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام کاویانی ‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران  در این خصوص گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه ملی و مسئولیت شخصی و اجتماعی است و بنیاد شهید به عنوان بخشی از مجموعه نظام با چاپ و انتشار 1690کتاب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: گام بعدی ما، مردمی کردن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که یکی از زیرساخت‌های این کار دستیابی مردم به امکانات لازم در این زمینه است که امضای تفاهم‌ نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در همین راستا محقق شده است که  متولیان امر به جای رقابت با رفاقت کار را به پیش می برند. غنی‌سازی منابع و خزائن کتابخانه‌های عمومی کشور و تلاش برای تولید کتاب الکترونیک و تبدیل کتب منتشر شده به منابع الکترونیک، حمایت و پرورش نوقلمان، گفتمان نقد محتوایی کتب، دسترسی به اسناد در اختیار بنیاد شهید، تولید فرهنگ اعلام شهدا و چاپ باقی مانده وصایای شهیدان و حرکت از سمت داستان نویسی به سمت سیره نویسی و استخراج سیره شهدا از جمله اقداماتی است که بنیاد شهید آنها را از گذشته مد نظر داشته و در آینده بیشتر به آنها خواهد پرداخت.

علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این نشست با اشاره به کار ارزشمند شهدا و رسالتی که امروز برعهده تمامی نهادهاست گفت: همواره سخن حضرت امام(ره) و  تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه راه شهدا بوده لذا  همه دستگاه‌ها و نهادها یک ضرورت استراتژیک را باید همواره جزو اولویت‌های خود بدانند و به آن عمل کنند و آن حفظ یاد و نام شهیدان است.

وی همچنین تاکید کرد: در این راستا باید توجه کنیم که سلیقه امروز مردم و جوانان با دیروز متفاوت است و با توجه به حجم عظیم کتاب های منتشرشده که سالانه 90000کتاب درکشور به چاپ می رسد و انبوه فضای مجازی، کتابخانه‌ ها و کتابداران نقش تعیین کننده‌ای در کمک به مخاطبان دارند.

گفتنی است در مراسم تبادل تفاهم نامه میان بنیادشهید و امورایثارگران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور رونمایی از نشر شاهد الکترونیک بنیادشهید نیز رونمایی شد.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ترویج فرهنگ شهادت رو باید در خود بنیاد شهید جستجو کرد اگر یکبار گذر کسی به بنیاد بیفته کلا از شهادت و ارزش و اخلاق بیزار میشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi