شناسه خبر : 65558
پنجشنبه 05 ارديبهشت 1398 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدای عضو توسط جانباز زنجانی

جانباز والامقام ۲۰ درصد زنجانی، در عملی خداپسندانه تعدادی از اعضای بدن خود را به هم‌وطنان نیازمند اهدا و به زندگی آنان حیاتی دوباره بخشید.

http://iqna.ir/files/fa/news/1398/2/3/1293915_162.jpg
جانباز دفاع مقدس زنجانی با این اقدام خود که مصداق بارزی از ایثار اجتماعی به شمار می‌رود، صفحه زیبای دیگری را از فرهنگ والای ایثار در جامعه به نمایش گذاشته و با این کار خداپسندانه، گامی مهم در جهت ترویج ایثار و اشاعه ارزش‌های ناب اسلامی برداشته است.
این جانباز سرافراز نه تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود ایثارگری نشان داد، بلکه پس از مرگ نیز با اهدای اعضای بدن خویش ایثارگری و جانبازی را تداوم بخشید و به بیماران نیازمند، زندگی تازه بخشید.
آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی با خانواده جواد اورنگ دیدار کردند و ضمن عرض تسلیت، از خانواده این جانباز ایثارگر و فداکار تقدیر و تشکر کردند.
گفتنی است جانباز گران‌قدر جواد اورنگ که از یادگاران و دوران دفاع مقدس است، در ۲۸ شهریورماه سال ۱۳۴۰ در زنجان متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، و در ۲۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ از ناحیه دست راست در منطقه مریوان به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمد.
لازم به ذکر است جانباز سرافراز جواد اورنگ برادر والامقام شهید ابراهیم اورنگ است که به عنوان نیروی داوطلب بسیجی در جنگ حضور داشت و در دوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در شهر خرمشهر، حین عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi