شناسه خبر : 65595
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تشریح کرد:

برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در مرکزِ پایتخت سیاست درستی است

فاش نیوز- فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ طی بازدید از محل برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در هفتمین روز برگزاری از تاثیر این جشنواره در تغییر دیدگاه جهانیان نسبت به ایران گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سینمایی فاش نیوز مستقر در کاخ جشنواره، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر در منطقه جزو برترین جشنواره‌هاست و می توان از طریق این جشنواره سینمای ایران را به دنیا معرفی کرد.



به گفته وی: سینمای هر کشوری برخاسته از فرهنگ آن جامعه است و اینکه سینمای ما توانسته خود را به عنوان یک سینمای مبتنی بر احترام به انسانیت در دنیا بشناساند امر مهمی است.

 او صحبت های خود را اینطور ادامه داد: هزینه‌های زیادی در دنیا صرف می‌شود تا فرهنگ ملت‌هایی چون ایران را مخدوش جلوه دهند اما تاکنون با حضور فیلم‌های زیادی از کشورمان در جشنواره‌های جهانی، نقشه‌های آنها نقش بر آب شده است.
سردار یزدی با اشاره به اینکه مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر از طریق این رویداد با فرهنگ ما آشنا می‌شوند، گفت: سینماگران خارجی که مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر می شوند با هنرمندان و سینماگران ما ارتباط برقرار می‌کنند و این ارتباط و تعاملی که بین هنرمندان ایران و مهمانان خارجی برقرار می‌شود برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: ارزش این ارتباط هم درونی و هم بیرونی است، از لحاظ درونی اینکه می‌دانیم نگرانی‌های دنیا چیست و دنیا درباره ما چگونه فکر می‌کند و از لحاظ بیرونی هم می‌توانیم از طریق این جشنواره خودمان را به شکل صحیح معرفی کنیم و کشورمان را خارج از قاب‌هایی که از ما برای دنیا به تصویر کشیده‌اند، نشان دهیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ بیان کرد: هنرمندان در تمام دنیا به نکاتی دقت می‌کنند که شاید کمتر کسی به این نکات توجه داشته باشد. هنرمندان بزرگ دنیا که تاکنون در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته‌اند، با یک پیش زمینه منفی وارد ایران شده‌اند. آنها دنبال شاخصه‌ها و نشانه‌هایی هستند که تاکنون برایشان به تصویر کشیده شده است، اما وقتی این نکات منفی را در ایران نمی‌بینند، به سرعت ذهنشان درگیر دروغی می‌شود که به آنها گفته شده است و از این دروغ‌ها عصبانی می‌شوند.
وی ادامه داد: این هنرمندان وقتی با واقعیت درونی ایران آشنا می‌شوند، متوجه می شوند از طرف دولت و رسانه‌هایشان به آنها دروغ گفته شده است. نکته مهم این است که آنها این دروغ و سانسور را ابراز می‌کنند و نگاه جدیدشان درباره ایران را به زبان می‌آورند.
سردار یزدی تصریح کرد: نه تنها هنرمندان بلکه دیپلمات‌های زیادی هم بوده‌اند که با کوتاه‌ترین مدت حضور در ایران متوجه شده‌اند که تمامی اطلاعات و اخباری که درمورد ایران شنیده بودند، کذب بوده است. این دروغ‌ها که بیشتر توسط آمریکا و رسانه‌های خبری آنها در دنیا منتشر می‌شود، بعد از حضور هنرمندان در ایران فاش می‌شود.

این سردار سپاه خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان در مرکز پایتخت که پرتردد هم است، نشان‌دهنده آن است که امنیت در ایران برقرار است. محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر یک مکان ایزوله نیست و با نیروهای نظامی از امنیت آن محافظت نمی‌شود و خیلی از این هنرمندان و مهمانان جشنواره مسیر بین هتل و پردیس سینمایی چارسو را پیاده طی می‌کنند. آنها اماکن زیادی را برای بازدید انتخاب می‌کنند و به آنجا می‌روند و متوجه می‌شوند آنچه به آنها گفته شده است با واقعیت تفاوت دارد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: آنها می‌ فهمند امنیتی که امروز در کشور ما برقرار است با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست. هر روز از هر گوشه دنیا حتی شهرهایی در دل اروپا صدای انفجار و یا حمله تروریستی شنیده می‌شود. این اتفاقات برای ما و مردم دنیا غم‌انگیز و برای سیستم امینتی آنها مایه ننگ است.

گزارش از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi