شناسه خبر : 65599
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ای که دستت می رسد کاری بکن

بدیهی است مقصر اصلی در بیکاری جوانان و نابسامانی اقتصادی امروز دولتمردان هستند.

جانباز رمضانعلی کاوسی- علیرغم مشکلات اقتصادی موجود در جامعه این روزها پول های هنگفتی در بانک های کشور روی هم تلنبار شده که در چرخهٔ تولید و اشتغال به کار گرفته نمی شود. متأسفانه اکثر افراد پولدار جامعهٔ ما جسارت ندارند یک کارگاه تولیدی راه اندازی کنند تا چهار نفر هم به اصطلاح در کنار آنها نان بخورند.

 بدیهی است مقصر اصلی در بیکاری جوانان و نابسامانی اقتصادی امروز دولتمردان هستند. اختلاس ها، رانت خواری ها، توجه ویژه به آقازاده ها و ... چوب هایی است که لای چرخ تولید می رود و از سرعت لاک پشتی تولید می کاهد.

سؤال من این است، حالا که کسی به فکر قشر مستضعف نیست یا نمی تواند باشد، آیا افراد پولدار و اغنیا هم نباید به فکر همنوع خود باشند؟ آیا از ترس اینکه مبادا سرمایه شان کم شود، باید سرشان را زیر برف کنند تا مشکلات بیکاری هموطنانشان را نبینند؟

 واقعاً این چه تفکری است که بعضی ها حاضرند یک ریال هم از سرمایه شان در معرض خطر قرار نگیرد، اما حاضرند بدبختی و فلاکت زدگی هموطنان خود را تماشا کنند؟ مگر رسول مکرم اسلام در آن حدیث معروف نفرموده اند که: «هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست» آیا مسلمانی فقط به ذکر و نماز و زیارت رفتن و ... است؟

این روزها آن قدر وضعیت اقتصادی مردم ناجور شده که دیگر قادر نیستند حتی صورت خود را با سیلی هم قرمز نگه دارند. متأسفانه فقر تحمیلی موجود، عزت نفس بسیاری از اقشار جامعه را زیر سؤال برده است. فریادرسی هم نیست. وقتی از فلان آقای سرمایه دار سؤال می کنیم: «که چرا به فکر همنوع خود نیستی و دستش را نمی گیری؟» هزار دلیل برایت می تراشد که من نمی توانم ریسک کنم.

سال 1359 که صدام بعثی به کشور ما حمله کرد، جوانان ما دست از زندگی خود شستند و با تقدیم جان و سلامتیشان جهاد کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد.
امروز هم به زعم دوست و دشمن در معرض یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته ایم. اکنون که تیغ تحریم های ناجوانمردانهٔ امریکا و غرب زیر گلوی ملت ما قرار گرفته چه باید بکنیم؟

معتقدم جنگ اقتصادی که امروز گریبانگیر ملت شده به مراتب سخت تر و ویرانگرتر از جنگ نظامی سی سال پیش است. سی سال پیش دشمن مجبور بود برای ضربه زدن به ما پول هزینه کند؛ امروز تمام هزینهٔ جنگ اقتصادی از جیب مردم و به ویژه قشر مستضعف پرداخت می شود. به نظر شما الآن که جنگ اقتصادی به ملت ما تحمیل شده باید دست روی دست بگذاریم و بنشینیم؟
چه کسی باید در برابر هجوم سنگین اقتصادی دشمن سینه سپر کند؟ جنگ اقتصادی نیاز به جهاد اقتصادی دارد. پیروز شدن در این جنگ بدون مشارکت مردم غیرممکن است. آیا فرماندهان و سربازان این جبهه نباید افراد غنی جامعه باشند؟  

به باور من اگر اغنیای جامعه به خاطر رضای خدا و به خاطر دستگیری از چند جوان بیکار مزرعه ای را آباد کنند یا کارگاهی را راه اندازی کنند، خداوند هم به کار آنها برکت خواهد داد. کافی است هر کدام از ثروتمندان ما برای ده نفر از شهروندان متوسط و فقیر کارآفرینی کنند. وقتی تولید در اجتماع پا بگیرد و رشد کند، فقر اقتصادی به مرور از بین می رود و به دنبال آن فقر فرهنگی نیز از جامعه رخت برخواهد بست.
مخلص کلام: ای که دستت می رسد کاری بکن
رمضانعلی کاوسی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، عده ای از گران شدن خودرو و خانه و املاک و دلار و طلا خوشحال شدند که میلیاردر شدیم اما باید آنسوی قضیه را در نظر داشته باشند که به همین نسبت گوشت و مرغ و حبوبات و سبزی و لبنیات و مایحتاج مردم هم گران میشود بنابراین از گران شدن سرمایه ها نباید خوشحال شوند بلکه باید متاسف شد که ارگانهای حکومت کسری بودجه را از جیب مردم تامین کنند.
از آغاز تشکیل دولت اصلاح طلبان قیمت حاملهای انرژی و خدمات بیش از 10 برابر افزایش یافته اما همچنان میگویند کسری بودجه داریم و همیشه سراغ صندوق ارز میروند. دولت قبل با کمتر از ده درصد از همین بودجه کشور را مدیریت میکرد و مردم راضی بودند اما با تبلیغات دروغ و فریب مردم توانستند وارد حکومت شوند و اقتصاد کشور را نابود کنند. چرا دستگاههای نظارتی نظاره گر هستند و اقدامی در برابر کنترل هزینه ها انجام نمی دهند؟ در حالیکه جنگ اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی معیشت مردم را بمباران و نابود میکند چرا کسی به فکر معیشت مردم نیست که روز به روز گرانی و تورم افزایش یافته بطوریکه در سال جاری مردم قادر نیستند مایتجاج عمومی را تامین کنند لذا کمبودهای گسترده در سایه زیاده طلبی اصلاح طلبان موجب نارضایتی شدید عمومی شده که عواقب وخیمی بدنبال دارد.
با افزایش بیش از دو برابری قیمت املاک که بکلی فاقد هرگونه توجیه اقتصادی و توطئه دشمنان در جنگ تمام عیار اقتصادی میباشد اجاره خانه نیز بشدت افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر با گران شدن املاک و هجوم مردم به طرف املاک حاشیه شهرها و روستاها متاسفانه سیر مهاجرت روستاییان به شهرها بشدت افزایش خواهد یافت.
هر گرانی و تورم فاقد توجیه اقتصادی علیرغم جنگ اقتصادی تبعات جبران ناپذیری بدنبال دارد که در این میان فقط دشمنان نظام اسلامی منتفع میشوند زیرا هرچه مشکلات زندگی مردم در اثر بی تدبیری و سوء مدیریت افزایش یابد وابستگی و حمایت مردم از حکومت کاهش خواهد یافت لذا از هر طرف تحلیل شود کلیه مشکلات مردم به نفع دشمنان پیش میرود و خواسته دشمنان را تامین میکند.
چرا دستگاههای نظارتی کاری نمیکنند و از افزایش قیمتهای فاقد توجیه اقتصادی که حاصل جنگ اقتصادی دشمن ارزیابی میگردد مقابله و ممانعت بعمل نیاوردند؟
سلام اقای ساقی تاکی باید با کارشکنی و سهل انگاری بیمه دی بگذرانیم تا کی جایی که متولی جانباز هست و باید حل مشکل کند خود مشکل ساز هست و مشکل تراشی میکند نکند با پاس کاری هایشان میخواهند لیگ فوتبال جانبازان. راه بیندازند بالاخره مدتی مشغول میشوندان شالله که اقای دشتی با دست گرفتن مسئولیت بدون دادن وکالت به معاون اداری به گفته خودش که شعبه را جدا مردمند تا به امور اداری برسند نه درمان پس نیاز هست معاون درمان وارد و مجرب که همین دکتر جلیلی که هم خانه تمام جانبازان رفته وهم فرزند جانباز هست گزینه مناسبی برای معاونت درمان بیمه دی سیر از هست نه اقای ش... که فیلمبرداری وارد هیوندای برای ریاست مشتاق بود و حیف هست اقای دشتی از دیدن جانباز وحل مشکل دور بماند باید درد ها را ببیند وحس کند وکارراهاندازباشد نه طبقه بالا بنشیند جوانی خوش برخورد که میتونه آینده خوبی پذیرفته بدانیم که محیط کار همکاریهای نه رقابت اقای شیر فشان و اقای دشتی پشت میز ریاست بنشین وبا جانباز در ارتباط ودر آخر روی سخنم با شما مسئولین تهران بزرگ و معاونت درمان دکتر عباسپور شما که آبان ماه قرارداد با بیمه میبینید خدا وکیلی کی و کجا جانباز پستشیراز از بیمه دی راضی بود که گفته اید دل ما بشما خوش بود که حامی ما هستید سنایی که از مشکلات و عدم کارایی بیمه دی شیراز مطلعید بخدا آن دنیا هم هست همان دنیایی که جانباز برایش جان میدهد وزیبایی میدارد چطور سربازانی می‌گذارید تهران را میگویید راضی هستند بابا تهران جلو چشمشان پستشیراز مقایسه میکنید میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان هست اگر خوب بود یک ماه 3تا رییس و کادر عوض نمی کرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi