شناسه خبر : 65601
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معافیت ایثارگران از پرداخت عوارض بین جاده‌ای

چرا دیوان عدالت اداری حکمی برای الزام صندوق بازنشستگی به اجرا ی ماده ۴۰ قانون جامع ایثارگران و برقراری حقوق جانبازان حالت اشتغال بر مبنای آخرین حقوق صادر نکرده است؟

- ایثارگران در زمینه پیگیری حقوق خود و استفاده از ابزار قانونی برای تحقق آن کوتاهی می کنند. هر چند که ماده 40 از موارد مهمی است که مبنای حقوق حالت اشتغال  خانواده معظم شهدا ،‌جانبازان و آزادگان بسیاری است که متاسفانه در نیروهای مسلح ،‌بنیاد و دستکاههای اجرایی به آن بی توجهی شده است و گاهی هم از روی تعمد و یا از روی جهل  قانون  به درستی اجرا  نمی شود.

طرح شکایت ایثارگران ابتدا باید در کمیسیون ماده 16 مطرح شود، اما یکی از دلایلی که تا به حال کمیسیون ماده 16 و بنیاد به این موضوع مهم نپرداخته است این باشد که یکی از متهمان اصلی عدم اجرای قانون در این زمینه بنیاد و سپس وزارت دفاع است که هر دو در کمیسیون ماده 16 عضویت دارند .

***

لطفا در مورد سند قانونی معافیت ایثارگران ار پرداخت عوارض بین جاده ای بزرگراه ها توضیح دهید؟

-  قانون مصوب مجلس در خصوص خدمات ترددی جانبازان ماده 44 قانون جامع به شرح زیر است  که لازم است نکاتی پیرامون آن بیان گردد:

وزارت کشور ضمن هماهنگی‌های لازم نسبت به ارائه خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، براساس معرفی‌نامه بنیاد به صورت رایگان فراهم نماید.
1- در قانون به خدمات ترددی به صورت عام اشاره شده است و عناوین خدمات بعدی به عنوان نمونه ذکر شده است .
2- انحصار این خدمات به طرح ترافیک و مثلا" فقط در تهران با روح قانون منافات داردو قصد مقنن از خدمات ترددی در سطح کشور می باشد و می تواند شامل همه خدماتی شود که در حال حاضر وجود دارد و شاید در آینده ایجاد شود . مثل تصمیماتی که احتمالا" شورای شهر در آینده برای تهران بگیرد.
3- این خدمات برای جانبازان 25 درصد و بالاتر رایگان است و محدودیتهای ایجاد شده در شهردای خلاف قانون است .
4- تردد در بزرگراههایی که مشمول اخذ عوارض است به استناد این ماده از مصادیق خدمات ترددی است که باید رایگان به این گروه تعلق گیرد.
5- این موضوع قابل شکایت در کمیسیون ماده 16 می باشد و با شکایت جانبازن می تواند مبنایی برای پیگیری قانونی باشد . ضمنا" حمایت بنیاد در این زمینه و دفاع از حقوق ایثارگران بسیار موثر است .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
وزیر دفاع محترم؟
حکمت کارت اجرا نگردید
بنام خدا
احتراما به استحضار وزیرمحترم دفاع می‌رسانیم
اینجانبان جمعی از جانبازان؟
متاسفانه تفاهم نامه ای که با بنیادشهید وامورایثارگران امضا گردیده
که اقدام جدی و فوری گردد و حکمت کارت به جانبازان ارائه شود؟
متاسفانه یک سال پیش در اردیبهشت ماه سال ۹۷ بود و امروز
۲۷ اردیبهشت ۹۸ متاسفانه هیچ توجهی واقدامی صورت نگرفت؟
سلام عرض شود دیوان عدالت اداری جانبازان را دعوت به طرح شکایت میکند آقایون وحضراتیکه برکرسی های دیوان عدالت تکیه زده اید وقتی خودتان میدانیدکه قانون در موردجانبازان اجرا نمیشود پس چرا شکایت خودتان مدعی العموم شده وازطرف جانبازان شکایت تنظیم ودولت و دوائر دولتی وبنیادشهیدوامورایثارگران را ملزم کنیدکه به مرّقانون عمل کنندباتشکریکی ازهزاران مجروح دفاع مقدس
باسلام اینجانب جانباز ۵۵٪هستم داری خودروی پلاک ویژه وهروقت که ما برای درمان ازعوارضیها عبور میکنم مارا جریمه میکنن پس این پلاک ویژه به درد چی میخوره؟؟؟.؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi