شناسه خبر : 65608
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان کی به آرامش می رسند

بس کنید نیش و کنایه ها را!

جانبازان هیچگاه به دلسوزی شما نیاز ندارند؛ جانبازانی که از مشکلات آنان بی خبرید و فکر می کنی آنها هم زندگی خودشان را دارند.

مرتضی قنبری وفا - دلنوشته ای برگرفته از شهادت شهید سید حسین آملی ... چقدر زود دیر می شود.

 هنگامی که سر می چرخانی در اطرافت این همه جانباز نخاعی از گردن و نخاعی از کمر می بینی ولی از مشکلات آنان بی خبرید و فکر می کنی آنها هم زندگی خودشان را دارند، بعد، هنگام شهادت آنان از زبان خانواده آنها می شنوی که هنگام حیات چقدر مشکل داشتند، چقدرسختی به جان می خریدند و آنقدر محجوب بودند که هرگز نمی گذاشتند داستان مشکلاتشان به احدی برسد که عده ای -بلانسبت - نانجیب صدای آنان را بشنوند و مغرضانه بگویند: بیا ببین سلامتی جوان رشیدشان را دادند، حالا باید دردش را هم بکشند.

 ای لعنت به شما که تظاهر به دلسوزی می کنید و با نیش و کنایه آتش به خرمن آرامش خانواده های جانبازان نخاعی می زنید. شما را به خدا لال شوید! این جانبازان هیچگاه به دلسوزی شما نیاز ندارند. داستان سهمیه دانشگاه، سهمیه استخدامی ورود به دستگاه های اجرایی و یا گرفتن مجوز های خاص و رانت های دولتی، فشارهای روحی و روانی سنگینی بر جانبازان می آورد؛ حکایت آش نخورده و دهان سوخته!

 کمی انصاف به خرج دهید. وقتی می گوئیم جوان تحصیل کرده بیکار داریم، به ما پوزخند می زنند که: «شما دیگه چرا؟ انگار خوشی زیر دلتان را زده.» آخر به چه زبانی بگوئیم مشکلات ما خیلی بیشتر است و ما نور چشمی نیستیم؟! برای مثال بروید آمارهای رسمی را ببینید که چند فرزند شهید تحصیلکرده و بیکار داریم.

 حال با این همه اوصاف اگر حسرت زندگی "لوکس و اشرافی" ما را دارید چرا زمان جنگ به جبهه نرفتید تا تمام این غنائم جنگی را تصاحب کنید؟ راه جبهه که مسدود نبود، ولی اگر، اگر فقط دو روز در فضای جبهه و جنگ بودید، اکنون خودتان راه معامله دو سر برد را یاد می گرفتید و نیاز به این همه روضه هم نبود.

 تنها تقاضای ما خانواده ایثارگران این است که ما را با درد خود تنها بگذارید، ما خودمان تا به حال با مشکلات سر کرده ایم، از این پس هم این راه را ادامه می دهیم و نیازی به نسخه های شما نداریم.
والله دیگر خسته شدیم؛ درد جسم با یک داروی مسکن برطرف می شود، ولی امان از زخم زبان!

 تا در یک جمع وارد می شویم جالب است مثلا" مراسم خوستگاری یا بله برون است اما مسیر حرف ها عوض می شود که آقا شما 70 درصد هستید، چقدر حقوق می گیرید، یا شما چقدر از عوارض گمرکی خودرو معاف هستید یا ...

 بس کنید، خفه شدیم؛ اینقدر که در زندگی خصوصی ما ورود می کنید در زندگی شهرام جزایری ها و بابک زنجانی ها ورود نکردید.
خدا را شاهد می گیرم - چون سوگند خوردم بگویم - زندگی اکثر جانبازان در حد زندگی یک کارمند معمولی است؛ بجز آنانی که یا تا دکترا مدرک دارند یا به دلایلی که قانونی هم هست دو حقوق می گیرند که آن هم عده قلیلی هستند.
حال سئوالی که پیش می آید این است، جانبازان کی به آرامش می رسند؟ آرامش به چه قیمت؟
حتی پس از فوتشان خانواده هایشان چگونه در این زندگی بی رحم سر کنند؟
بنده که جوابی ندارم، شما چطور؟!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام بسیار جالب وحقیت ودرست فرمودن ممنون
گرچه هرشب استکان بر استکانت می زنند
هرچه تنهاتر شوی آتش به جانت می زنند
تا بریزی دردهایت را درونِ دایره
جای همدردی فقط زخم زبانت می زنند

عده ای که از شرف بویی نبردند و فقط
نیش هاشان را به مغزِ استخوانت می زنند!

زندگی را خشک-مثل زنده رودت-می کنند
با تبر بر ریشه ی نصف جهانت می زنند

چون براشان جای استکبار را پُر کرده ای
با تمسخر مشتِ محکم بر دهانت می زنند!

پیش ترها مخفیانه بر زمینت می زدند
تازگی ها آشکارا آسمانت می زنند!

آه! قدری فرق دارد زخم خنجرهایشان
دوستانت پا به پای دشمنانت می زنند

عزت زیاد ...
بدرم زهره زهره خراشم ماه را چهره

برم از آسمان مهره چو او کیوان من باشد

بدرم جبه مه را بریزم ساغر شه را

وگر خواهند تاوانم همو تاوان من باشد

چراغ چرخ گردونم چو اجری خوار خورشیدم

امیر گوی و چوگانم چو دل میدان من باشد

منم مصر و شکرخانه چو یوسف در برم گیرم

چه جویم ملک کنعان را چو او کنعان من باشد

زهی حاضر زهی ناظر زهی حافظ زهی ناصر

زهی الزام هر منکر چو او برهان من باشد

یکی جانیست در عالم که ننگش آید از صورت

بپوشد صورت انسان ولی انسان من باشد

سر ما هست و من مجنون مجنبانید زنجیرم

مرا هر دم سر مه شد چو مه بر خوان من باشد

سخن بخش زبان من چو باشد شمس تبریزی

تو خامش تا زبان‌ها خود چو دل جنبان من باشد

فقط خدا ....
بی زبانم نزنید،نیش به جانم نزنید
مرده ام من بس کنید،زخم به جانم نزنید

به سکوت قانع شدم،دادبه جانم نزنید
دشمنِ دوست نما،زخمِ زبانم نزنید
.
من که درمرگ به دنیامتولدشده ام
پس دگراینقده هرروز،دارم نزنید

لعنت من به خودم باد،که حُرمت بلدم
ودعامیکنمت دوست،قیدحرمت نزنید
باسلام همسنگرعزیزم مردم ایران درموردگوشه وکنایه زدن مقصرنیستندبلکه مسولیین کشور ما مقصر اصلی هستندخداراشکراین سالهامردم متوجه شده اتدکه این قشرمقام وپول پرست فقط وعده وشاعرودروغ گفتن راخوب بلدهستندطی این چندماهه این دولت ازدولت قبل خیلی بیشتردرحق مردم ظلم وستم کردنندبادادن انواع واقسام وعده های دروغ اولادرموردتورم وافزایش قیمت اجناس مستقیم خوددولت روحانی ومجلس باعث شده اندبدلیل ضعف مدیریت وتخصص وتوانایی وغیره ازدادن دلار4200گرفته تاانواع واقسام رانتخواری ومافیاوآقازاده ووووودرکل این روزهادولت یک سری بخشنامه که قانون آنهادراواخردهه 60واوایل 70تصویب شده وبعدازبیش از25سال که خیلی ازبچه های جنگ رفتندوالباقی هم بازنشسته شده انداندکی اگرهم هنوزمشغول کاردرادارات وسازمانهاهستندبه دلایل دولت ازاجرای این بخشنامه هاتفره خواهندرفت فقط برای قشرنماینده مجلس دائم شاغل وکارمندان بدنه دولت که 30سال دوم وسوم کاری خودشان راشروع کرده اندفقط ازجنگ وجبهه وانقلاب خوب سودو منفعتی کردند
سلام برادر متاسفانه این یک واقعیت است .
مقصران اصلی آنهایی هستند که قوانین نا متعارف نوشتند و با تبعیض بیشتر قوانین نا نادرست رو اجرا کردند .
مقصران اصلی آنهایی هستند که فرهنگ ایثار را نتواستند درست اشاعه دهند .
کهنه سربازان اروپا و امریکا با داشتن یک پلاک از عزت اجتماعی بسیار بالایی بهره مند هستند. تا بحال فکر کرده اید چرا انها با داشتن چند صفحه قانون ساده توانسته اند عزت ایثارگران خود را حفظ کنند، ولی درکشور ما با داشتن هزاران صفحه تبصره و قانون و تشکلیلات بنیاد و.... به مقصود نرسیده ایم ؟
جواب فقط یک کلمه است " انصاف" انها انصاف داشته اند و روسای بنیاد ایران محروم از این خصوصیت و دائما بین خانواده ایثارگران تفرقه ایجاد کردند.
مسئولین ما همه اش قول می دهند و همان قول های انجام نداده را منتشر می کنند و مردم عادی هم بی خبر ، چنین برداشت های نادرستی دارند .
یادش بخیر قرار بود سال 91 به همه رزمنده ها نشان شجاعت بدهند ؟!
هنوز رزمنده های سپاه و بسیجی حتی کارت ایثار ندارند ! در حالیکه گفته بودن 22 بهمن 97 رونمایی میشه و از ابتدای 98 دعوت خواهند شد برای دریافت کارت !
نمایندگان مجلس حتی به طرح تسری امتیازات فرزندان شهدا به فرزندان جانبازان 70% رای ندادند !
در حالیکه بسیاری از فرزندان جانبازان 70% از پدرانشان نیز نگهداری می کنند .
سلام ، هر درد و مشکلی که در جامعه وجود دارد را ضربدر درصد مجروحیت جانبازان کنید تا محاسبه نسبتا دقیقی از ظاهر درد و مشکلات ایثارگران بدست آورید. در خصوی دردهای باطنی و درونی ایثارگران هیچ نگویید که قابل گفتن نیستند زیرا گاهی بنظر میرسد در ایران و نظام اسلامی زندگی نمی کنیم.
در انبوه مشکلات اقتصادی، اصول اسلامی توسط عده ای مسلمان نما زیر پا گذاشته میشوند که تاثیر بسیار وحشتناکی در معیشت و زندگی مردم دارند در حالیکه دین مبین اسلام تمام موضوعات را پیش بینی و راهکار ارائه گرده اما انگار حکومت اسلامی جای خودش را به حکومت سرمایه داری بی حساب و کتاب دلالان داده است.
دلالان بدون توجه به مبانی و اصول اسلامی حاکمیت در کشور به عمل حرام و ناشایست دست میزنند تا ثروت اندوزی کنند اما بطور متقابل تاثیرات مخربی در زندگی و معیشت مردم ایجاد میکنند که گاهی موجب فروپاشی خانواده ها میگردد و از هر جنایتی بدتر است. این موضوعات را ضربدر درصد جانبازی کنید میتوانید متوجه وخامت زندگی جانبازان محترم شوید.
طی چند سال گذشته هرج و مرج اقتصادی و هجوم دلالان خون آشام در برخی از پستهای حکومتی باعث مشکلات و بحرانهای اقتصادی شده که پس از بررسیهای کارشناسی و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اعطای اختیارات ویژه به قوه قضاییه برای برخورد قاطعانه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی اکنون تمام مردم میدانند ریشه مشکلات اقتصادی از تحریم دشمنان نیست بلکه در بی کفایتی و سوء مدیریت بین سیاست بازان و جناح گرایانی جریان دارد که فقط بوسیله تغییر وضعیت مدیریتی کلان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم امکانپذیر است لیکن اقدامی بجز محاکمه تعدادی انگشت شمار از مفسدان اقتصادی خارج از مدیریت کلان کشور اتفاق افتاده است.
مراجعه به دستگاههای نظارتی و پیشنهاداتی برای کنترل و بازرسی از کانونهای فساد نظیر مسکن مهر و خودرو و ارز و طلا با بی اعتناعی مسئولان مربوط مواجه شده و اجازه میدهند دلالان بطور گسترده اقتصاد کشور را دچار انواع بحرانهای دست ساز کنند که گاهی بنظر میرسد پولهای کثیف در دستان عوامل دشمن خارجی همچون جنگی تمام عیار در بازار بر علیه اقتصاد و معیشت مردم جریان دارد.
برادر بزرگوارم ، سلام
انتقادی که شما از حیث وضعیت کلان اقتصاد کشور زدید بجا و قابل تامل بود ، اما برادرم همیشه انتقاد کردن شیوه مطلوبی در پی نداشته و در کنار انتقاد سازنده ، ضرورت پیشنهاد سازنده نیز لازم به نظر می رسد.
اینکه بگوییم مدیریت اقتصادی ما ضعیف است یا دلالان تیشه به ریشه درخت نظام میزنند بر همه آحاد ملت مبرهن است ، اما نسخه شفا بخش آن را نیز نیاز است به مسئولان پیشنهاد کرد ، هرچند که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال تمام نیاز کشور را در امور سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور را در چند کلمه پر مغز و گوهرین بیان می کنند ، اما متاسفانه آن جدیت تمام عیار را در تلاشهای مدیریت راس کشور را نمی بینیم و برای مثال در قضیه برجام حضرت آقا بارها فرمودند که غربی ها قابل اعتماد نیستند اما اکنون مدیران سیاسی ما در عمل به حرف حضرت آقا و انفعال رسیده اند که نه راه پس دارند نه راه پیش.
متاسفانه مشکلات کشور ما یکشبه بوجود نیاده که یکشبه برطرف شود ، اما اصولی ترین را برون رفت از این وضعیت عمل به سخنان حضرت آقا است که مدیران دلسوز واقعی آن را تصب العین خود قرار دهند
شما دوبار اشاره کردید که مشکلات کشور را ضربدر درصد جانبازی ، جانبازان کنند ، که به نظر می رسد همچنان جانبازان زیر 25 درصد باید مظلومانه چوب درصد پائین خود را بخورند.
حالا در برابر این انتقاد ، یک پیشنهاد ارائه می دهم:
به نظر من نزدیک 35 سال جانبازان در صد بالا ساپورت شدند حداقل 10 یا 20 سال وقت بگذارند برای جانبازان زیر 25 درصد ، که اکثر آنان درصد واقعی آنان احراز نشده و حقشان به مراتب بیشتر است که در حقشان جفا شده که شاید کمی از آلام آنان کاسته شود .
به هر حال ما نیز ار افراد جامعه هستیم و آرزوی هر فرد ایرانی ، داشتن کشوری پیشرفته است ، اما شاهدیم برای مثال انبوه عظیمی از ظرفیت کشور را در پروژه مسکن مهر قرار دادند و حال مسکن مهر را پروژه شکست خورده ای می دانند که بی دلیل هم نیست و بزرگترین ضعف آن این است که از روز اول بی برنامه کار کردند ، بنده بواسطه شغلم در ریز این کار بوده و اینجا مکان مناسبی برای تشریح این جنازه نیست و وقت خودش را میخواهد.
به هر حال مشکلات زیاد است و میشود ساعت ها نشست و از آن حرف زد ، برای رسیدن به آرزوها ، فقط حرف و شعار کافی نیست ، بلکه همت و اراده میخواهد .
امیدوارم روزهای خوشی را برای تک تک هموطن هایم ببینم و همه شاد و مسرور باشند.والسلام
سلام.برخی متولیان مسوول ماهاهستندکه درک درستی ازایثارگران وشهیدداده هاندارنداصلانه میشناسند نه ازایثاروشهادت چیزی میدانند..برخی هم مارابه چشم دشمن میدانند.حال کسانیکه گذشته راازیادبردند تعدادزیادی ازهمین افرادی هستندکه باباندوپارتی بازی ونفوذمسوول ماهستندکه نمیتوان حالیشون کرد.. زورکه نیست ازایثاروشهادت چیزی نمیدانند!.......الحق مطالب درست وزیبایی بودواین حرف ماهم تاحدی اضافه درست حق همین بودکه دربالای متن نوشته شد.
پیشنهاد می شود همچون گذشته فاش نیوز فعالتر شود و حداقل چند مصاحبه با مسئولین برنامه ریزی کند و از ایثارگران بخواهد که قبلش سئوالات خود را مطرح کنند .
مصاحبه با مسئول تعاون بنیاد
مصاحبه با امور ایثارگران ارتش و سپاه
مصاحبه با اقای شهیدی
مصاحبه با امور ایثارگران وزارتخانه ها
مصاحبه با مسئولین بیمه دی
آفرین پیشنهاد عالی است
از فاش نیوز انتظار داریم مثل همیشه قوی باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi