شناسه خبر : 65609
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 15:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شماره پنج» امضا می‌شود

جشن امضای کتاب «شماره پنج، روایت زنان در مقاومت آبادان» به روایت فاطمه جوشی و با تدوین مرتضی قاضی، یکشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، همزمان با پنجمین روز از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فاطمه جوشی در ابتدای جنگ فرماندهی بسیج خواهران سپاه پاسداران آبادان را عهده‌دار بود و در دوران دفاع مقدس، به‌خصوص در طول یک سال محاصره آبادان نقش مهمی در سازمان‌دهی خواهران این منطقه داشته است. وی قبل از شروع جنگ نیز فعالیت می‌کرد اما با حمله ارتش عراق به مرزهای جنوبی کشور، حضور زنان آبادانی در دفاع مقدس شکل تازه‌ای پیدا می‌کند. درواقع این کتاب، تنها بیان خاطرات خانم جوشی نیست، بلکه فعالیت‌ها و نقش زنان منطقه آبادان در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس را نیز بازگو می‌کند.

«شماره پنج» حاصل تلاش ۱۴ جلسه گفت‌وگو فاطمه حسینی و مرتضی قاضی با راوی کتاب است و به نحوه مقاومت مردم آبادان تا پیش از عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، زنان شهیدۀ آن دیار، نحوۀ تدارک و پشتیبانی از برادران رزمنده، چگونگی سازمان‌دهی خواهران و شیوه‌های فرماندهی بسیج خواهران و … می‌پردازد.

قابل‌ذکر است، کتاب «شماره پنج» در انتشار جدید خود با تغییر جلد کتاب و برخی تغییرات در متن و تصاویر همراه است.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۸ عصر یکشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس واقع در ورودی ۱۷ سالن شبستان، راهروی ۱۲، غرفه ۸ مراجعه کنند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi