شناسه خبر : 65651
دوشنبه 09 ارديبهشت 1398 , 16:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتصاد، دردی بر قلب مردم و ایثارگران!

ناشناس - هر درد و مشکلی که در جامعه وجود دارد را ضربدر درصد مجروحیت جانبازان کنید تا محاسبه نسبتا دقیقی از ظاهر درد و مشکلات ایثارگران بدست آورید. در خصوص دردهای باطنی و درونی ایثارگران هیچ نگویید که قابل گفتن نیستند زیرا گاهی بنظر میرسد در ایران و نظام اسلامی زندگی نمی کنیم.

در انبوه مشکلات اقتصادی، اصول اسلامی توسط عده ای مسلمان نما زیر پا گذاشته می شوند که تاثیر بسیار وحشتناکی در معیشت و زندگی مردم دارند در حالیکه دین مبین اسلام تمام موضوعات را پیش بینی و راهکار ارائه گرده اما انگار حکومت اسلامی جای خودش را به حکومت سرمایه داری بی حساب و کتاب دلالان داده است.

دلالان بدون توجه به مبانی و اصول اسلامی حاکمیت در کشور به عمل حرام و ناشایست دست می زنند تا ثروت اندوزی کنند اما به طور متقابل تاثیرات مخربی در زندگی و معیشت مردم ایجاد می کنند که گاهی موجب فروپاشی خانواده ها می گردد و از هر جنایتی بدتر است. این موضوعات را ضرب در درصد جانبازی کنید می توانید متوجه وخامت زندگی جانبازان محترم شوید.

 طی چند سال گذشته هرج و مرج اقتصادی و هجوم دلالان خون آشام در برخی از پست های حکومتی باعث مشکلات و بحران های اقتصادی شده که پس از بررسی های کارشناسی و فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اعطای اختیارات ویژه به قوه قضاییه برای برخورد قاطعانه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی اکنون تمام مردم می دانند ریشه مشکلات اقتصادی از تحریم دشمنان نیست بلکه در بی کفایتی و سوء مدیریت بین سیاست بازان و جناح گرایانی جریان دارد که فقط بوسیله تغییر وضعیت مدیریتی کلان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم امکانپذیر است لیکن اقدامی به جز محاکمه تعدادی انگشت شمار از مفسدان اقتصادی خارج از مدیریت کلان کشور اتفاق افتاده است.

 مراجعه به دستگاه های نظارتی و پیشنهاداتی برای کنترل و بازرسی از کانون های فساد نظیر مسکن مهر و خودرو و ارز و طلا با بی اعتناعی مسئولان مربوط مواجه شده و اجازه می دهند دلالان به طور گسترده اقتصاد کشور را دچار انواع بحران های دست ساز کنند که گاهی به نظر می رسد پول های کثیف در دستان عوامل دشمن خارجی همچون جنگی تمام عیار در بازار بر علیه اقتصاد و معیشت مردم جریان دارد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
برادر بزرگوارم ، سلام
انتقادی که شما از حیث وضعیت کلان اقتصاد کشور زدید بجا و قابل تامل بود ، اما برادرم همیشه انتقاد کردن شیوه مطلوبی در پی نداشته و در کنار انتقاد سازنده ، ضرورت پیشنهاد سازنده نیز لازم به نظر می رسد.
اینکه بگوییم مدیریت اقتصادی ما ضعیف است یا دلالان تیشه به ریشه درخت نظام میزنند بر همه آحاد ملت مبرهن است ، اما نسخه شفا بخش آن را نیز نیاز است به مسئولان پیشنهاد کرد ، هرچند که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال تمام نیاز کشور را در امور سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور را در چند کلمه پر مغز و گوهرین بیان می کنند ، اما متاسفانه آن جدیت تمام عیار را در تلاشهای مدیریت راس کشور را نمی بینیم و برای مثال در قضیه برجام حضرت آقا بارها فرمودند که غربی ها قابل اعتماد نیستند اما اکنون مدیران سیاسی ما در عمل به حرف حضرت آقا و انفعال رسیده اند که نه راه پس دارند نه راه پیش.
متاسفانه مشکلات کشور ما یکشبه بوجود نیاده که یکشبه برطرف شود ، اما اصولی ترین را برون رفت از این وضعیت عمل به سخنان حضرت آقا است که مدیران دلسوز واقعی آن را تصب العین خود قرار دهند
شما دوبار اشاره کردید که مشکلات کشور را ضربدر درصد جانبازی ، جانبازان کنند ، که به نظر می رسد همچنان جانبازان زیر 25 درصد باید مظلومانه چوب درصد پائین خود را بخورند.
حالا در برابر این انتقاد ، یک پیشنهاد ارائه می دهم:
به نظر من نزدیک 35 سال جانبازان در صد بالا ساپورت شدند حداقل 10 یا 20 سال وقت بگذارند برای جانبازان زیر 25 درصد ، که اکثر آنان درصد واقعی آنان احراز نشده و حقشان به مراتب بیشتر است که در حقشان جفا شده که شاید کمی از آلام آنان کاسته شود .
به هر حال ما نیز ار افراد جامعه هستیم و آرزوی هر فرد ایرانی ، داشتن کشوری پیشرفته است ، اما شاهدیم برای مثال انبوه عظیمی از ظرفیت کشور را در پروژه مسکن مهر قرار دادند و حال مسکن مهر را پروژه شکست خورده ای می دانند که بی دلیل هم نیست و بزرگترین ضعف آن این است که از روز اول بی برنامه کار کردند ، بنده بواسطه شغلم در ریز این کار بوده و اینجا مکان مناسبی برای تشریح این جنازه نیست و وقت خودش را میخواهد.
به هر حال مشکلات زیاد است و میشود ساعت ها نشست و از آن حرف زد ، برای رسیدن به آرزوها ، فقط حرف و شعار کافی نیست ، بلکه همت و اراده میخواهد .
امیدوارم روزهای خوشی را برای تک تک هموطن هایم ببینم و همه شاد و مسرور باشند.والسلام
سلام و سپاس از پیشنهادات بسیار منصفانه اتان
ما که هرچه فریاد می زنیم صدایمان خیلی کم شنیده می شود. ولی وقتی شما برادر عزیزمان از گروه زیر25% ها دفاع می کنید تاثیر بسیار زیادتری دارند .
بعضی از وابستگان به ایثارگران ، دهها بار سفر حج رفته اند چه اشکالی دارد یک بار بیانند و خانواده زیر25% را هم به سفر مشهد ببرند .
ما نمی گوییم خدای ناکرده تسهیلات بالای 25% کاهش یابد . حرف ما این است این کلمه 25% از میان قانون حذف شود و همه جانبازان به تناسب مشمول حمایت قرارداده شوند .
به امید گسترش عدالت
سلام
بدون جانبداری ضمن قبول نقاط ضعف دولت قبل اما بایستی قبول کنیم حداقل در این حوزه منفعت بوده برای مردم ضعیف وروستایی .......بیمارستان ,مسکن مهر,اسفالت,سالن ورزشی ,وطرحهای نیمه تمام را امروز با سرمایه های گزاف بایستی ساخت وهزینه کرد .
البته ضعف ها بر نقاط قوت برتری دارد .وبنده با بیشتر عقیده شما موافقم .
اما به نظر من ضعف هیچ دولتی را به حساب انقلاب ونظام نگذاریم .
وضعیت مملکت قابل انتقاد هست .
مثلا"بد حجابی وارایش وسر لختی زنان هم جز ضعف دولت است؟
این که دست خود خانمها هستش .
الان افسار اداره مملکت از دست دولت خارج شده .جدا"دلسوزان نظام بیایند راست وحسینی تکلیف مردم چیست ؟
ملت چه کنند که مملکت از قفلی در بیاد.
ایا مانند ترکیه دلارها مردم خارج می کنند وبه دولت کمک می کنند .خیر .

یا بایستی در انتظار ونزولایی دیگر باشیم .اصل از کجا آورده ای ؟ اجرا شود .
جلوی روز به روز فربه تر شدن طبقه سرمایه دار گرفته شود .
همچنین دست ضعفا وفقیر تر شدن انها هم گرقته شود .
فاصله طبقاتی قوی وضعیف مانند کشورهای سرمایه داری خیلی است .
دستگیری وحمایت از اقشار اسیب پذیر ابتدادولت وسپس خود مردم می باشند .

که البته ریشه تما م منکرات ,فقر,دزدی,کم فروشی فقر است و بیکاری .
حرمت مستمدان را داشته باشیم که خیر دنیا واخرت در همین است وبس.
اگر هر گونه خطری مملکت را تهدید کند همین ضعفا هستند که سینه شان را سپر می کنند .
میلیونها ایثارگر دفاع مقدس بهترین گواه وسند که مستضعفین بیشترین امار مشارکت در جنگ را داشتند .
لکن بیشترین منفعت مادی ومعنوی نصیب طبقه مرفه شد .
از خدا می خواهم مشگلات عدیده جامعه مارا با کمک مردم وهماهنگی سه قوا حل کند.
هوا بس نا جانمردانه سرداست .
سلام ، بهترین راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده اما سیاست بازان اصلاح طلبان اشرافی از اجرای فرامین خودداری میکنند.
بدترین مشکل کشور اینست که سالهاست اکثریت نمایندگان مجلس تبدیل به نمایندگان پولدارهای شهرها شدند یعنی عده ای پولدار که در احداث پروژه ها به دولت کمک میکنند و تاثیر گذاری در شهرها را حق خود میدانند یک نفر را بعنوان نماینده شهر به مجلس اعزام میکنند لذا چنانچه شخص دیگری بتواند ارای انتخابات را بخود اختصاص بدهد بلافاصله بر علیه او اقدام میکنند تا شخص مورد نظرشان به مجلس برود.
بدیهی است چنین نمایندگانی باید تابع پولدارهای شهر باشند تا هر طور بخواهند برنامه ریزی اقتصاد را به نفع پولدارها طراحی و تصویب کنند بنابراین به فرامین رهبر معظم انقلاب که در راستای پیشرفت کشور و توسعه معیشت مردم است توجه ندارند و شاهدیم پولدارها پولدارتر و فقیران فقیرتر میشوند اما مسئولان فقط نظاره گر هستند.
در این راستا مسئولان اجرایی نیز تابع همین نمایندگان پولدارهای شهر هستند که توسط پولدارهای شهر مدیریت میشوند فلذا نماینده مجلس و فرماندار و مدیر کل و غیره تفاوتی ندارند و همگی تابع پولدارهای شهرها هستند.
این سبک پولدارها و دخالت آنها در سرنوشت مردم باید از بین برود در غیر اینصورت کشور از بین میرود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi