شناسه خبر : 65660
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

می‌خواهند اوضاع مشروطه را تکرار کنند

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران 9 اردیبهشت‌ماه سال 1363 در جمع مسئولان نظام، نکاتی را در زمینه «موانع تحقق اسلام در جامعه» بیان کردند که در ادامه گزیده‌ای از این بیانات را می‌خوانید.

ملت ایران و علمای اسلام بیدار باشند

امروز همان روزی است اگر ملت ایران بیدار نشوند، اگر علمای اسلام بیدار نباشند، غفلت کنند، اگر علمای قم، مدرسین قم، طلاب قم، علمای تهران، روحانیت مبارز تهران، علمای همه بلاد و روحانیون همه بلاد و مردم بیدار نشوند، الآن دارند وضعی را، یعنی می‌خواهند وضعی را کار کنند که زمان مشروطه کردند، و بدانید گناهش به گردن همه ماست.

در زمان مشروطه آن‌هایی که می‌خواستند ایران را نگذارند به یک سامانی برسد و چماق استبداد تا آخر باقی بماند، بین افراد، دستجات، احزاب اختلاف انداختند، حتی آن‌هایی که آن‌وقت بودند می‌گفتند که در یک خانه بین برادر با برادر، پدر و پسر اختلاف بود، یک دسته مستبد، یک دسته مشروطه. این اختلاف موجب شد که نتوانست مشروطه آن‌طوری که علمای اسلام می‌خواستند تحقق پیدا بکند. بعد هم این اختلافات موجب شد که یک دسته از آن غربزده‌ها بریزند و به اسم مشروطه بگیرند مقامات را و استبداد به صورت مشروطه بر این ملت تحمیل کنند و دیدید که چه شد.

خدمت به اسلام و مسلمین «مجلس» یا «مدرسه» نمی‌شناسد

اگر کسی برای خدا می‌خواهد کار کند، خودش را انتخاب کرده است که به اسلام و مسلمین خدمت کند. اگر چنانچه پیروز شود، این پیروزی را نباید بگوید، برای این‌که یک خدمتی است که به عهده‌اش آمده است و گرفتاری این خدمت بسیار شدید است؛ و اگر چنانچه در این دوره او کنار رفته است، خیال نکند که کنار رفته و این عیبی است. قضیه برد و باخت نیست، قضیه خدمت است، [حالا] در این پست یا در آن پست.

مسئله کرسی مجلس در اسلام مطرح نیست، مساله ریاست مطرح نیست، مسئله ریاست جمهوری مطرح نیست، مسئله وزارت مطرح نیست؛ اگر کسی خیال کند که این‌ها مطرح است، اسلام را نشناخته است. شما‌ها شیعه همان هستید که می‌گوید من به اندازه این کفش کهنه‌ای که هیچ نمی‌ارزد امارت شما را به اندازه این برایش ارزش قائل نیستم؛ مگر این‌که حقی را ایجاد کند. شما که می‌خواهید حق را ایجاد کنید، شما که می‌خواهید اسلام را به پیش ببرید، چه در مجلس پیش ببرید یا در مدرسه یا در محافل دیگر، نباید فرقی کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام ، وقتی مردم در انواع مشکلات و گرفتاری هستند و هیچگونه راهی وجود ندارد مجبور است به وعده ها و فریبها توجه کند که از هیچ بهتر است اما این تفکر غلط وضعیت را بدتر میکند زیرا دروغگویی که وعده دروغ بدهد که نتواند انجام بدهد باید مورد مواخذه قرا بگیرد و خسارات وارده را جبران کند.
چه فرقی بین کسی که اموال عمومی را تخریب کرده و شخصی که با دستور اشتباه یا کوتاهی و قصور موجب خساراتی شده وجود دارد؟ هر دوی آنها باید خسارت وارده را جبران کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi