شناسه خبر : 65673
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ظرفیت سپاه تنها نظامی نیست

«حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: تئوری اساسی در مورد بازنمایی بر اساس انعکاس واقعیت در قالب ادبیات، تصویر و ... و بازنمایی دستکاری و برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد انقلاب اسلامی را درک کند باید بازگشت جدی تری به سیره معصومین و ائمه داشته باشد. در غیر این صورت نمی توان واقعیت را دید.

عاملی با بیان اینکه پیام اسلام جهانی است، گفت: از آنجایی که انقلاب بر گرفته از اسلام است، پیام انقلاب ما نیز جهانی است. انقلاب اسلامی حقیقت جویان جهان را بیدار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ادیان بزرگ همه دوباره احیا شدند. بازگشت دین به جامعه ظرفیت پیدا کرد.

عاملی عنوان کرد: عدم رضایت از حاکمیت، فاصله بین رایت و ارباب و ... از جمله علل انقلاب در جهان است اما انقلاب اسلامی براساس توحید و اسلام بود. انقلاب اسلامی بر پایه دین یک جریان برعکس جهانی شدن مارکسیسم و لیبراسیم حرکت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شدن ارتباطات به وجود آمد به همین جهت پیام انقلاب به سرعت رشد کرد. چندین صده باید بگذرد تا ارزش های انقلاب بیش از پیش نمایان شود.

عاملی با بیان اینکه علل پیروزی انقلاب عامل بقای آن نیز است، افزود: چهار دسته انقلاب داریم. دسته اول انقلاب های بخشی هستند که تنها یک بخش را تغییر می دهد مثل انقلاب صنعتی. نوع دوم «انقلاب سیاسی» که منجر به تغییر تمام نهادهای حاکم نمی شود، و نوع سوم انقلاب موضوعی همچون انقلاب علمی است. «انقلاب گسترده» چهارمین نوع از انقلاب است که از حاکمیت تا نظام اقتصادی و سیاسی و سبک زندگی را تغییر می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نوع چهارمین انقلاب است. در این انقلاب، مردم پشتیبان نظام بوده و در بزنگاه‌ها حضور موثر دارند.

عاملی در تکمیل سخنان خود گفت: یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری است. همین علت هم از علل پایداری انقلاب است. اگر امروز تمام نهادها و ظرفیت های کشور گوش به فرمان رهبری باشند، آسیبی به این انقلاب وارد نمی‌شود و پایدار خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از واقعیت های بازنمایی انقلاب اسلامی، توانمندسازی مردم و جامعه و کارگزاران انقلاب است. قطعا در پرتوی مقالات این همایش ابعاد مهمی از اندیشه انقلاب اسلامی باز می‌شود. در بازنمایی نیاز به بازشناسی و توجه به خطاهایمان است.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: خودسازی در ابعاد اخلاقی، معنوی و... یکی از اهداف گام دوم انقلاب است. در پرتوی خودسازی است که طاغوت از بین می رود. هدف دیگر گام دوم انقلاب، جامعه پردازی است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت سپاه پاسداران عنوان کرد: ظرفیت سپاه تنها نظامی نیست. سپاه حافظ انقلاب و پرکننده خلاهای موجود است. سپاه در انقلاب اسلامی ارزش والایی دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi