شناسه خبر : 65683
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق اندک رزمندگان و جانبازان معسر افزایش نیافت؛

با ماهانه ۶۰۰ هزار تومان چند روز می‌توان زندگی کرد؟

حقوق رزمندگان معسر در این سال‌ها بیش از ۶۰۰ هزارتومان نبوده است. این درحالی است که مجلس برای سال ۹۸ دولت را موظف به پرداخت ۴۰۰ هزارتومان اضافه حقوق کرده است تا شاید بخش ناچیزی از هزینه‌های جاری مردم را تامین کند. با این حال یک ریال به حقوق رزمندگان معسر اضافه نشده است...

فاش نیوز - فضای اقتصادی این روزهای کشور بیش از پیش ملتهب است. سکه، ارز، ماشین و قیمت محصولات خوراکی هر روز بالا می‌رود و گویا قرار نیست قطار بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت در هیچ ایستگاهی توقف کند. در این بین اما فشار اقتصادی بیش از هر قشر متوجه مستضعفین و رزمندگان معسر است. رزمندگانی که ۳ سال می‌شود حقوقشان از ۶۰۰ هزارتومان تجاوز نکرده است.

معسر از عبارت عسر و حرج گرفته شده است. کسی که عسر و حرج دارد، یعنی در سختی و تنگنا قرار دارد. رزمندگان معسر نیز به رزمندگانی اطلاق می‌شود که شرایط مالی خوبی ندارند و در تنگنا هستند.

نکته قابل توجه این است که حقوق این رزمندگان معسر در این سال‌ها بیش از ۶۰۰ هزارتومان نبوده است. این درحالی است که مجلس برای سال ۹۸ دولت را موظف به پرداخت ۴۰۰ هزارتومان اضافه حقوق کرده است تا شاید بخش ناچیزی از هزینه‌های جاری مردم را تامین کند. با این حال از آغاز سال جدید هیچ تغییری در میزان حقوق دریافتی رزمندگان معسر ایجاد نشده است.

۳۰ آبان‌ سال ۹۷ بود که سردار غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در صحن علنی مجلس در این مورد به نمایندگان مجلس تذکر دادند. غیب‌پرور در آن جلسه گفته بود:

«من متاسفم که از پشت این تریبون محترم عرض کنم که ایثارگران و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس ما هنوز که هنوز است مشکلات معیشتی دارند.خیلی بد است که در سال ۹۷ فرزند جانباز بسیجی معسر ما ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کند. چه کسی می‌تواند با ۶۰۰ هزارتومان زندگی کند؟»

چندی بعد، در ۲ اردیبهشت سال ۹۸ نیز عبدالرضا مصری از بی‌توجهی دولت نسبت به وضعیت معیشت بازنشستگان ایثارگر و رزمندگان معسر انتقاد کرد و گفت:

«ما در قانون برنامه ششم توسعه برای افرادی که در طول ۸  سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی، جنگی و امنیتی حضور داشته و خدمت کرده‌اند، یک فوق‌العاده‌ای در نظر گرفتیم که به حقوق آنها اضافه شود اما متأسفانه سازمان برنامه  و بودجه تنها به حقوق شاغلان فعلی این مبلغ در نظر گرفته شده را اضافه کرده و به بازنشستگان ایثارگر حتی یک ریال هم اضافه نکرده است.

ما در قانون مصوب کردیم که میزان ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان اضافه شود اما در این مورد باز هم رزمندگان معسر مورد ظلم واقع شدند که حتی یک ریال به مبلغ ۶۰۰ هزار تومانی که دریافت می‌کنند، اضافه نشد، این افراد با توجه به گرانی موجود چطور باید امرار معاش کنند؟»

آنچه به نظر می‌آید این است که دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش حقوق رزمندگان معسر ندارند. چراکه سخنان سردار غیب پرور درست قبل از تصویب بودجه سال ۹۸ بوده و هم مجلس و هم دولت زمان کافی برای در نظر گرفتن این قشر ناتوان و مستضعف در براوردهای مالی بودجه سال ۹۸ را داشته‌اند. اما گویا بازهم این گروه از چشم مسئولین دور مانده‌اند و کمترین توجهی به آنان نشده است و سه سال است که حقوق رزمندگان معسر تغییری نکرده است. باید از مسئولان پرسید که به نظر شما با ۶۰۰ هزارتومان چند روز می‌توان زندگی کرد!

به نقل از رجانیوز

download

اینستاگرام
سلام
بیش از سه سال است که هزاران نفر از رزمندگان و جانبازان زیر25% با دارا بودن شرایط قانونی هنوز در نوبت برقراری این حق هستند .
بسیاری از رزمندگان در میانسالی از دنیا رفته اند و هم اکنون خانواده هایشان بی سرپرست و در انتظار برقراری همین اندک کمک معیشت هستند.

بسیاری از جانبازان گمنام با بی انصافی کمیسیون های تعیین درصد بنیاد زیر25% شناخته شده و توان کافی برای کسب درآمد ندارند و بااین شرایط سنی هنوز حتی از یک کمک معیشت 600هزار تومانی هم محروم .
در بودجه سالیانه هرسال بودجه هایی زیادی برای همین منظور تصویب ولی از اجرای برقراری حقوق ایثار خبری نیست !
به خدا شکایت میکنیم که خدایا ایثارگران را به خاطر ایثارشان تنبیه و عذاب می کنند و گرنه چطور برای کمیته امداد یارانه اشان اضافه میشه ولی معسران مضطر اضافه نمیشه
معسر ار عسر میاد یعنی تهیدست وفقیر .
مقابل ان" یسر "هستش یعنی توانگر وآسانی .
حالا رزمنده یا جانباز در صد پایین شایسته وزیبنده واژه معسر می باشد ؟
ویا عذالت این است که آنان سالهای مدید در این وضعیت باقی بمانند .
جای واژه بایستی عوض شود .وعملا"این دلاوران به لحاظ معیشتی رزمنده برخوردار,. وبی نیاز ,شوند .
سلام تا این نوبخت تشریف دارند رزمنده کیه ما هم مثل کمیته امداد حساب میکردن تا این ضد انقلابها در سر کار باشند همین آش و همین کاسه آقایان نمایندها در خواب هستند جناب نوروزی آیا با 600 تومان با پنجتا بچه من چکار کنم خدا یک مرگ بده ما راضی هیتیم یا این ریس برنامه و بودجه گم شود آخه اینکه نشد زندگی تمام بفکر خودشان هستن
سلام..ازاین دولت اصلاحات توقع نیست که پشتیبان مستضعفین ومعسرین باشد..این دولت بیشترازسرمایه داروملاکین حمایت میکند،،حالاچرابه این قشرتوجه نمیکنندالله اعلم..ماتمام امیدمان اول به خداوندهست وبعدبه رهبرعزیزمان که گوشه نظری به این قشرشود..جانم فدای رهبر..
من یکی ازرزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستم که 30 ماه ورمنطقه عملیاتی حضورداشته ام وچندسال است که ازطرف دولت محترم حقوقی بطورعادلانه به رزمندگان معس پرداخت کند .ه متاسفانه دولت ازپرداخت حقوق به رزمندگان شانه خالی میکند وهرباربهانه ای میاورد یک بارمیگه بارمالی دارد یک بارمیگه وضعیت اقتصادی خراب است درصورتی که بودجه رزمندگان معسرازط ف مجلس تایدوتصویب شده وردیف بودجه ای هم دارد ودولت محترم رزمندگان رانادیده گدفته وبودجه تصویب شده اش را درجای دیگرهزینه میکند که اینکا یک ظلم واضع درحق رزمندگان استماازنمایندگان مجلس شورای اسلامی میخواهیم پیگی حق این رزمندگان زجرکشیده ازطریق دولت باشد تاشاید مشکلی ازمشکلات رزمندگان کاسته شودوحداقل درسال نودوهشت به حق وحقوق قانونی خودسان برسند دولت که دلش برای رزمنگان نمی سوزد حداقل شمانماینده هاکاری کنید ودولت راموضعف به اجرای قانون تصویب شده نماید خداطول عم بابرکت به کسانی بدهد که یارویور رزمندگان زجرکشیده هستن طول عمربابرکت عنایت فرماید انشاالله
انجمن ها و تشکل های ایثارگری باید پیگیری کنند تا این کمک معیشت تبدیل به حقوق بازنشستگی از یک صندوق بازنشستگی قانون مدار باشد .
اینها بفکر جیب خود هستن آیا آقای نوروزی شما خودتان با 600 چند روز میتوانی زندگی کنی بجای اون یک مختع بالا تر به رزمندگان حقوقها را دروس میکردی اینکار به درد رزمنده میخوره
نمایندگان محترم مجلس ودولت فقط معادل امتیازات وتسهیلاتی که برای ایتارگران شاغل دولتی درنظرگرفته اند به غیرشاغلین دولتی نیز تعلق بگیرد هم به عدالت نزدیکتراست وهم این واژه معسر منتفی خواهدشد. متاسفانه اکتر تشکلهای ايثارگران نیز مدافع حقوق ایثارگران شاغل در دولت هستند. مگراین عده ازایثارگران گناه کرده‌اند که شغل دولتی ندارند که الان باید برای گرفتن حق خود با این بی مهری مواجه شده ومنت بر سر آنها بگذارند و با تخفیف شخصیت از سوی دولتی ها روبرو شوند. چرا واقعاً چرا سالهاست این قشر از جامعه ایثارگری یعنی غیر شاغلین دولتی از امتیازاتی همانند دولتی‌ها بی بهره اند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi