شناسه خبر : 65687
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شاگرد ممتاز مدرسه عشق!

به یاد بسیجی شهید «محمد رضیعی فیجانی»

شهید محمد رضیعی، فرزند اصغر، در هشتم آذرماه سال 1343 درخانواده‌ای متوسط و پیشه‌ور متولد شد. از همان بدو تولد مبتلا به بیماری بود. چهره مظلوم و رنج کشیده اش حاکی از سالها تحمل درد و سختی بود وضعیت جسمی او را نشان می‌داد. اما بر خلاف جسم ضعیف دارای روحی والا و فکری قوی و نیرومند بود. علاقۀ زیادی به تحصیل و فراگرفتن علم و دانش از خود نشان می‌داد و در دوران تحصیل از دانش آموزان ممتاز محسوب می‌شد. به مسائل مذهبی و شرعی مقید بود و از کودکی به اقامه نماز و روزه گرفتن می‌پرداخت و انس و الفت عجیبی با قرآن داشت.

با شروع جنگ به مدافعان جبهۀ جنوبی کشور پیوست و پس از مدتی به خانه بازگشت و تحصیلات خود را در سطح دبیرستان ادامه داد. اما از آنجا که یارای ماندن نداشت با ثبت نام در بسیج و طی دورۀ آموزشی مجدداً عازم جبهه گردید.

آخرین باری که می‌خواست به جبهه برود روحیه عجیبی پیدا کرده بود. در چهره اش روحانیت و نورانیتی مشاهده می‌شد به دیدار آشنایان رفت، از حالت برخوردش حس می‌شد که این بار دیدار آخر است. سرانجام بعد از عزیمت به جبهه درمورخ 8/9/1360 در سن 17 سالگی در منطقه عملیاتی طریق القدس (آزادسازی شهر بستان)، غریب و تنها، بدون آنکه یکی از دوستان و همسنگرانش در کنارش باشد مظلومانه ندای حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت رسید و به سوی معبود خویش شتافت.

گفتنی است دکتر مرتضی رضیعی، برادر این بسیجی شهید نیز از جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس می‌باشد.

منبع: کتاب ستارگان هدایت جلد 1343

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi