شناسه خبر : 65715
پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت سردار شادمانی از معلمی شهیدبهمنی

روایت سردار شادمانی از معلمی شهیدبهمنی/ تمام حقوقش را در روستایی که درس می‌داد خرج می‌کرد

 معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه باید شهدای فرهنگی را در جامعه برجسته کنیم به نقل روایتی از عشق شهید بهمنی به معلمی پرداخت.

روایت سردارشادمانی از معلمی شهیدبهمنی/ تمام حقوقش را در روستایی که درس می‌داد خرج می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار علی شادمانی صبح امروز در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باعث افتخار من است که به عنوان یک سرباز وطن در این مراسم حضور دارم، از اثرگذاری شهدا سخن به میان آورد و اظهار کرد: شهدا زنده‌اند و  کاملا از نحوه خدمت ما به دین و مردم خبر دارند.

وی با اشاره به اینکه شهدا مجاهدت کردند و ادامه این راه را از من و شما می‌خواهند تصریح کرد: البته انتظار آنها این است که پیروان آنها خود را به مقصد اصلی برسانند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ادامه به بیان ویژگی شهید بهمنی پرداخت و با بیان اینکه با ایشان بسیار ارتباط نزدیکی داشتیم گفت:‌ یادم هست در حادثه پاوه از من خواست به کردستان برویم، مادرم به او گفت که من بیمارم، اما شهیدبهمنی جواب داد «این دستور امام است» دست مرا گرفت و به جبهه برد.

وی با اشاره به اینکه با شروع جنگ تحمیلی از بهمنی دعوت کردیم که فرمانده ما شود افزود: لباسی که به تن داشت همان لباسی بود که از زمان سربازی می‌پوشید، هرچه حقوق گرفت در همان روستایی که معلم مدرسه بود خرج می‌کرد.

شادمانی تصریح کرد: چهار روز قبل از شهادتش 2 هزار و 500 تومان داشت که گفت با همین پول که تمام دارایی‌اش است؛ کتابخانه بسازند.

وی با اشاره به اینکه با همان لباس ساده سربازی هم شهید شد، ادامه داد: ویژگی بارز ایشان ساده‌زیستی بود؛ شهید بهمنی با تمام نام و آوازه‌اش به سادگی زیست و زیبا هم شهید شد.

وی با اشاره به شخصیت شهید حاجی‌بابایی و اشتیاق او برای شهادت، اظهار کرد: ما در آن دوران شدت اشتیاق را در شهدا می‌دیدیم و می‌دانستیم که کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

شهید تقی بهمنی در سال 1335 در شهر همدان به دنیا آمد و پس از مجاهدت در جبهه فرهنگی با کسوت معلمی و جبهه نبرد در مناطق عملیاتی غرب، با سمت فرماندهی سپاه همدان در دهم اردیبهشت سال 1360 به‌ خاطر اصابت ترکش خمپاره در جبهه غرب به شهادت رسید.

شهید علیرضا‌ حاجی‌بابایی نیز یکی از شهدای فرهنگی استان بود که در 23 رمضان 1361 (24 تیرماه 1361) با سمت مسئول محور عملیاتی سرپل ذهاب در جریان عملیات رمضان در منطقه جنوب شرق بصره مورد اصابت گلوله‌های پدافند ضد هوایی قرار گرفت و به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi