شناسه خبر : 65735
جمعه 13 ارديبهشت 1398 , 13:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امدادرسانی به سیل‌زدگان به سبک شهدای مدافع حرم

امدادرسانی به سیل‌زدگان به سبک شهدای مدافع حرم

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: اگر شهدای مدافع حرم شهیدان بلباسی، بریری، مشتاقی، سالخورده و شهدای مدافع حرم دیگر در شرایط بحرانی سیل حضور داشتند حتما لباس رزم می‌پوشیدند و به کمک هموطنان خود می‌آمدند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان به سبک شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سومین یادواره شهدای مدافع حرم استان مازندران با محوریت 13 شهید کربلای خانطومان عصر روز پنجشنبه  12 اردیبهشت ماه با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مسؤولان استانی و شهرستانی و نیز گروه‌های جهادی حاضر در منطقه سیل‌زده شهرستان سیمرغ  برگزار شد.

محمد حسین بابایی در این مراسم با اشاره به اینکه  قرار بود طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، سومین یادواره شهدای خانطومان در شهرستان آمل برگزار شود گفت: به دلیل بحران سیل  و آسیب دیدن منازل مسکونی مردم این مراسم  با حضور گروه‌های جهادی در منطقه سیل‌زده سیمرغ برگزار شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شهدا راه معامله با خدا را به ما آموختند، افزود: اگر شهدای مدافع حرم شهیدان بلباسی، بریری، مشتاقی، سالخورده و شهدای مدافع حرم دیگر در شرایط بحرانی سیل حضور داشتند حتما لباس رزم می‌پوشیدند و به کمک هموطنان خود می‌آمدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه شهدا در همه صحنه‌ها پیشتاز بودند، ادامه داد: شهدای مدافع حرم پیش‌قراول گروه‌ها و اردوهای جهادی بودند و بر همین اساس تصمیم گرفتیم 42 گروه جهادی به نام این شهیدان تشکیل شود و در کنار بقیه گروه‌های جهادی به خدمت رسانی به مردم  سیل‌زده بپردازند.

بابایی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان را ادامه جهاد در راه خدا دانست و تصریح کرد: راه خدا راه مجاهده است و کسی با تنبلی، بی‌تفاوتی و بی‌عاری به بهشت دست نمی‌یابد و همنشین سیدالشهدا نمی‌شود.

وی افزود: شهیدان بلباسی و حججی با خادمی در اردوهای راهیان نور و شرکت در گروه‌های جهادی به مقام بالای شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه کربلا در پایان سخنان خود  راه شهدا  را ادامه راه جهاد دانست و  اظهار کرد: ما با افتخار می‌گوییم که در مسیر شهدا هستیم و از این کار خسته نمی‌شویم و  در زیر پرچم ولایت امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خامنه‎ای جهاد می‌کنیم.

در پایان این مراسم  11 فقره جهیزیه از سوی لشکر مردمی حضرت زینب (س ) با مشارکت بسیج جامعه زنان، خیرین و خانواده شهدا به نوعروسان سیل زده مازندران اهدا شد. پیش از این نیز 10 فقره جهیزیه از سوی لشکر مردمی حضرت زینب ( س ) به نوعروسان مناطق سیل زده مازندران تحویل داده شده بود.

به گفته رئیس بسیج جامعه زنان، حدود 4 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان توسط این سازمان جمع‌آوری شد که پخت غذای گرم و توزیع آن، تهیه جهیزیه برای نوعروسانی که جهیزیه خود را در سیل از دست دادند اهدا شد.

در نیمه شعبان هم با همت بسیج جامعه زنان شهرستان بابل ،8 سری جهیزیه برای نوعروسان حادثه سیل اخیر در سیمرغ جمع‌آوری، که طی آئینی از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سیمرغ به خانواده‌های شناسایی شده اهدا شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi