شناسه خبر : 65738
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 , 15:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست مشترک اعضای انجمن جانبازان با رییس فراکسیون ایثارگران مطرح شد

قول‌ مساعد نوروزی برای‌ پیگیری مطالبات ایثارگران

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع صمیمی اعضای انجمن جانبازان دوران دفاع مقدس از تلاش نمایندگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ایثارگری خبر داد.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع صمیمی اعضای انجمن جانبازان دوران دفاع مقدس از تلاش نمایندگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ایثارگری خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده مجلس و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه با حضور در دفتر انجمن جانبازان نخاعی با اعضای هیئت مدیره این انجمن دیدار و گفت و گو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن، در این نشست که اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان حضور داشتند، "حسین اسرافیلی" رییس هیئت مدیره گزارشی از روند شکل گیری، برنامه ها و اقدامات انجمن برای حل مشکلات جانبازان و پیگیری مطالبات ایثارگران در قالب قوانین مصوب ارائه داد.

 در ادامه "اسدزاده" مدیدعامل و دیگر اعضاء انجمن جانبازان نخاعی هر یک به تناسب مسئولیت خود، مسائل و مشکلات جانبازان در مورد عدم اجرای ماده 38 و 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشکلات بیمه دی و عدم قرارداد با مراکز درمانی، عدم تخصیص اعتبار لازم برای خرید و تحویل ویلچر و لوازم مصرفی بهداشتی به جانبازان، مشکلات معیشتی، معضلات فرهنگی و عدم توجه به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اردوهای درمانی و ورزشی، مشکللات مربوط به مراکز جامع توانبخشی ایثار و ... را به عنوان مهم ترین مطالبات جامعه ایثارگری عنوان کردند.

در این نشست دکتر "حسن نوروزی" طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع هیئت مدیره انجمن برای بررسی و پیگیری مشکلات جامعه ایثارگری و حمایت از تشکیل جنین انجمن خودجوشی که مشکلات جانبازان و ایثارگران را مطالبه و پیگیری می کند  با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین لازم در جهت رسیدگی به وضعیت ایثارگران و جانبازان همواره تلاش کرده است گفت: در صورت نیاز به تدوین و تصویب قوانین جدید مجلس آمادگی دارد که در قالب طرح، موضوع را در دستور کار نمایندگان قرار دهد و آن را به تصویب برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم کاری و سوء مدیریت در بنیادشهید در عدم اجرای قوانین مصوب ایثارگران از پیگیری نکردن مسئولین بنیاد جهت تخصیص اعتبار لازم برای اجرای قوانین ایثارگران ابراز گلایه کرد.

همچنین در ادامه این جلسه رییس فراکسیون ایثارگران مجلس در مورد مطالبات جانبازان، مشکلات و کمبودهای اشاره شده در سخنان اعضای انجمن، راهکارهایی ارائه داد و برای بررسی و پیگیری آنها قول مساعد داد.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر نوروزی
نماینده محترم فراکسیون ایثارگران
با سلام و احترام، ضمن تشکرو قدر دانی از پیگیری های جنابعالی ، درراستای اصل بسیار مهم "عدالت محوری" که در قوانین ایثارگران کمتر دیده می شود، به استحضار می رساند: هم اکنون سالیان سال است که پرداخت صد در صد حق بیمه بازنشستگی سهم فرد و کارفرمایی جانبازان بخش دولتی با هر درصد جانبازی به عهده دولت مي باشد و در برنامه ششم نیز رزمنده ها با 24ماه حضور داوطلبانه در جبهه مشمول این حمایت قرار گرفته اند و همچنین امتیازات دیگری همچون فوق العاده ایثارگری، طبقه یا رتبه تشویقی، مقطع تحصیلی و...... در قوانین استخدامی به ایثارگران شاغل با عزت و احترام، اختصاص داده شده است که ایثارگران فاقد شغل دولتی و یا بیکار و یا کارگران فصلی و یا بخش خصوصی از آن بهره مند نمی باشند و این موضوع برخلاف اصل عدالت محوری است.
در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و یا برنامه ششم برخی از مواد حمایتی همچون درمان و بیمه تکمیلی، بیمه عمر وکمک هزینه های ضروری در خصوص ایثارگران فاقد شغل دولتی به عهده بنیاد گذاشته شده است، لیکن در خصوص نحوه تامین حداقل حقوق و معیشت از یک صندوق بازنشستگی که تابع قوانین مدون باشد، با عنوان " حقوق بازنشستگی " در ایام کهولت سن ایثارگران، برنامه ریزی مناسبی انجام نشده است و بسیاری از واجدین شرایط، حتی از حداقل معیشت نیزمحروم هستند و با کمک سایر بستگان هزینه هایشان تامین می شود.
بنابراین در جهت رفع قسمتی از مشکلات معیشتی ایثارگران، عادلانه این است که همه امتیازات ایثارگران شاغل در بخش دولتی به ایثارگران غیر شاغل دولتی و یا فاقد شغل تسری داده شود. بنحوی که همه جانبازان و رزمنده ها عدالت را در قوانین احساس کنند .
همانگونه که جنابعالی نیز مستحضرید، اصلاح قوانین در حوزه ایثارگران، وزارتخانه ای تخصصی با عنوان " وزارت ایثارگران " را می طلبد، ولیکن برای گشایش برخی از مسائل با فوریت بیشتر، دو پیشنهاد زیر جهت طرح در مجلس محترم تقدیم می گردد :
1- " بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است با هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نسبت به تلفیق امتیازات ایثارگری کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% اقدام نماید و در صورتیکه مجموع به 25امتیاز برسد، ایثارگران مربوطه ازکلیه امتیازات جانبازان 25% بهره مند شوند .
توجیهات : هم اکنون رزمندگانی هستند که مدت حضور در جبهه آنها بیش از چندین سال است و بدون آنکه خود بدانند در مجاورت آسیب های جنگ قرار گرفته اند و هم اکنون عادلانه نیست که به دلیل اصابت نکردن یک ترکش و یا نادیده گرفتن جراحت ها از سوی خودشان، از حمایت قانون بهره مند نشوند، لذا با طرح امتیاز بندی و تلفیق ایثارگری، می توان قوانین را به سمت عادلانه تر شدن، سوق داد .

2- "بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است کلیه جانبازان زیر 25% فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای که حالت اشتغال نمی باشند و یا به صورت موقت بیمه پردازی داشته اند را تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار داده و صددرصد(100%) حق بیمه مربوطه را در سالهایی که فاقد شغل و دارای خلاء بیمه ای هستند با اولویت امتیاز ایثارگری پرداخت نماید "
توجیهات : با توجه به سایر قوانین در صورت اجرای بند فوق در نهایت همه جانبازان در سنین 50 تا 55سالگی می توانند متناسب با حق بیمه واریزی، از حقوق بازنشستگی عادلانه ای بهره مند شوند . هم اکنون حق بیمه بازنشستگی جانبازان شاغل که دارای درامد هستند از سوی دولت پرداخت می شود، بنابر این پرداخت حق بیمه جانبازان غیر شاغل اولویت بیشتری دارد که از سوی دولت پرداخت شود و اگر در سالهای گذشته یعنی از ابتدای تایید جانبازی این موضوع اجرا شده بود، هم اکنون همه جانبازان دارای امنیت فکری و روانی و معیشتی با حداقل حقوق بازنشستگی بودند.
به امید آنکه روزی قوانین ایثارگران ایران آنقدر عادلانه نوشته شود، که الگویی باشد برای همه کشورهایی که سابقه جنگ داشته اند.

با تشکر جمعی از رزمندگان و جانبازان زیر25%
باسلام وتشکر از حاح آقا نوروزی رزمتدگان بسبجی که قانون ی مقطع برایشان اجرا شده بود اکثرا بهمن واسفند ۹۷بازنشیته کردن که مایل به ادامه خدمت ۳۵ سال بودن حاج آقا نگزارید این ظلم وتبعیض وبی عدالتی در حق ما بکنن وشرط اول شما بزرگوار برای تصویب دوباره بازگشت بازنشستگانی که مورد ظلم قرار گرفتن باشه چون اکثرا بازنشسته کردن حاجی مارزمتدگان امیدمان به شما بزرگوار است سپاسگزارم
سلام.حق ماراکه ضایع کردندبه مابدید.نمایندگان محترم مجلس پیگیری کنند.ماده 38.ماههاست مابلاتکلیف ماندهیم وسوالهای بی جواب!فقط اگه وجداناحتی یه کم ریخت وپاش هاراکم کنندحق ماهم به ماخواهدرسید..ماده 38حق ماست .حالت اشتغال بنیادباحکم کلی ازکارافتادگی ومحروم ازماده 38!!!
شنونده باید عاقل باشد.
گوش جانبازان از این وعده ها پر است.
حاج نوروزی سلام
شما قول داده بودید موضوع ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان را حل کنید ، ولی زمان نقل و انتقالات نزدیک است و حل نشده است.لطفا تسریع بفرمایید. ممنون از تلاش و پیگیری جنابعالی.
سلام بنیاد نمیگذارد بدست رزمنده یا جانباز برسد
با تشکر از آقای نوروزی و دوستانشان در جهت پیگیری مشکلات ایثارگران.
سلام این نوع ملاقاتهاو وعده وعیدها بخاطر جمع کردن رآی است .چون عمر این مجلس رو بپایان است....قولها همه دروغ است
جناب اقای نوروزی‌‌‌ همش،وعده دادن،،،چرا در،بودجه،۹۸ نمایندگان ایثارگران ساکت بودند،،سی سال است حق و حقوق جانبازان زیر پا له شده است،اگر بنیاد شهید کوتاهی میکند، جانبازان فوقش پنج سال دیگه زنده باشند چرا این دست ان دست میکنید
قبلا فاش نیوز مدافع حقوق فرزندان جانباز است و سنگ صبور. اما نمی‌دانم چی اتفاقی افتاده که این سایت شده تبلیغات چی نوروزی و به متنهای ما در خصوص ماموریت آموزشی اعتنا نمی‌کند. سایت فقط مشکلات مقطع تحصیلی رزمندگان را انعکاس داده و تلاش نوروزی را. در صورتیکه این طرح را اقای جعفرزاده ارائه دادند. نوروزی حدودا 8 ماه فقط ما رو سرکار گذاشت و وعده داد. دروغ گفت در لباس روحانیت. کسی هم صدایش در نیامد که چرا به مشکل ما رسیدگی نمی‌کند. همه حمایت کردند. مطمئن هستم یک روزی نوروزی نتیجه این دروغها و خیانت به فرزندان جانباز را می‌بیند چون نفرین مظلوم ترین افرادی که فقط سهمشان از جنگ ناراحتی های اعصاب و روان پدرشان با خانواده هایی افسرده و ناراحت پشت سر نوروزی هست. خدا ازت نگذره نوروزی
سلام
انهایی که ماموریت اموزشی را لغو کردند انهم بدون انجام کار کارشناسی مقصرند .
عرض احترام ممنون ازتمامی زحمت کشان امورایثارگران شاغل وبیکاران مظلوم یاخدا
سلام اقای نوروزی ای کاش استفساریه رزمندگان را پیگیری نمی کردی وتصویب نمیشود برادر عزیز آیا میدانی امروز با مخالفت دیوان محاسبات اجرا ی حکم استفساریه به فروردین ۹۸ برای شاغلین حکم زرده شوده ایا میدانی حق چند نفر وحرمت چند ایتارکرشکسته شده ایا می دانی چند رزمنده بااعتماد به اجرا شدن قانون ماها دراضطراب ونگرانی وسرگردان آخر هم اکثر رزمندگان صادق وبابفا به نظام طی چند ماه گذشته بازنشسته کردن ایا عدالت محوری که فرمودین همین بود چه کسی مسئول این بیعد التی است ایا حق مااین بوده لطفا پیگیر باشید وازمسبولین بخواهید مارا باز گر دانن
جناب نوروزی سلام
اصلاحیه ای طرح نمایید تا جانبازان بازنشسته مانند جانبازان بنیاد "برگه سهام عدالت "از یک رویه واحد استفاده کنند .سهام املیونی وسود 175 تومانی.
ارزش برگه وسود برای جانبازان کارمند نصف سایرین می باشد .
برگه سهام 500 هزار وسود 85 هزار دادند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi