شناسه خبر : 65755
شنبه 14 ارديبهشت 1398 , 14:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انقلاب اسلامی کارهای نشدنی را شدنی کرده

مراسم رونمایی از ۲۱ اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، جمعی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

در این مراسم سردار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اقداماتی که مرحوم حسین اردستانی رئیس پیشین مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام داده بود، بیان کرد: مرحوم اردستانی بسیار زود از جمع ما رفت و مدیریت جدید جناب سردار نائینی تحول خوبی در این مرکز رقم‌زده است.

وی افزود: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با توجه به منابعی که در اختیار دارد باید به‌گونه‌ای عمل کند که اسناد و مدارک مرتبط با آن دوران برای محققان، نویسندگان و هنرمندان قابل‌دسترس باشد. این مدارک، منابعی معتبر به شمار می‌آیند که با رجوع به آن‌ها می‌توانیم با حقایق دوران دفاع مقدس آشنا شویم.

سردار فدوی با اظهار بر اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت اعتقادی‌اش و حضور مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) توانسته است در این ۴۰ سال کارهای نشدنی را شدنی کند، خاطرنشان شد: ما در این مدت توانسته‌ایم به تکیه‌گاهی مستحکم در ابعاد اعتقادی، باورها و پیشرفت‌هایمان دست پیدا کنیم که به‌واسطه آن می‌توانیم باقیمانده راه را مطمئن‌تر به‌پیش ببریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خاطرنشان کرد: هر یک از کتاب‌هایی که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ می‌شود پشتوانه‌ای عمیق و دنباله‌دار دارد. این مرکز از انسان‌هایی صحبت می‌کند که باورهای درونی‌شان مبنای الهی و دینی داشت.

وی با اشاره به دشمنان انقلاب اسلامی متذکر شد: انقلاب اسلامی از لحظه پیروزی یعنی از روز ۲۲ بهمن تاکنون موردتهاجم شیاطین و دشمنان بوده و ما توانسته‌ایم حرکت، تفکر و اقدامات سازمان‌یافته خود را بر مبنای بینش دینی و اسلامی ترسیم کنیم. در این ۴۰ سال دشمن جرئت نکرده است که یک تیر مستقیم به‌سوی ما شلیک کند و همواره به شکست خودشان اذعان داشته‌اند.

قابل‌ذکر است سردار علی فدوی، در حاشیه این مراسم از غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

در این بازدید معاون هماهنگ‌کننده سپاه بابیان اینکه مرکز اسناد جنگ دارای ذخیره بی‌بدیلی است که باید قدردان آن باشید، گفت: اسنادی که در این مرکز وجود دارد در هیچ کجای دنیا در خصوص هیچ جنگی یافت نمی‌شود بنابراین باید قدردان این اسناد باشید.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصاویر ازجمله عواملی است که در کتاب‌ها سبب جذابیت در میان خوانندگان کتاب‌ها می‌شود، گفت: برای اینکه در میان جوانان و نسل آینده رغبت ایجاد کنیم تا کتاب‌های حوزه‌های دفاع مقدس را مطالعه کنند باید از جاذبه‌هایی همانند تصاویر استفاده کرد.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi